דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נזילה מהתקרה - מה כדאי לעשות? 

מאת    [ 14/04/2023 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 340 פעמים ]

גג הבניין דורש תחזוקה מיוחדת הכוללת איטום שלו אחת לתקופה. הן אם מדובר במבנה ישן והן אם מדובר במבנה חדש יחסית, מדובר בנושא בסיסי שוועד הבית או חברת הניבול מקפידים להזמין ביצוע של עבודה זו באופן שוטף, כדי למנוע נזילות מהתקרה בדירות השונות בבניין ובמיוחד בדירות שממוקמות בקומות הגבוהות. 

 

נזילות מהתקרה 

אם יש נזילות מהתקרה יש שתי סיבות עיקריות שמהן עלול לנבוע מצב זה:


    • נזילת מים מהגג כיוון שהוא אינו אטום, אם לא בוצע איטום לאחרונה, או כיוון שהאיטום אינו אפקטיבי בנקודות מסוימות עקב כשלים בביצועו של האיטום. 
    • נזילת מים שנובעת מפיצוץ או תקלה בצינור מים שממוקם בדירה למעלה ולכן יש מים שאינם זורמים בתוך תוואי הצינור, אלא יוצאים החוצה ומטפטפים דרך התקרה כלפי מטה. 

 

בדיקה של אינסטלטור 

בשלב ראשון כדאי לקרוא לאינסטלטור כדי שיבדוק מה קורה במערך צנרת המים. הדרך הנוחה ביותר היא בדיקה באמצעות מצלמה טרמית אשר עלולה לגלות מקומות שיש בהם לחות רבה ולכן קיימת סבירות גבוהה שמצטברים בהם מים. זה קורה עקב חור בצינור המים, או לחלופין עקב העובדה שאחד מאביזרי האינסטלציה השתחרר ולכן הצינור אינו מהודק ויש מים שנוזלים כלפי מטה.

האינסטלטור יתקן את הנזק שנוצר באמצעות חיבור קטע חדש של צינור, חיבור של אביזר אינסטלציה חדש, או החלפת הצנרת לצנרת חדשה וזאת על פי המקרה הספציפי. יש אפשרות לבצע זאת באמצעות שבירת הקיר וטיפול מאסיבי בצינור, או לחלופין באמצעות שיטת אל הרס שבה מחדירים חומר ייחודי של סיבי זכוכית לשטח הפנים של הצינור וכך המים זורמים בתוך הנתיב החדש של הצינור הפנימי שנוצר. 

 

פעולות איטום שיש לבצע 

מומחי האיטום של מרכז איטום הגדול בישראל מבצעים איטום גגות בשיטות שונות כדי ליצור אפקטיביות מקסימלית. על גגות ישנים המגמה היא לבצע איטום באמצעות זפת כיוון שזוהי שיטה מעולה וקיימת חשיבות רבה להמשיך ולאטום באותה השיטה ולא לעבור לשיטה אחרת. 

באופציה זו מזפתים את כל הגג באופן מוקפד, כולל כל המשטחים שמתחת למערכת הסולארית, המדחסים וכל ציוד נוסף שמותקן על הגג. בתום עבודת הזיפות ממתינים כיממה עד שהחומר מתייבש לחלוטין ולאחר מכן מורחים מעליו שכבת סיד שתעניק את המענה המושלם גם לימים החמים וגם לימים הקרים. 

 

יריעות ביטומניות 

שיטת האיטום המומלצת ביותר בשנים האחרונות היא באמצעות יריעות ביטומניות. הסיבה לכך נובעת מההרכב הייחודי של היריעות הללו אשר כולל חומרי איטום אפקטיביים שונים והשילוב של כולם יחד יוצר אטימות מוחלטת. 

קיימים שני סוגים של יריעות ביטומניות ומומחי האיטום משתמשים בכל פרויקט בסוג שהוא המתאים ביותר לגג זה. לאחר מכן חותכים את היריעות לגדלים המתאימים ומניחים את היחידות זו לצד זו בכל מרחב הגג. מומחי האיטום מרתכים את השול הימני של יחידה אחת לשול השמאלי של היחידה השנייה וכך נוצר מרבד עצום של יריעות ביטומניות בכל הגג.

 

היערכות לביצוע איטום של הגג

לקראת איטום גג יש לבצע כמה פעולות שהן אקוטיות:


    • ניקיון יסודי של כל הגג באמצעות מטאטא ייעודי לכך, הוצאת כל הלכלוך ולאחר מכן שטיפה של כל שטח הגג. רק לאחר שהשטח יבש לחלוטין אפשר לבצע איטום בשיטה שנבחרה לגג זה.
    • ניקיון יסודי של כל המרזבים שקיימים על הגג. במקרים רבים יש לאורך המרזבים חפצים, עלים או אבנים אשר מונעים זרימה קולחת של המים מהגג לקומת הקרקע. מעבר לכך יש גם מקרים שאחד מהמקטעים של המרזב הוא תקול או עקום ולכן המים לא מסוגלים לעבור. לכן יש להחליף מקטע זה במקטע חדש.
    • כאשר המרזבים אינם מתפקדים באופן הנכון, המים נותרים על הגג ולכן לא אחת הם חודרים לתקרה של דירות בקומות העליונות. הבעיה היא לא רק הנזילה, אלא גם העובדה שמדובר במים מעופשים שיש בהם חיידקים רבים ולכן חייבים לבדוק את מצב המרזבים ולוודא שהם תקינים הן פעם אחת לקראת החורף והן במהלכו.

 

עלויות של איטום גג 

איטום גג מחיר נקבע על פי שיטת העבודה שנבחרה כמו זפת חמה, יריעות ביטומניות, חומרים אקריליים וכו'. מרכיב חשוב בנושא זה הוא שטח הגג ובהתאם לכך אנשי המקצוע מציעים את העלויות לכך. על פי הסיכום עם וועד הבית או עם חברת הניהול קובעים את המועד ומבצעים את הפעולות הנדרשות. ברוב המקרים האיטום מתבצע לפני החורף כדי שהגג יהיה ערוך לכך.

 

אנשי מקצוע עבור איטום הגג 

איכותו של האיטום הוא נושא חשוב ביותר כדי למנוע נזילות מהתקרה עקב פעולות שהן רשלניות ולא מיומנות. זו הסיבה שכדאי לקבל המלצות על אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שהם בעלי ידע וניסיון רב וביצעו הרבה פרויקטים מסוג זה על הצד הטוב ביותר.

כאשר חברים או קרובי משפחה ממליצים על אנשי איטום מובילים, הדבר אומר שהם היו מרוצים מהשירות המקצועי שלהם, שלא היו תקלות ולכן אחת לתקופה הם מזמינים אותם לבצע איטום גג באופן רוטיני, כדי ליהנות מגג שהוא אטום לחלוטין ולכן אין נזילות מהתקרה בדירות. 

צוות הכותבים של אתר איטומניה. מרכז האיטום הגדול בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב