דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וואו! הדברים שחייבים להכיר בקשר לקצבאות מחלה ונכות בביטוח לאומי 

מאת    [ 27/02/2023 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 478 פעמים ]

קצבאות - מחלה ונכות

החיים אינם צפויים עבור אף אחד ואף פעם אי אפשר לדעת מה טומן בחובו העתיד. כל אדם עלול למצוא את עצמו במצב שבו אין הוא מסוגל לעבוד, מחלה קשה תוקפת אותו או חלילה נכות פיזית שמונעת ממנו לנהל חיים שגרתיים ועצמאיים כפי שהיה רגיל קודם לכן. על מנת לסייע לאנשים אלה ולתמוך בהם קיים המוסד לביטוח לאומי שכשמו כן הוא - הוא הגוף הממשלתי שנועד לסייע לאזרחי המדינה בכל מצב או בעיה כאלה. 

דרך אתר ביטוח לאומי אפשר להכיר ולקרוא את כל המידע הדרוש על מנת לדעת איך פונים למוסד, מה מגיע לכל אחד, מה ההנחיות והחוקים אשר נוגעים לתחום של קצבאות למחלות או נכות וכמובן איך להתנהל במידה וסבורים שהמצב הקיים הוא כזה שממש דורש פניה ובקשה לסיוע בצורת קצבה, בין אם זמנית ובין אם קבועה.


 

איך נקבעות קצבאות עבור מחלות וסוגים שונים של נכויות?

כל אזרח במדינה משלם ביטוח לאומי תשלומים דרך תלוש השכר שלו והתשלום הזה מקנה לו את הזכות לקבל שירותים וקצבאות מהביטוח הלאומי בעת הצורך. זה מה שמבטיח לו את אפשרות הפנייה אל המוסד ולכן יש חשיבות גבוהה מאד לוודא בכל תלוש משכורת את הסעיף של תשלום ביטוח לאומי. במידה וקורה משהו שהופך את אותו אדם לחולה או נכה הוא יכול לפנות בבקשה לעמוד בפני ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי אשר תבחן את המצב שלו ותקבל את ההחלטה בנוגע למתן קצבה. בחוקי המוסד לביטוח לאומי קיימים כל המצבים הבריאותיים או הרפואיים אשר בגינם אפשר לקבל הכרה בנכות או מחלה כרונית וכתלות בהשפעה של המצב הבריאותי הזה על חיי היומיום של אותו אזרח ועל התפקוד היומיומי שלו - תיקבע דרגת נכות שממנה ייגזר גובה הקצבה שיקבל. מדי שנה פונים אזרחים רבים לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ומקבלים אישור לתשלום קצבאות.


 

איך מתכוננים לוועדות הרפואיות?

על מנת להתכונן בדרך הטובה ביותר להשתתפות בפני חברי הוועדה הרפואית צריך להבין מי עומד להיות שם ומה המשמעות של הוועדה. הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע הן מעולם הרפואה והן מעולם הרווחה שיבחנו לעומק את המסמכים הרפואיים שיציג אותו אזרח שמופיע בוועדה, הם יעריכו את השינוי שחל בחיי היומיום שלו בשל מצב בריאותי שקרה פתאום ללא הכנה מוקדמת וגם יקבלו החלטה בנוגע להארכה או הפסקה של נכות או מחלה. חשוב מאד להגיע מוכנים ככל האפשר לוועדות הרפואיות על מנת להיות מוכנים לכל שאלה שתגיע מצד חברי הוועדה. שירות יד מכוונת ביטוח לאומי הוא שירות הכנה לוועדות הרפואיות והוא ניתן מטעם המוסד עצמו כך שההכנה היא רשמית ומוסמכת וכדאי מאד להיעזר בה. 

דבר נוסף וחשוב שלא מעט אזרחים נעזרים בו הוא שירות של עורכי דין שמכירים את חוקי הביטוח הלאומי, יודעים בדיוק איך לוודא שהלקוחות שלהם עומדים בלשון החוק או מה צריך להיות מצוין באופן מפורש במסמכים הרפואיים על מנת שמצב זה או אחר יאושר בוועדה. חשוב מאד לדעת שהדבר הראשון שייבדק הוא ביטוח לאומי תשלום שוטף ורציף ללא הפסקות ולכן חשוב להתייחס גם לנקודה זו.


 

מה הדין לגבי תשלום לביטוח לאומי בקרב מקבלי קצבאות?

גם זו נקודה חשובה שכדאי להתייחס אליה אך אין לה תשובה אחת ויחידה. הנושא של קצבאות הוא סבוך ומורכב ויש בו תלות גם במצב האישי של כל אזרח ואזרח. גם כמה אנשים שיש להם את אותו המצב הבריאותי או המחלה לא בהכרח יקבלו את אותו הגובה של הקצבה ויש לא מעט פרמטרים בנוגע לכך. מכאן שיש נכים שלא משלמים את דמי הביטוח הלאומי וקיבלו פטור מתשלום זה ויש כאלה שמשלמים במקבלים לקבלת הקצבה. יחד עם זאת, במידה ויש צורך לבצע תשלום חוב ביטוח לאומי ייתכן והעברת הקצבה לחשבון הבנק תתעכב ולכן חשוב לוודא שהתשלומים מבוצעים בצורה סדירה ללא הפסקות. אחרי ההופעה בוועדה הרפואית יהיו כמה ימים של מתח ואי ודאות עד קבלת התשובות על התכנסותה ולכן כדאי לפחות לבדוק אם לא צריך לבצע ביטוח לאומי תשלום חוב וכך לפתוח דף חדש בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי מבחינת קבלת הקצבה.

 

וגם: ביטוח לאומי קביעת תור

ביטוח לאומי איזור אישי
 

רז גימפל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב