דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה מובמנט (ללמוד מחקר תנועה) 

מאת    [ 28/03/2023 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 492 פעמים ]

מה זה מובמנט (ללמוד מחקר תנועה)

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים משקיעים בכושר הגופני שלהם. זה מרגיש כאילו כולם מתאמנים במשהו, בין אם זה זומבה, פילאטיס, או קרוספיט. אך בנוסף לאימונים אלו ישנה התעניינות בתחום חדש ופורץ דרך בשם מובמנט (לימוד ומחקר תנועה) המציע למתאמנים ערך מוסף מעבר לנושאים החומריים כגון ירידה במשקל, אסתטיקה, ומראה חיצוני.

מובמנט זה ממש לא רק כושר גופני.

בניגוד לשיעורי ההתעמלות ?הרגילים? אשר מתרכזים ברובם במימד הפיזי של האימון כגון בניית מסת שריר או ספירת קלוריות, אימוני מובמנט מאפשרים למתאמנים להתחבר לצד החייתי שבהם, ועל ידי כך, ללמוד בעזרת תנועה על הקשר האבולוציוני הנמתח מבעלי החיים ועד האדם המודרני כיום. אנו יכולים למצוא את הקשר הזה גם בלימודי מיינדפולנס, פלדנקרייז ויוגה, אך ההבדל המרכזי הוא שבניגוד לאמנויות אלו, בלימודי מובמנט האלמנט של המחקר תנועה, שימוש בגוף, וגילוי עצמי הוא המטרה של האימון.

מובמנט זה חיבור גופני עמוק

האפשרות לייצר תנועה בכל הגוף או לחלופין, באזור מבודד בלבד דורשת הבנה תנועתית מתקדמת. בשיעורי מובמנט ההתמקדות באינטליגנציה תנועתית יורדת לרמת המיקרו, לכן היא גם נקראת מיקרו-מובמנט. בשיעורי מיקרו-מובמנט זה בכלל לא משנה אם משתמשים בשיטות העצמה ידועות כמו מיקרודוזינג או לא, כי המתאמנים לומדים להסתכל, להרגיש ולהבין את הגוף שלהם בצורה מדויקת שמטרתה יעילות תנועתית ושקט תודעתי. החיבור שנוצר בין הגוף לנפש עוזר למתאמנים להבין את התחושות הפיזיות שלהם לעומק ועוזר להם בחייהם האישיים. במילים אחרות, מתאמני מובמנט זוכים בשיפור לא רק ברמה האסטטית והפיזית אלא גם ברמה הנפשית והרוחנית.

תרגול מובמנט במהלך יום העבודה ובמשרד

תרגילי מובמנט מאפשרים פשטות (Simplicity). פשטות זו היא חלק מהותי ובלתי נפרד מהשיטה. הדבר היחידי הנחוץ עבור אימון מובמנט מוצלח הוא רצפה. 

ניתן להתאמן לבד או בקבוצה, ומומלץ לעשות זאת תחת כיפת השמיים על הדשא או על החול בחוף הים כדי שיהיה ניתן להרגיש חיבור קרוב יותר לטבע. היופי של אימוני מובמנט הוא שניתן לשלב אותם כמעט בכל זמן ומקום, גם אם הזמן והמקום רחוקים מלהיות אידיאליים. לדוגמה, אם אתם עובדים בעבודה משרדית, תוכלו לעשות תרגילים קצרים בעצימות משתנה אשר יכולים לשפר את שגרת יום העבודה וכמו כן את רמת איכות החיים שלכם.

האם יש צורך בציוד מתקדם או מכשירי כושר עבור תרגול מובמנט?

מכיוון שאימוני מובמנט מחברים את המתאמן לחלקים הקדמונים שבו, אין צורך לרכוש ציוד מתחכם או לבוש מוגזם. שימוש במכשור חיצוני עלול לייצר תלות של המתאמן במכשירים אלו, ומכיוון ששיטת מובמנט מתמקדת בתנועה הטבעית של המתאמן, הטענה היא שאין באמת צורך במכשירים. 

בניגוד לשימוש בעזרים חיצוניים, באימוני מובמנט משלבים אלמנטים הדורשים יכולות מתקדמות של מוביליטי, קואורדינציה, כוח, וגמישות. מדובר בתרגילים כגון עמידות ידיים, וכמו כן תרגילים המבוססים על מוטוריקה עדינה וזריזות. על ידי שילוב של התרגילים והאלמנטים הללו בצורה טבעית והוליסטית, המתאמן אוסף לעצמו מחסן כלים עשיר לתרגול ללא שימוש בשום מכשירי עזר.

שיעורי מובמנט הם מרחב בטוח עבור מחקר תנועה ויצירתיות

בניגוד לשיעורי כושר סטנדרטיים, במובמנט יש הרבה מאוד מקום לקבלת החלטות וביטוי עצמי של המתאמן. במהלך האימון אין צורך לחקות אף אחד אלא רק להתבונן בתנועות של המדריך ולפרש אותן בצורה אינדיבידואלית לגוף של המתאמן. רעיון זה מבוסס על העיקרון המנחה שכיוון שכל גוף הוא שונה, לכן גם מן הראוי שכל מתאמן יפרש תנועות בצורה הנכונה לו. פה בעצם יוצא לפועל העיקרון של המחקר תנועה בשיעורי מובמנט, המתאמן חוקר את התנועה שלו ומפתח שפה תנועתית שיחודית רק לו, או במילים אחרות, מפתח אינטליגנציה תנועתית.

תרגול מובמנט מתאים לכל גיל

כתוצאה מהאופי הגמיש והדינמי אשר מאפיין את שיטת המובמנט, המתאמנים מקבלים את האפשרות למצוא את רמת הקושי, או גרסת התרגיל המתאימה להם. לכן, אימוני מובמנט מתאימים לכל גיל, החל מנוער, ועד לאנשים מבוגרים בגיל הזהב. אימוני מובמנט מאפשרים לכל אחד למצוא את התנועה הטבעית והייחודית שלו.
 

אתלטיקלט ישראל מעבירה סדנאות וקורסים בנושא מובמנט - מחקר תנועה בישראל.

ניתן ליצור איתנו קשר כאן.

?התנועה של הגוף שלנו משקפת את האמת הפנימית שלנו. חשוב להקשיב גם למה שבפנים ולא רק למה שבחוץ.?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב