דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ניתן לעשות עם התמכרות לתרופות מרשם 

מאת    [ 19/03/2023 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 418 פעמים ]

התמכרות לתרופות מרשם, מה ניתן לעשות וכיצד לערב נכון את המשפחה לסייע למכור

התמכרות לתרופות מרשם היא בעיה רצינית המשפיעה על אנשים ומשפחות כאחד. על מנת לטפל נכון בבעיה ולעזור למכור, ניתן לנקוט במספר צעדים:

עודדו את הפרט לפנות לעזרה מקצועית: הצעד הראשון בטיפול בהתמכרות לתרופות מרשם הוא לעודד את המכור לבקש עזרה מרופא או מומחה להתמכרויות. בעל מקצוע מיומן יכול להעריך את המצב, לקבוע את חומרת ההתמכרות ולפתח תוכנית טיפול.

הבנת הבעיה: חשוב לחנך את עצמך ואת המשפחה על התמכרות לתרופות מרשם ועל הצעדים שניתן לנקוט כדי לעזור למכור. הבנת הסיבות הבסיסיות להתמכרות והדרכים הטובות ביותר לתמוך במישהו בתהליך ההחלמה היא חיונית.

שלבו את המשפחה בתהליך ההחלמה: התמיכה והמעורבות של המשפחה יכולה להיות קריטית בסיוע למכור להתגבר על התמכרותו. המשפחה יכולה להעניק תמיכה רגשית, לעזור במשימות מעשיות ולהשתתף במפגשים טיפוליים יחד עם המכור.

לשקול קבוצת תמיכה: הצטרפות לקבוצת תמיכה למשפחות של אלה המתמודדים עם התמכרות יכולה להועיל הן למכור והן למשפחה. קבוצות תמיכה מספקות מרחב בטוח למשפחות לחלוק את חוויותיהן, לקבל תמיכה מאחרים וללמוד מניסיונם של אחרים.

טפלו בכל הבעיות הבסיסיות של בריאות הנפש: התמכרות לתרופות מרשם מתרחשת לעתים קרובות יחד עם מצבי בריאות נפשיים אחרים, כגון דיכאון, חרדה או PTSD. חשוב להתייחס למצבים הבסיסיים הללו על מנת לטפל ביעילות בהתמכרות לתרופות מרשם.

היו סבלניים ולא שיפוטיים: החלמה מהתמכרות היא תהליך ארוך וקשה, וחשוב להיות סבלני ולא שיפוטי כלפי המכור. עודדו את המכור לנקוט בצעדים הדרושים להחלמה, אך אל תלחצו עליהם ואל תגרמו לו להרגיש אשמה.

זכרו, דרכו של כל אדם להחלמה היא ייחודית, וחשוב לספק תמיכה אישית המתאימה לצרכיו של האדם.

האם וכיצד תוכנית גמילה ביתית יכולה לעזור להתמודד עם גמילה מסמים

תוכנית שיקום ביתית יכולה להיות דרך יעילה לסייע בניהול גמילה מסמים במקרים מסוימים. עם זאת, חשוב לציין שייתכן שהיא לא מתאימה לכולם ותלויה בחומרת ההתמכרות ובנוכחות של מצב הבריאותי הנפשי הבסיסי.

הנה כמה מהדרכים שבהן תוכנית גמילה ביתית יכולה לעזור להתמודד עם גמילה מסמים:

גמילה בסיוע רפואי: במקרים מסוימים, איש מקצוע יכול לספק תרופות לניהול תסמיני הגמילה, כגון הפחתת התשוקה, הקלה על חרדה או דיכאון והקלה על אי נוחות גופנית.

טיפול וייעוץ: תוכנית גמילה ביתית יכולה לכלול טיפול ומפגשי ייעוץ עם איש מקצוע כדי לטפל בגורמים הבסיסיים להתמכרות ולספק לאדם את הכלים והאסטרטגיות לשמירה על פיכחון.

תמיכה ממשפחה וחברים: תוכנית גמילה ביתית מאפשרת לפרט לקבל תמיכה מיקיריו, מה שיכול להוות גורם חשוב בהחלמתו. בני משפחה וחברים יכולים לספק תמיכה רגשית ולסייע במשימות מעשיות, כגון עזרה לאדם בהכנת הארוחה ובמטלות הבית.

שגרה מובנית: תוכנית גמילה ביתית יכולה לספק מבנה ושגרה לחיי היומיום של הפרט, מה שיכול לעזור לו לבסס הרגלים בריאים ולהתמודד עם חשקים ואתגרים אחרים במהלך הגמילה.

עם זאת, חשוב לזכור כי עבור אנשים עם התמכרות חמורה, ייתכן שיהיה צורך בתוכנית שיקום אינטנסיבית יותר הכוללת ליווי אישי וצמוד, שכן תסמיני הגמילה עלולים להיות חמורים ומסכנים חיים. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך בפיקוח רפואי מקצועי ותמיכה צמודים מסביב לשעון כדי להבטיח את שלומו של הפרט במהלך הנסיגה.

לסיכום, חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום, כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור הפרט והצרכים והנסיבות הספציפיים שלו.

המאמר נכתב באדיבות לבנה אלמקייס, מנהלת ?יד ביד?, מסגרת גמילה ביתית מהתמכרויות, המספקת מענה מלא וליווי צמוד ואישי. לפרטים נוספים, כנסו לאתר בכתובת www.gmilabeitit.co.il, או צרו עימנו קשר בטלפון 072-3301498.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב