דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על משכנתאות 

מאת    [ 09/02/2023 ]

מילים במאמר: 1248   [ נצפה 441 פעמים ]

רכישת דירה היא אחת ההשקעות המרגשות ביותר שתוכלו לבצע במהלך חייכם. אבל זה גם אחד המפחידים ביותר - במיוחד כשמדובר בהבנת משכנתאות. אנשים רבים עשויים להרגיש כאילו הם מעל הראש ומנסים להבין את כל המורכבויות והמרכיבים הנלווים לנטילת משכנתא. כדי להקל על התהליך הזה, מדריך זה יספק סקירה כללית של סוגי המשכנתאות השונים, טיפים לקבלת התעריף הטוב ביותר ושיקולים חשובים נוספים שכדאי לזכור בעת חיפוש משכנתא. אז בין אם אתה חדש בתחום המשכנתאות או רק צריך קצת בהירות על היסודות, המדריך הזה יכסה אותך!

יועץ משכנתאות

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע שעוזר לאנשים למצוא ולבקש משכנתא. יועצי משכנתאות יכולים לעבוד איתך כדי למצוא את המוצרים והתנאים הטובים ביותר למשכנתאות עבור הנסיבות האישיות שלך. הם גם יכולים לעזור לך להבין את סוגי המשכנתאות השונים הזמינים, וכיצד להשוות בין הצעות שונות.

אם אתם חושבים על רכישת דירה, או שאתם כבר בתהליך של ביצוע זאת, עבודה עם יועץ משכנתאות יכולה להיות דרך מצוינת להבטיח שתקבלו את העסקה הטובה ביותר על המשכנתא שלכם. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על יועצי משכנתאות, וכיצד הם יכולים לעזור לך לחסוך כסף בהלוואת הבית שלך.

סוגי המשכנתאות השונים

ישנם סוגים רבים ושונים של משכנתאות העומדות לרשות רוכשי הדירות. לכל סוג יש מערכת תנאים והגבלות משלו, כמו גם יתרונות וחסרונות. סוגי המשכנתאות הנפוצים ביותר הם:

משכנתאות בריבית קבועה: כפי שהשם מרמז, משכנתא מסוג זה היא בריבית קבועה למשך ההלוואה. המשמעות היא שהתשלומים החודשיים שלך יישארו זהים, גם אם הריבית בשוק תעלה. משכנתאות בריבית קבועה זמינות בדרך כלל בטווחים של 15 או 30 שנה.

משכנתאות בריבית מתכווננת: למשכנתאות אלו יש ריבית שיכולה להשתנות לאורך זמן. הריבית ההתחלתית לרוב נמוכה מזו של משכנתא בריבית קבועה, אך היא יכולה לעלות (או לרדת) עם הזמן, בהתאם לתנאי השוק. ARM יש בדרך כלל טווחים קצרים יותר מאשר הלוואות בריבית קבועה (5 שנים או פחות), שלאחר מכן הריבית הופכת קבועה למשך יתרת תקופת ההלוואה.

הלוואות FHA: הלוואות אלו מובטחות על ידי מינהל הדיור הפדרלי וזמינות לרוכשי דירות עם ציוני אשראי נמוכים או לאלה שאין להם מספיק כסף לחסוך למקדמה רגילה. להלוואות FHA יש דרישות אשראי רגועות יותר ומאפשרות תשלומים קטנים יותר (נמוכים עד 3.5%), אך הן נושאות ריביות גבוהות יותר ודורשות ביטוח משכנתא פרטי (PMI). 

הלוואות VA: הלוואות VA זמינות לאנשי צבא פעילים, חיילים משוחררים ובני זוגם. הלוואות אלה בגיבוי ממשלתי מציעות שיעורים תחרותיים ו

 

תהליך הגשת בקשה למשכנתא

בין אם אתה רוכש דירה בפעם הראשונה או ותיק ותיק, תהליך בקשת המשכנתא יכול להיות מרתיע. אבל זה לא חייב להיות. עם מעט הכנה והכוונה, תוכלו להפליג בבקשת המשכנתא שלכם בקלות.

השלב הראשון בתהליך בקשת המשכנתא הוא איסוף כל המסמכים הנדרשים. זה כולל דברים כמו החזר המס האחרון שלך, תלושי שכר, דפי בנק וכל מסמך פיננסי אחר שעשוי להיות רלוונטי לבקשתך.

לאחר שכל התיעוד שלך מסודר, השלב הבא הוא למלא טופס בקשה למשכנתא. טופס זה יבקש מידע בסיסי עליך ועל הכספים שלך, כמו גם את תנאי ההלוואה הרצויים לך.

לאחר הגשת טופס בקשת המשכנתא שלך, המלווה יבדוק אותו ויקבל החלטה אם לאשר את ההלוואה שלך. אם תאושר, לאחר מכן תתבקש לספק תיעוד נוסף לתמיכה בבקשתך. זה עשוי לכלול דברים כמו הערכת נכס או הוכחת הכנסה.

לאחר הגשת כל המסמכים הנדרשים, המלווה יקבל החלטה סופית לגבי ההלוואה שלך ויספק לך מכתב התחייבות להלוואה. מכתב זה מתאר את תנאי ההלוואה שלך ומה אתה יכול לצפות בהמשך.

עכשיו כשאתה יודע למה לצפות מתהליך בקשת המשכנתא, אין צורך להרגיש מוצף. פשוט קח את זה צעד אחד בכל פעם ובקרוב אתה תחזיק את

תהליך אישור עקרוני למשכנתא

תהליך אישור עקרוני למשכנתא יכול להיות ארוך ומסובך, אבל הוא לא חייב להיות כזה. עם מעט הכנה וידע, תוכלו להפוך את כל התהליך להרבה יותר חלק ופחות מלחיץ. הנה כל מה שצריך לדעת על קבלת אישור משכנתא:

השלב הראשון בתהליך אישור המשכנתא הוא לקבל אישור מראש. המשמעות היא שתצטרך להגיש מידע פיננסי כלשהו למלווה שלך כדי שיוכל לקבוע כמה הם מוכנים להלוות לך. תצטרך לספק דברים כמו הכנסה, חובות ונכסים.

לאחר אישור מראש, הגיע הזמן להתחיל לקנות בית. כאשר תמצא את הנכס המתאים, המלווה שלך יצטרך להעריך אותו כדי לוודא שהוא שווה את המחיר שאתה משלם. אם הכל מסתדר, הם יתנו לך מכתב התחייבות להלוואה המתאר את תנאי ההלוואה שלך.

עכשיו זה רק עניין של לסגור את ההלוואה שלך ולחתום על כל הניירת. ברגע שזה נעשה, אתה תהיה הבעלים הגאה של הבית החדש שלך!

 

שיעורי משכנתא

שיעורי המשכנתא הם שיעורי הריבית הנגבים על הלוואות לדיור. הם נקבעים על ידי המלווה ויכולים להיות קבועים או משתנים. שיעורי המשכנתא הקבועים נשארים זהים לכל תקופת ההלוואה, בעוד ששיעורי המשכנתא המשתנים יכולים להשתנות לאורך זמן.

סוג המשכנתא הנפוץ ביותר בקנדה הוא משכנתא בריבית קבועה, המציעה תשלומים צפויים לאורך כל חיי ההלוואה. עם זאת, חלק מהלווים עשויים להעדיף משכנתא בריבית משתנה, שבדרך כלל יש לה ריבית נמוכה יותר מאשר משכנתא בריבית קבועה, אך יכולה להשתנות לאורך זמן.

כדי לקבל את שיעור המשכנתא הטוב ביותר, חשוב להשוות בין הצעות ממספר מלווים. התעריפים יכולים להשתנות באופן משמעותי ממלווה אחד למשנהו, ולכן כדאי לעשות קניות. כאשר אתה משווה את שיעורי המשכנתא, ודא שאתה משווה תפוחים לתפוחים על ידי הסתכלות על אותם מאפיינים, כגון אורך טווח וסוג ריבית (קבועה או משתנה).

אם אינך בטוח איזה סוג של משכנתא מתאים לך, דבר עם איש מקצוע שיעזור לך להשוות את האפשרויות שלך ולמצוא את התעריף הטוב ביותר.

תנאי משכנתא

כשאתה בתהליך של קניית משכנתא, סביר להניח שתתקל בהרבה מונחים לא מוכרים. כדי להפוך את הדברים לפשוטים יותר, ריכזנו רשימה של כמה מונחי משכנתא נפוצים שאתה עלול להיתקל בהם:

הפחתה: זהו תהליך פריסת החזר ההלוואה על פני כל חיי ההלוואה. כל תשלום חודשי יחול הן על יתרת הקרן והן על חיובי הריבית.

APR: שיעור האחוז השנתי (APR) הוא העלות השנתית של הלוואת כסף, כולל עמלות או עלויות נוספות הקשורות להלוואה. זה שונה מהריבית שלך, שמשקפת רק את עלות הלוואת הכסף מבלי לקחת בחשבון עלויות אחרות.

נאמנות: חשבון נאמנות מוגדר על ידי המלווה שלך על מנת לשלם בשמך את מיסי הארנונה ודמי הביטוח שלך. בדרך זו, אינך צריך לדאוג לגבי ביצוע התשלומים הללו בעצמך - הם ינוכו אוטומטית מחשבונך מדי שנה.

הלוואת FHA: הלוואה של מינהל הדיור הפדרלי היא סוג של משכנתא המבוטחת על ידי ה-FHA. הלוואות אלו זמינות ללווים עם ציוני אשראי נמוכים ותשלומים נמוכים עד 3.5%.

משכנתא בריבית קבועה: למשכנתא בריבית קבועה יש ריבית שנשארת ללא שינוי למשך כל חיי ההלוואה. המשמעות היא שהתשלום החודשי שלך יישאר זהה, גם אם שיעורי השוק יעלו עם הזמן.

 

ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הוא ביטוח המפצה מלווים או משקיעים על הפסדים עקב מחדלים במשכנתאות לבית. ביטוח משכנתא יכול להיות פרטי או ציבורי, והוא נדרש בדרך כלל כאשר הלווה משלם מקדמה של פחות מ-20% מערך הבית.

ישנם שני סוגים של ביטוח משכנתא: ראשוני ומשני. ביטוח משכנתא ראשוני מגן על המלווה במקרה של כשל, בעוד ביטוח משכנתא משני מגן על המשקיע.

ביטוח משכנתא פרטית (PMI) נדרש בדרך כלל כאשר הלווה משלם מקדמה של פחות מ-20% מערך הבית. הפרמיה החודשית מתווספת לרוב לתשלום המשכנתא החודשי של הלווה.

ביטוח משכנתא ציבורית (PMI) נדרש בדרך כלל כאשר לווה לוקח הלוואה בגיבוי ממשלתי, כגון הלוואת FHA. הפרמיה החודשית מתווספת לרוב לתשלום המשכנתא החודשי של הלווה.

היתרונות של בעלות על בית

ישנם יתרונות רבים בבעלות על בית, כולל בניית הון עצמי, מקום להתקשר אליו ולהנות מהיציבות של תשלום משכנתא חודשי קבוע. בעלות על בית מציעה גם הנחות מס פוטנציאליות ויכולה להיות השקעה טובה בטווח הארוך.

החסרונות של בעלות על בית

ישנם מספר חסרונות בבעלות על בית שכדאי להיות מודעים אליהם לפני לקיחת משכנתא. ראשית, אתה תהיה אחראי לכל עלויות התיקונים והתחזוקה הקשורות לנכס שלך. שנית, תשלומי המשכנתא שלך עשויים לעלות עם הזמן אם הריבית תעלה. לבסוף, אתה עלול להתקשות למכור את הבית שלך אם שוק הדיור יירד.

סיכום

אנו מקווים שהמדריך המקיף הזה עזר לך ללמוד יותר על משכנתאות, היתרונות והחסרונות שלהן, ומה צריך להיזהר בעת קניות. בין אם אתם בשלבים הראשונים של שוקלת משכנתא ובין אם אתם מחפשים למחזר את המשכנתא הנוכחית שלכם, הבנה כיצד עובדות ההלוואות הללו יכולה לעזור להפוך את התהליך לפשוט יותר. בנוסף, זה ייתן לך שקט נפשי בידיעה שההחלטות שאתה מקבל מבוססות על מחקר מושכל במקום לקיחת סיכונים ללא דעה מושכלת.

אילנה, יועצת משכנתאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב