דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום משרה בחינם 

מאת    [ 27/03/2023 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 329 פעמים ]

איש איש ועבודתו ומשרתו. אך מה אם הוא או היא צריכים עוד ידיים עובדות? נמליץ להם כמובן לפרסם את המשרה, ואם חשבתם שמדובר בפרסום בעלות גבוהה הכוללת עיצובים, יחסי ציבור וכדומה - אז תשכחו מזה.

נכון שלפעמים נדמה כי אלו שמפרסמים משרה ואילו שמחפשים עבודה נראים מתוסכלים באותה המידה? הרי לא יכול להיות שיש כל כך הרבה משרות פנויות ואין מספיק עובדים. 

הרבה פעמים, זה תלוי באופן שבה המשרה התפרסמה, איך נראות מודעות דרושים של העסק, מה נכתב בהן וכמובן היכן הן התפרסמו. לפני שנדבר על המקומות בהן מתפרסמות משרות בחינם, נדבר קצת על ה?למה? בעצם. 

למי מתאים לפרסם בחינם?

מאז הקורונה קמו המון בתי עסק קטנים במגוון רחב מאוד של תחומים. אבל לא בכל תחום, בין אם מדובר בקונדיטוריה או בחברת סטראט אפ, יש צורך מספר רב של עובדים. לכן פרסום משרה בחינם מועיל ביותר במקרה הזה, כי בין כה וכה העסק מורכב ממספר בודד של אנשים. 

בניגוד למה שנהוג לחשוב, פרסום משרה בחינם נעשה הרבה פעמים באופן חשאי יותר מאשר במשרות אחרות. כך לדוגמא ישנן משרות אקסקלוסיביות במיוחד שמעבירים אותן בין חברים, מפה לאוזן או בקבוצות קטנות ברשתות החברתיות ולהן מספר מצומצם ביותר של חברים בקהילה. 

משרות אלו בעיקר נחשקות בזכות הבוטיקיות והייחודיות של המותג או האדם המפרסם. במילים אחרות, אפשר לשקול לפרסם בחינם לצרכי שיווק ולאו דווקא רק כדי לגייס עובדים. 

פרסום משרה חינם ברשתות החברתיות

כיום כולם נמצאים ומתקיימים ברשת החברתית. אין סיכוי שלא, גם אם נרצה לומר שאנחנו לא מכורים לזה, אנחנו טועים. 

רבים מבעלי העסקים נוהגים להכניס את העסק הפרטי שלהם גם לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם, ושם נוטים לפרסם כי אצלם בעסק מחפשים עובדים. מצד אחד, זו יוזמה מבורכת וחשובה. מצד שני, אין לה הרבה סיכוי להצליח אלא אם כן היא מנוסחת היטב. 

איך מנסחים היטב? בין אם זה בעמוד שלכם, עמוד העסק או בקבוצות הנוגעות להכשרה או למקצוע שלכם, בראש ובראשונה יש להכניס נימה אישית. 

זהו ראיון העבודה הראשון שלכם עם הקוראים שלכם והפעם, הם מחליטים אם אתם טובים מספיק או לא. אל תהיו צפויים מדי ונסו להכניס את עצמכם ואת האופי של המשרה. ממילא הרשת החברתית מחייבת אותנו להשתמש בוויזואליות, בתמונה, בוידאו או בכל אלמנט אחר שיכול להמחיש את מקום העבודה או את נפשו של מפרסם המודעה - אז חבל לפספס. 

בנוסף, אל תשכחו שלאחר שאתם מפרסמים, רבים מהאנשים יציצו בפרופיל האישי שלכם. לכן רצוי לבדוק בטרם פרסום המודעה כי לא מופיעים תכנים שיהוו בעיה מעובד או עובדת להגיש את מועמדותם. 

פרסום בין חברים

על פניו, הכי פשוט. שולחים הודעה, וזהו. ?שלח לחמך?, אבל לא: אל תשכחו שיש חברים ויש חברים, ולפעמים צריכה להיות הפרדה ברורה בין העולמות. 

פרסמו בקבוצות החברים המתאימות, או בחרו כמה חברים שאתם סומכים עליהם במיוחד ובקשו מהם להפיץ את המשרה לקהל שלהם. אם מדובר בעסק שלא רבים יודעים מה תפקידך בו, אז כדאי לכם להציג את תפקידכם ומומלץ גם כמה יתרונות, כדי שתוכלו לסחוף את חבריכם ולהתגייס לעבורכם לזה. 

לסיכום, תהליכי גיוס עובדים יכולים להיות מהירים או איטיים. בעזרת יציאה מחוץ לקופסא וחשיבה מקורית, תרכיבו את הצוות המושלם.

דניאל ביטון,

ג'וב נינג'ה - עובדים בשבילך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב