דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Solution - תמיסה שהיא הפתרון: כיצד פועלת תרופה הומיאופתית שאין בה חומר 

מאת    [ 25/03/2023 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 403 פעמים ]

בדיון על הומיאופתיה עולים בד"כ שלוש שאלות - מה זה, האם זה עובד, ואיך לעזעזל זה עובד? השאלה איך הכנות הומיאופתיות הנטולות בעצם כל חומר כימי יכולות להשפיע על האורגניז ולרפא, הינה הכי מעניינת ועיקרונית. למוח ה"מדעי" שלנו קשה לעבור מחסום של שוק בפני כל תופעה שלא ניתנת להסבר. דרך החשיבה המקובלת היא שכל סודות החיים חייבים להתבסס על חוקי פיזיקה פשוטים כדי לאפשר הסבר מדעי מספק. אולם למדע של היום יש לפחות עקב אכילס אחד - אין ביכולתו לעקוב אחרי מערכת ביולוגית חיה, אחרי האורגניזם ותהליכיו מבלי לפרק אותם לחלקים ובעצם להשמיד בכך את החיים שבתוכם, - וכידוע השלם תמיד יותר מסה"כ של חלקיו! מהם ההבדלים שבין המכניזם לבין האורגניזם? האם יש למדע הבחנה ברורה ביניהם? 
 עבור כעת לשאלה כיצד פועלת תרופה הומאופתית (רמדי) שאינה מכילה בעצם חומר או מרכיב כימי כלשהו?

כיום אין מודל מדעי המסביר באופן חד-משמעי את מנגנון הפעולה של התרופה ההומיאופתית. 
בשנים האחרונות נקשר מנגנון הפעולה בביטוי "הזיכרון של המים" [1]  
 

ידוע כי רמדי הומיאופתית פועלת רק בזכות הדמיון והיא בגדר אינפורמציה, המעמידה בפני האורגניזם מעין תמונת ראי של מחלתו כדי לגרות את מנגנוני הריפוי הטבועים בו להתמודד עם הבעיה. בשונה לחלוטין מעיקרון הפעולה של תרופה כימית, תרופות הומיאופתיות עוברות סידרה של מהולים והן עובדות לא בזכות כוח כימי אלא בזכות דמיונם לתמונת המצב המקיפה. בהיותן מעין "כוח מחלתי מלאכותי דומה" ההכנות ההומאופתיות מסוגלות לעורר באורגניזם החולה תגובה יעילה יותר ומספקת כדי להתגבר על מחלתו הטבעית. 

 

לכן כל רמדי אינה אלא קובץ מידע ומעבירה מסר מיוחד ע"י שידור תדרים הייחודיים לה וכך היא מגרה ומפעילה את כוחות הריפוי של המטופל כנגד המידע שבתרופה ויחד עם זאת כנגד המחלה הטבעית שדומה לה.

 

המנה המזערית שהוכנה בתהליך של דילולים וניעורים סדרתיים (הנקרא פוטנטיזציה או דינמיזציה) מהווה מיהול גבוה דיו ורחוק מהחומר המקורי ממנו הופקה.      

מנה מזערית זו מספקת ואף פוטנטית יותר מבחינת כוח הריפוי שלה מאשר החומר עצמו ממנו עשויה. ככל שתהליך הדילול והניעור ממושך יותר, ההכנה ההומיאופתית בעצם פוטנטית ועוצמתית יותר ויכולה להשפיע על קשת תופעות רחבה יותר ועל רמות רוחניות גבוהות יותר (אשר מהוות בעצם את שורש הבעיה או הקלקול העמוק ביותר), כגון רמת הרצון , רמת האינטלקט והשכל, רמת האנרגיה והרגש. אפשר אף לומר שתמיסה הומיאופתית מכילה את ה"רוח" של ה"חומר" ומביאה פתרון לשורש הבעיה ממנה סובל המטופל.

דוגמא מעניינת,

חלב דל-שומן שעבר תהליך הכנה הומיאופתי הינו אחת התרופות לבעיות תזונה לקויה, תשישות, אנמיה, אי סבילות של חלב וכן חוסר חלב באישה מניקה. הוא גם אחת התרופות הבולטות לכאבי ראש אלימים, במיוחד על רקע הורמונלי (כאבי ראש בזמן המחזור,באל-ווסת, בזמן היריון).אך לא רק!אותו חלב דל-שומן כתרופה הומיאופתית בפוטנץ גבוה מתאים גם למצבי דיכאון קשים ביותר עם מחשבות אובדניות, כשמטופל חושב על מוות ללא הפחד, מהרהר על הדרך הקלה ביותר למות, מנבא את שעת מותו ונרתע מלראות אנשים. מעניין -לא?!כיצד חלב יכול להשפיע על רמה רוחנית כה שורשית ועמוקה? זה קורה אך ורק בזכות תהליך המיהול והדינמיזציה בעקבותיו כוח הריפוי של התרופה גדל ואתו יכולת החדירה וההשפעה על רבדים העמוקים ביותר באדם. 

 

 

 

[1] http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/617/654.html

כיצד הכנה הומיאופתית יכולה לשמש כקובץ מידע ספציפי ולרפא באמצעות מידע זה? התופעה המאפשרת להבין את מנגנון הפעולה של התרופות ההומיאופתיות נקראת "זיכרון של המים". "כתב עת בינלאומי להומיאופתיה ליקט ממצאים מדעיים ממקומות שונים בעולם שלפיהם למים יש זיכרון, כלומר הם מושפעים מחומרים שהיו מומסים בהם. לפי הממצאים, במים נותרים שינויים מבניים גם לאחר שהתמיסה דוללה פעמים רבות. דבר זה נותן הסבר לטיפול ההומיאופתי שמתבסס על כך שמים, שאין בהם כמעט שום שריד של החומר המשפיע, עדיין יכולים לפעול כתרופה"

 

בשביל הבריאות - מרפאה להומאופתיה קלאסית, המנוהלת ע"י אירינה רוזן (פוליאקוב), הומאופתית מוסמכת R.C.Hom, חברה רשומה בלשכה למקצועות בריאות משלימים, בוגרת מכללת מדיסין. 

050.6764974  

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064069746164

 href="mailto:polirina19@gmail.compolirina19@gmail.com">">polirina19@gmail.com   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב