דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו שירות רפואה דחופה של כללית? 

מאת    [ 05/02/2023 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 331 פעמים ]

הרפואה הדחופה של כללית

מכיוון שמדובר במוקדים אזוריים צריך לדעת שייתכן מאד שמגיעים אל המוקד ומגלים תור ארוך של אנשים. אין במצב זה כדי להצביע על איכות טיפול נמוכה אלא על עניין של עומס שאי אפשר לחזות אותו או להתכונן אליו מראש. חשוב להתאזר בסבלנות ולהבין שכל מי שנמצא במוקד רפואה דחופה בזמן סוף השבוע או בשעות הלילה עושה את זה כי כנראה הוא חווה בעיה בריאותית חמורה שלא סובלת דיחוי עד לשעות הקבלה של המרפאה בקופת החולים במשך היום. 


במצבי חירום יש לאן לפנות!

במידה והמוקד הרלוונטי לא נמצא במתחם בית חולים זה או אחר הרי שחשוב לוודא מבעוד מועד שאכן מבוטחי קופת חולים כללית מתקבלים בו ויכולים לקבל את השירות הרפואי הדרוש להם. חשוב לדעת את כל הפרטים האלה מספיק זמן מראש וכך בעת כאבים או חוסר תפקוד אחר יודעים מיד לאן להגיע ולא מבזבזים זמן לחינם. יש גם מוקדים טלפוניים שדרכם אפשר לקבל את המידע הדרוש ואז לצאת לדרך אל המוקד.
 

המבוטחים של קופת חולים כללית צריכים לדעת שיש להם לאן לפנות. אי אפשר אף פעם לדעת מה החיים טומנים בחובם ולכן חשוב מאד לדעת מה עושים בשעת חירום. כאשר קורית פציעה למבוגר או לילד במשפחה צריך לפנות באופן מהיר ובהול למוקד של כללית רפואה דחופה ולכן לכל הפחות צריך לדעת היכן מוקד זה נמצא. בכל רחבי הארץ יש לא מעט מוקדים כאלה וחשוב מאד לדעת אילו מוקדים נמצאים בקרבת מקום המגורים. כך לא צריך לחפש או לנסוע רחוק ואפשר להגיע כמה שיותר מהר אל המוקד. 

 

מתי בכלל צריך רפואה דחופה?

הרופאים שנמצאים במוקד הם רופאים מוסמכים ומנוסים והם יכולים לרשום מרשמים של תרופות על פי הצורך או המצב. במילים אחרות אפשר לומר שהמוקדים של הרפואה הדחופה הם החלופה הטובה ביותר למרפאות הקהילתיות של קופות החולים בימים או השעות שבהם המרפאות הקהילתיות לא פעילות.


אל מוקד רפואה דחופה כללית מגיעים, כאמור, כאשר המרפאות בקהילה של קופות החולים לא פעילות כמו גם במהלך סופי השבוע ובשעות הערב והמאוחרות והלילה. אם קורית פציעה או פגיעה חמורה חשוב להגיע על מנת שרופא יראה במה מדובר ויוודא שאין מדובר בפציעה חמורה במיוחד שדורשת התערבות שיכולה להתבצע אך ורק בבית חולים. פציעות אשר דורשות חבישה, צילום רנטגן, קיבוע על ידי גבס או פגישה עם רופא כללי בשל תסמינים חמורים של מחלות נפוצות. ברוב המקרים במוקד יהיה רופא משפחה כללי, רופא ילדים, אורתופד, חדר אחיות שבו אפשר יהיה לקחת מדדים, חדר רנטגן וכל הציוד הרפואי הדרוש על מנת לתת את המענה לסוגים שונים של פגיעות או פציעות.

 

לסיכום - אפשר להיות רגועים עם כללית

פואה דחופה כללית נחשבת ליחסית נוחה ופשוטה, שכן רוב בתי החולים הציבוריים בארץ משויכים ממילא לקופת חולים כללית ולכן ברובם יש גם מוקד של רפואה דחופה שפועל מסביב לשעון ועומד לרשותם של מבוטחי הקופה. לכאן מגיעים בשעות שבהן המרפאות בקהילה לא פעילות ובמהלך סופי השבוע ושעות הלילה. מוקדים אלה מחליפים את חדרי המיון של בתי החולים וכך מקלים על העומס שנוצר בהם בשעות שבהן מרפאות הקהילה לא פתוחות. חשוב לדעת היכן נמצא מוקד רפואה דחופה כללית באזור המגורים על מנת שבעת הצורך אפשר יהיה להגיע ולא יתבזבז זמן יקר על חיפוש הכתובת או המיקום המדויק.
 

מצבים כאלו ואחרים עלולים לגרום לכך שאנשים יצטרכו באופן דחוף התייעצות רפואית או טיפול. לשם כך קיימים בפריסה ארצית מוקדי רפואה דחופה וכל אדם צריך למצוא את המוקדים הרלוונטיים עבורו על פי קופת החולים שהוא מבוטח בה.

 

וגם: 

כללית און ליין

כללית זימון תורים

 

שימו לב: המידע המוצג בעמוד זה הוא לא מידע רפואי, לא מחליף התייעצות עם רופא ולא מכוון לכך בשום אופן. בנוסף הוא אינו קשור בשום אופן לקופת חולים כללית ומוגש כשירות בלבד.


 

רז גימפל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב