דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה ייעוץ ארגוני? 

מאת    [ 24/03/2023 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 417 פעמים ]

ייעוץ ארגוני בתל אביב למנהלים

ייעוץ ארגוני בתל אביב הופך למרכיב חשוב המלווה ארגונים רבים. בבסיס התופעה הזאת, עומדת העובדה כי ארגון הוא מבנה עסקי מורכב. ניהול של ארגונים הוא דבר שמחייב כלים מגוונים והבנה פסיכולוגית בלתי מבוטלת. ומכיוון שמנהלים הם הכוח המניע, הרי שבמובנים רבים הייעוץ הארגוני האפקטיבי הוא זה שניתן למנהלים. הייעוץ ניתן למשל על ידי פסיכולוגים מתמחים. אלה כמובן לא פסיכולוגים שנותנים טיפול זוגי בתל אביב או שמטפלים בהפרעות כגון OCD. אלה פסיכולוגים שההתמחות שלהם היא ברובד הארגוני, פסיכולוגיה של אנשים בארגונים ובעלי ידע בכלים לשיפור ארגוני. 
נמצא כי ארגונים שמקפידים לתת כלים למנהלים, מגיעים להישגים הרבה יותר גבוהים. אלה הם הארגונים שהופכים למגדלור בתחומם. אלה הם אותם מקומות עבודה נחשקים, שגם מגיעים לביצועים עסקיים יוצאים מן הכלל. אם רוצים להפוך את הארגון לטוב, יעיל ואפקטיבי יותר, ייעוץ מסוג זה יכול לסייע. מתן הכלים למנהלים עשוי להינתן בסדנאות מיוחדות או בפגישות עבודה מקצועיות ובהרצאות. אגב, לא רק הארגונים הגדולים ביותר נעזרים בכך. גם סטארטאפים בהחלט מפיקים מכך תועלת. 

ייעוץ ארגוני בת"א לשיפור תרבות ארגונית

בעבר היחס למונח "תרבות" היה נחלתם של סוציולוגים ואנתרופולוגים בלבד. אך כיום כבר יודעים היטב לפי המחקר, כי לכל ארגון יש תרבות. התרבות נבנית סביב מותג, סביב ערכים, סביב טכניקות ניהול. אבל מתברר שלפעמים התרבות הזאת נעשית פחות פרודוקטיבית, פחות פוריה. בארגונים בקשיים או בארגונים שעברו טלטלה (כמו מיזוג עסקי או פיטורים גדולים), כדאי לתת על כך את הדעת. באמצעות ייעוץ ארגוני בתל אביב ניתן לקבל כלים רבים לשיפור התרבות הארגונית. 
חשוב להבין כי אף אחד לא יניח את הארגון על הספה של פסיכולוג קליני בתל אביב. האבחון נעשה בצורה אחרת, למשל על ידי תצפיות, מתן שאלונים, שיחות עם מנהלים ועובדים. אבל הדבר העיקרי הוא מה שנעשה לאחר איסוף הנתונים. לאחר שמאבחנים את הנקודות שהתרבות הארגונית צריכה בהן שיפור, בונים תוכנית מתאימה. התוכנית יכולה לכלול סדנאות מנהלים או מתן כלים נוספים לבכירים. לעיתים נוגעים בתוכניות העבודה, מכניסים נושאים לשיפור במשאבי אנוש שלא היו על סדר היום ועוד. כשהדברים פועלים נכון, כולם מרוויחים מכך, בכל חלקי הארגון. 

איך לבחור יועצים ארגוניים בתל אביב

ובנקודה זו עולה השאלה, למי לפנות. כלומר, איך לבחור ייעוץ ארגוני בתל אביב שבאמת משיג את המטרות הראויות. ראשית, תנו את הדעת לכך שרוב היועצים הארגוניים המעולים הם בעלי תואר שני. הם למדו ורכשו דעת ב-MA שמשלב נושאים בפסיכולוגיה עם נושאים ארגוניים ומחקרים בתחום. אבל לא רק התשתית האקדמאית חשובה. הרבה פעמים היועצים הללו הם בעלי ניסיון עשיר בעולם העבודה וייעוץ לארגונים ולמעסיקים. 
אם אתם מחפשים פסיכולוגים מומלצים בתל אביב עם רקע בייעוץ ארגוני, בדקו מהו הניסיון שלהם. בדקו אילו מהלכי התייעלות ושיפור הם הביאו לארגונים שעימם הם עובדים. ישנם יועצים אשר התמחו בעיקר בשיקום ארגונים שנקלעו לקושי כזה או אחר. ישנם יועצים אשר מתמחים בהעברת סדנאות ניהול, סדנאות מכירות או סדנאות למשא ומתן תוך מתן דגשים מועילים. תוכלו לבדוק מהי פילוסופיית הייעוץ שבה נוהג לעבור היועץ שלכם. כאשר אתם מרגישים חיבור חזק לגישה הזאת, גדל מאוד הסיכוי שהתהליך יביא עימו את התוצאות שאתם רוצים ואליהן אתם מייחלים. 

כתיבת מאמרים ומידע מקצועי שימושי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב