דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיות ניהול פרויקטים יעילות לניהול צוותים מרוחקים 

מאת    [ 15/03/2023 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 384 פעמים ]

אסטרטגיות ניהול פרויקטים יעילות לניהול צוותים מרוחקים

עם עליית היקף העבודה מרחוק (קרי עבודה מהבית בד"כ), ארגונים רבים נאלצו להתאים את אסטרטגיות ניהול הפרויקטים שלהם כדי לנהל ביעילות צוותים המפוזרים על פני מיקומים שונים. במאמר זה נתייחס לחלק מאותן אסטרטגיות יעילות שכדאי לכם ליישם, אשר כוללות:

הקמת ערוצי תקשורת ברורים

תקשורת ברורה היא אחד המפתחות החיוניים ביותר עבור ניהול פרויקטים יעיל, אך כאשר חברי הצוות נמצאים מרוחקים, התקשורת צפויה להיות מאתגרת יותר. מספר אסטרטגיות תקשורת וכלים טכנולוגיים חשובים היכולים לעזור לצוותים מרוחקים להישאר מחוברים ומיושרים, כוללים: זימון קבוע של שיחות ועידה בוידאו, שימוש בתוכנת ניהול פרויקטים עם תכונות שיתוף פעולה בזמן אמת ועידוד קיומה של תקשורת פתוחה וכנה בין חברי הצוות.

הגדרת תפקידים ואחריות

כאשר חברי הצוות הינם מרוחקים גיאוגרפית ביניהם, קל לארגון להגיע למדרון חלק שבו תפקידים ותחומי אחריות, חדלים להיות ברורים, מה שיוביל לאי בהירות ולביצוע פעולות בצורה לא נכונה, מה שעלול להוביל למאמצים מיותרים מצד חברי צוות הפרויקט ולמנהלם והחמצת מועדי הגשת פרויקטים

בחלק זה של המאמר, תוכל לחקור אסטרטגיות ספציפיות להגדרת תפקידים ואחריות עבור חברי צוות מרוחקים. זה יכול לכלול אסטרטגיות כמו שימוש בתוכנת ניהול פרויקטים כדי להקצות משימות ולעקוב אחר התקדמות, הקמת זרימות עבודה ברורות ותהליכי אישור, והגדרת ציפיות לזמני תגובה.

ביסוס אמון ואחריות

כאשר חברי הצוות מרוחקים, זה עשוי להיות מאתגר לבסס אמון ואחריות. אסטרטגיות טובות לביסוס אמון בקרב “צוותים מפוצלים” הן: תיאום ציפיות ברורות מוקדם לפרויקט (תאריכים ותוצרים), הגשת דוחות התקדמות קבועים לאורך הפרויקט, למשל בין משימה למשימה ושימוש בכלים כמו תוכנת מעקב אחר משימות, עבור ניטור פרודוקטיביות.

עידוד שיתוף פעולה ועבודת צוות

עבודה מרחוק עלולה לגרום לירידה באיכות שיתוף הפעולה ולפגום בעבודת הצוות. אסטרטגיות יעילות לחיזוק הדינמיקה בתוך צוות הפרויקט הן: שימוש בפעילויות ברשת כדי לבנות צוות מגובש (לדוגמא באמצעות פלטפורמת ה-Google teams), הקמת קבוצות צ'אט מקוונות (למשל ב-"SLACK") והקמת יעדים משותפים.

הסתגלות לנסיבות משתנות

בסביבת עבודה מרוחקת, המשתנים עשויים להשתנות במהירות וזה עלול להשפיע על לוחות הזמנים של הפרויקט ועל תוצרי הביצוע. בין האסטרטגיות היעילות לשיפור משתנה ההסתגלות לשינויים בצוות הפרויקט, ראוי לציין את אלו: הקמה בשלב מוקדם של הפרויקט, של “תוכניות מגירה” לאירועים בלתי צפויים, ביצוע הערכות סיכונים קבועות ושימוש במתודולוגיות ניהול פרויקטים מהירות ויעילות, כדי להסתגל במהירות לנסיבות משתנות ולמצבי לחץ בתוך צוות הפרויקט.

על ידי יישום אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות אלו, חברות וארגונים יכולים לנהל ביעילות צוותים מרוחקים ולהבטיח את הצלחת הפרויקטים החיוניים לקיומו ושגשוגו של הארגון.

אלעד ג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב