דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות מערכת ניהול מבנים בבתי ספר 

מאת    [ 14/02/2023 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 400 פעמים ]

מערכת ניהול מבנים (BMS) היא מערכת מבוססת מחשב המנטרת ושולטת בציוד המכני והחשמלי של הבניין. בהקשר של בתי ספר, BMS יכול להיות כלי רב ערך לשיפור היעילות האנרגטית, הבטיחות והנוחות של סביבת הלמידה. הנה כמה מהסיבות העיקריות מדוע BMS בבתי הספר חשוב:


    • התייעלות אנרגטית: BMS יכול לסייע במיטוב השימוש במערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר (HVAC), תאורה וציוד אחר הצורך אנרגיה. על ידי התאמה אוטומטית של מערכות אלה כך שיתאימו לדפוסי התפוסה והשימוש, BMS יכול להפחית את בזבוז האנרגיה ולעזור לבתי הספר לחסוך בחשבונות השירות.
    • בטיחות: ניתן להשתמש ב-BMS גם כדי לנטר ולשלוט במערכות בטיחות קריטיות, כגון אזעקות אש, תאורת חירום ומערכות בקרת גישה. במקרה חירום, BMS יכול לספק מידע והתראות בזמן אמת כדי להבטיח שהתלמידים והצוות בטוחים.
    • נוחות: שמירה על סביבת למידה נוחה חיונית כדי להבטיח שהתלמידים יוכלו להתמקד וללמוד. BMS יכול לעזור לווסת את הטמפרטורה, הלחות ואיכות האוויר כדי להבטיח שהתלמידים והמורים יהיו נוחים וערניים לאורך כל היום.
    • תחזוקה: BMS יכול לסייע בייעול פעילויות תחזוקה על-ידי מתן מידע בזמן אמת על ביצועי הציוד ובעיותיו. על ידי זיהוי והתרעה לצוות התחזוקה על בעיות פוטנציאליות לפני שהן מסלימות, BMS יכול לעזור לבתי ספר לחסוך בעלויות תיקון ולהאריך את תוחלת החיים של הציוד שלהם.

התייעלות אנרגטית באופן כללי ובפרט התייעלות אנרגטית הן אחד האתגרים המרכזיית של מדינת ישראל במירוץ להשגת היעד לצימצום גזי החממה והשימוש במקורות חשמל מזהם.

על מנת להגביר את המודעות להתנהגות בזבזנית במוסדות, נדרשת הצפה של נתוני הצריכה ע”י מערכת בקרת בניין אשר תאפשר ויזואליזציה של נתונים אלו.

בצד שני, על מנת להתייעל גם מבחינת צריכת הציוד החשמלי, ציוד כגון מערכות חמום ומיזוג, נדרשים להתקין מערכת לניהול וצמצום צריכת חשמל.

מערכות כאלו קיימות כיום בשוק, אך רובם דורש עבודת תשתיות נרחבת לסלילת כבלי תקשורת, ועלויות גבוהות מאוד לציוד הקצה אשר מנהל את הציוד החשמלי.

מערכת בקרת הבניין של מידולייף, עליה מתבססת גם מערכת החיסכון בחשמל של מינדולייף, מאפשרת פריסה פשוטה מואד של רכיבי בקרה אשר מתקשרים בטכנולוגיית IOT, מה שמוזיל גם את עלויות הפריסה וגם את עלויות ציוד התקשורת.

מערכת כזו מאפשרת למעשה היתכנות פרוייקטים כאלו בין אם זה בבניינים קיימים ובין אם זה בבניינים בשיפוץ או בהקמה.

בסך הכל, BMS יכול להיות כלי רב עוצמה לחיסכון בחשמל והיעילות של מבני בית ספר. על ידי השקעה ב-BMS, בתי ספר יכולים ליצור סביבת למידה בטוחה ונוחה יותר תוך הפחתת צריכת האנרגיה והעלויות שלהם.

חברת מינדולייף https://www.mindolife.co.il/מספקת מגוון פתרונות חכמים ותוכנית התייעלות אנרגטית אשר תחסוך לכם עד כ-30% בחשבון החשמל, מדובר בפתרון חכם אשר מחזיר את העלות שלו מתוך החיסכון החודשי בחשבוניות החשמל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב