דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יועץ לעסק משפחתי - 7 כללים חיוניים לבחירתו 

מאת    [ 26/03/2023 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 362 פעמים ]

איך אנחנו בוחרים רופא, עורך דין או אינסטלטור ? הניסיון מלמד שאנו עושים זאת בדרך כלל על פי המלצה של אדם שאנו מעריכים את דעתו וניסיונו. המלצות כאלה נעשות לפעמים רק על סמך חיבה או קרבה אישית של הממליץ או בשל ניסיון ספציפי עם מישהו שאינו מתאים לצרכינו בכלל.

האם יש קריטריונים אובייקטיבים יותר מהמלצה כזו ? ודאי ! אציע כמה כללים לבחירת יועץ לעסק משפחתי שבעיניי חיוניים מאוד בשל המורכבות הרבה בליווי עסקים משפחתיים. 

א. כימיה ואמון אישי - הכימיה שנוצרת בין יועץ בעסק משפחתי לכל אחד מיחידי המשפחה והמשפחה כולה כאחד היא קריטית. יועץ כזה צריך לעמוד למבחן ושיקול דעת של אנשים שיש ביניהם לעיתים חילוקי דעות ומצפים שמישהו יסייע לעסק שלהם וגם ישמור על הרקמה המשפחתית. יועץ לעסק משפחתי שאין לו כימיה עם מי מבני או בנות המשפחה נפסל מיד לאחר הפגישה הראשונה עימו, ללא קשר לכמות ההמלצות עליו וגודל המוניטין שלו. 

ב. מיומנות ומומחיות מקצועית - יועץ לעסק משפחתי חייב להיות בעל מיומנויות רבות בשל השילוב המיוחד בין גורמים פסיכולוגיים ורגשיים הנובעים מקשרי המשפחה לגורמים ניהוליים, ארגוניים, עסקיים ומשפטיים הנובעים מצורכי ניהול העסק. יועצים מקצועיים ניכרים ביכולתם להציג את מומחיותם הספציפית היטב. מעטים הלקוחות שיודעים לבדוק אותה.

ג. התאמה לסוג התהליך הנדרש - יש מומחים המגיעים מתחומים כמו גישור, ייעוץ ניהולי ועסקי, עריכת דין, ראיית חשבון, ייעוץ מס וטיפול פסיכולוגי. מומחיות בליווי עסק משפחתי חייבת להישען על ידע וניסיון מקצועי המתאימים לסוג התהליך הנדרש. אין דומה תהליך העוסק בפירוק החברה לתהליך העוסק בהבראתה ואין דומה תהליך תכנון להעברה בין דורית לתהליך של ייעוץ ארגוני לייעול הניהול של העסק או לבניית אסטרטגיה עסקית. 

ד. המלצות מלקוחות מרוצים - נחוצות המלצות לפחות משני ממליצים על ניסיונו של היועץ לעסק המשפחתי וכדאי שייעשו בשיחה טלפונית עם הממליצים תוך שאילת שאלות על אופיו וניסיונו של היועץ והתאמתו לסוג התהליך הנדרש באותו עסק משפחתי.

ה. יושרה מקצועית - יועץ לעסק משפחתי פועל תוך מחויבות מוסרית ומקצועית להצלחת העסק והמשפחה כאחת אך בשל הניגוד המובנה בין ערכי העסק לערכי המשפחה הוא עלול להציע פתרונות שיסייעו לעסק או למי ממנהליו אך יהרסו את רקמת המשפחה או להיפך. יועץ לעסק משפחתי מיומן וישר יודע לנווט בין זרמי עומק ודעות שונות במטרה להביא את העסק והמשפחה למקום טוב. יש הרבה לקוחות שיידעו להבחין בזה מיד.

ו. מחיר - הכסף הוא לפעמים הגורם המכריע אך באופן שגוי. לדוגמה: מחיר נמוך לשעת עבודה עלול להסתיים בנזק או בחשבון גדול יותר בשל התארכות הייעוץ מעבר לנדרש. 

ז. מחויבות להצלחה - אין אף יועץ מקצועי שמכבד את עצמו שיכול להתחייב להצלחה מראש אבל יועץ מיומן לעסק משפחתי יודע להעריך את סיכויי ההצלחה ולעודד את כל בני ובנות המשפחה בעסק המשפחתי לבחור בין חלופות ולהגיע להשלמת תהליך הליווי בהצלחה.

                                           כל הזכויות שמורות  ©

המידע במאמר הוא כללי בלבד ואינו מהווה בשום אופן יעוץ מקצועי או תחליף לייעוץ מקצועי. נא לא לעשות כל שימוש במאמר ללא קבלת רשות מראש ובכתב.

אלי כהן הינו יועץ לניהול, מאמן עסקי ומגשר, מנהל חברת הדרכה יוצרת פיתוח ארגוני בע"מ המתמחה מאז 1994 בליווי עסקים משפחתים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב