דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזוזת שיניים- איך לטפל בה בגיל מבוגר? 

מאת    [ 31/01/2023 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 361 פעמים ]

תזוזת שיניים בגיל מבוגר היא תופעה נפוצה למדי שגורמת לנזק בריאותי וגם פוגעת באיכות החיים. ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות מאפשרת להתמודד עם תזוזה של השיניים בלי לסבול או לחכות הרבה זמן. מניקוי חניכים במקרים קלים ועד להשתלה במקרים מורכבים, כל הפתרונות אפשריים.

השיניים שלנו מפסיקות לגדול כששיני החלב נושרות ובמקומן גדלות שיניים קבועות. תהליך הצמיחה מתחיל בגיל חמש ומסתיים בגיל שלוש-עשרה. תזוזת שיניים בגיל צעיר היא בריאה וטובה, לעומת זאת אצל מבוגרים תזוזת שיניים היא בעיה רפואית שיש להתייחס אליה.

תזוזת שיניים היא סיבה לדאגה

סיבה שכיחה ביותר לתזוזת שיניים ב'גיל השלישי' היא דלקת חניכיים. דלקת קלה שלא מטופלת יכולה להחמיר ולהסתיים בדלקת חריפה. דלקת כזו גורמת אבנית בשיניים ומביאה לרגישות בחניכיים. ככל שהדלקת תחמיר היא תתפשט לנקודת החיבור שבין החניכיים לשיניים ותעמיק אל שורשי השיניים ועד ללסת. כשדלקת כזו מגיעה אל הלסת היא מחלישה את הלסת ופוגעת ביכולת שלה לאחוז את השן, וכך השן זזה.

עוד סיבה לתזוזה של השיניים היא כתוצאה מחבלה או מתאונה שעשויות לגרום לתזוזה שלהן. אומנם פגיעה כזו שכיחה יותר בקרב ספורטאים בענפי ספורט כמו הוקי קרח ומתאגרפים, אך בגיל מבוגר השכיחות של פגיעות כאלה גדלה. נפילה בבית או ברחוב יכולה להסתיים בצורה כואבת במיוחד אם המכה פגעה באזור הפנים. אומנם תפקידן של השפתיים הוא להגן על השיניים מפני חבלות כאלה, אבל לא פעם הן לא מצליחות לעשות את זה בגלל עוצמת המכה והמיקום שלה.

זה פוגע לנו באיכות החיים

כשהשיניים מתחילות להתנדנד יש לכך השלכה רחבה על איכות החיים שלנו. הן רגישות יותר לקור ולחום וקיים קושי לאכול מאכלים כמו גזר ותפוח שעשויים לגרום לתזוזה נרחבת של השן ואפילו לנפילה במקרים רבים. ההשלכה של הימנעות ממאכלים בריאים היא עצמה מזיקה לבריאות והדבר בא לידי ביטוי במחסור בוויטמינים הכרחיים לגוף שלנו. השלכה נוספת היא שכשהשיניים שלנו זזות אנחנו ממעטים לחייך ולדבר וסוגרים את הפה במהלך שיחה. לא קשה לדמיין מה זה עושה לביטחון העצמי שלנו כשאנחנו חושבים פעמיים לפני שאנחנו פותחים את הפה. פגיעה כזו עלולה להוביל למצב רוח ירד ולתחושה שלילית ביחס לעצמנו.

אפשרויות טיפול: מתרופות ועד להשתלת שיניים

עוד לפני שהשיניים שלנו יזוזו ניתן למנוע את הבעיה מלכתחילה. הקפדה על צחצוח (וצחצוח נכון), ביקור קבוע אחת למספר חודשים לצורך הסרת אבנית ובאופן כללי הקפדה על היגיינת הפה יצמצמו מאוד את הצורך בטיפולים לא צפויים ובבעיות בשיניים ובחניכיים. לא מדובר במשימה קשה במיוחד. צחצוח (עדיפות לשתי פעמים ביום, ואם יש קושי בכך אז לפחות צחצוח לפני השינה) אורך 2-3 דק'. אפשר גם לבקש מהשיננית לקבוע תור זמן רב מראש ולבקש תזכורת לפני כן.

במקרה של תזוזת שיניים, כמובן שהדבר הראשון שכדאי לנו לעשות הוא לפנות לטיפול מקצועי בשיניים, מכיוון שהמצב של השיניים לא יישאר כמו שהוא אלא רק יחריף ככל שהזמן יעבור. כדאי להיבדק אצל פריודונט (רופא שיניים המתמחה במניעה, אבחון וטיפול במחלות חניכיים ומוסמך גם לבצע השתלות שיניים).

הטיפול במקרים פשוטים כולל טיפול תרופתי שמטרתו לדכא את הדלקת אבל כשמדובר במקרים קשים יותר שכוללים שיניים הרוסות שלא ניתן לחזק את החיבור שלהן לעצם הלסת, הטיפול המומלץ הוא השתלת שיניים חדשות. בעבר טיפול כזה היה כואב, איטי והסכנה לדחיית השתלים הייתה גדולה. ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות פתרה חלק ניכר מהבעיות.  זמן ההשתלה קצר באופן משמעותי מהעבר וכמעט כל ההשתלות מסתיימות בהצלחה (רק 2% מההשתלות נדחות, אבל ניתן לחזור עליהן פעם נוספת עם שיעור הצלחה של קרוב ל100%).

הפתרון שלנו! בדיקה חינם אונליין

שיניים מתנדנדות פוגעות באיכות החיים. אין סיבה שתסבלו. תוכלו להמשיך לאכול את הפירות האהובים עליכם, לדבר ולצחוק בחופשיות וליהנות מכל רגע.

על שתלים, שתולות והשתלות 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב