דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בתה ירוק, כורכום גי'ינג'ר קפוא לטיפול בדלקות - ברפואה ההודית המסורתית וברפואה בת זמנינו 

מאת    [ 12/03/2023 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 386 פעמים ]

דלקת היא תגובה טבעית של הגוף שלנו לפציעה או לזיהום, אך דלקת כרונית עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות כמו מחלות לב, דלקות פרקים וסרטן. למרבה המזל, הטבע סיפק לנו תרופות אנטי דלקתיות חזקות כמו כורכום וג'ינג'ר, ובהמשך ניתן רשימה של מחקרים לגבות טענות אילו!

הרפואה האיורוודית השתמשה בכורכום ובג'ינג'ר במשך מאות שנים כדי להפחית דלקות ולשפר את הבריאות הכללית. כורכום, תבלין בצבע זהוב המשמש בתבשילי קארי, מכיל כורכומין אשר הוכח במ ספר מחקרים בני ימינו כבעל השפעות אנטי דלקתיות חזקות. באיורוודה, כורכום משמש לטיפול במגוון מצבים בריאותיים כגון דלקת פרקים, בעיות עיכול ובעיות עור.

באופן דומה, ג'ינג'ר, שורש הנפוץ בהודו בבישול וכתרופה טבעית, הוכח גם כבעל תכונות אנטי דלקתיות. באיורוודה, ג'ינג'ר משמש לעתים קרובות כדי להקל על תסמינים של דלקת פרקים, כאבי מחזור וזיהומים בדרכי הנשימה.

מחקרים מודרניים גם אישרו את היעילות של כורכום וג'ינג'ר בהפחתת דלקת. למשל מחקר שפורסם ב-Journal of Medicinal Food מצא שתמצית כורכום הייתה יעילה כמו איבופרופן בהפחתת דלקת בחולים עם דלקת מפרקים ניוונית בברך. מחקר נוסף שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatism מצא שתמצית ג'ינג'ר הפחיתה כאב ודלקת בחולים עם דלקת מפרקים ניוונית של הברך.

בנוסף להפחתת הדלקת, לכורכום ולג'ינג'ר יש גם יתרונות בריאותיים נוספים. הוכח שכורכום משפר את תפקוד המוח ומפחית את הסיכון למחלות לב, בעוד שג'ינג'ר הוכח כמשפר את העיכול ומפחית בחילות. שילוב של כורכום וג'ינג'ר קפואים בתזונה מאפשרים זמינות לכל השנה וקלות הכנה מיטבית מכיוון שאין צורך לשטוף ולקלף את השורשים. אחת הדרכים הפופולריות לצרוך את התבלינים האנטי דלקתיים הללו היא הכנת תרופה עתיקה בת אלפי שנים עם טוויסט מודרני, שייק של תה ירוק עם כורכום וג'ינג'ר. כל שעליך לעשות הוא להכין תיון של תה ירוק במים רותחים ואז לקרר לטמפרטורת החדר ולשמור במקרר למשיך הלילה. בבוקר להוסיף לבלנדר את התה, כוסית קפואה של כורכום ג'ינג'ר, בננה גדולה ושני תמרים ללא החרצן.

דרך נוספת לשלב את התבלינים האלה בתזונה שלך היא על ידי הוספתם לארוחות שלך. ניתן להשתמש בכורכום לטבל אורז, מרקים ומוקפצים, בעוד שג'ינג'ר יכול לשמש במוקפצים, רטבים לסלט ומרינדות. להלן מתכון לאורז בסמטי בתחיבול ג'ינג'ר וכורכום. גם טעים וגם עמוס בתכונות אנטי דלקתיות:

רכיבים:

1 כוס אורז בסמטי
1 3/4 כוסות מים
1 כפית אבקת כורכום
1 כפית אבקת ג'ינג'ר
1 כף שמן זית
מלח
 

הוראות:

שוטפים את האורז הבסמטי במים קרים מספר פעמים עד שהמיים שקופים. בסיר מביאים את המים לרתיחה ומוסיפים את הכורכום והג'ינג'ר. מוסיפים לסיר את האורז, שמן הזית והמלח ומערבבים. מנמיכים את האש ונותנים לאורז להתבשל 18-20 דקות או עד שהמים נספגים והאורז רך. מורידים מהאש ונותנים לו לעמוד עם המכסה סגור עוד כ- 20 דק' ומגישים. שילוב של אורז בסמטי ג'ינג'ר וכורכום בתזונה הרגילה שלנו יכול לעזור להפחית את הדלקת בגוף ולקדם בריאות ורווחה כללית.

לסיכום, כורכום וג'ינג'ר הם תרופות אנטי דלקתיות חזקות ואפקטיביות ששימשו במשך מאות שנים ברפואה האיורוודית ומגובות במחקרים מודרניים. על ידי שילוב תבלינים אלה בתזונה שלך, אתה יכול להפחית דלקת ולשפר את הבריאות הכללית שלך.

לייב ספירולינה בנגב - חווה לגידול ספירולינה, צמחי מרפא, ומזון על קפוא.   liveSpirulina - ספירולינה טריה מהנגב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב