דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפעיל יום הולדת וגבולות 

מאת    [ 25/01/2023 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 512 פעמים ]

בשנים האחרונות הפעלות ימי הולדת הפכו להיות עסק יקר. יש הורים המוציאים סכומים גבוהים על מפעיל ולא מעט מהם מחליטים להפעיל את הילדים בעצמם. משפחות רבות מגיעות להבנה שגם במקרים שלוקחים מפעיל ההתמודדות עם הילדים היא לא פשוטה. הפעלת יום הולדת יכולה להיות אחד הימים המהנים ביותר עבור ילדיכם כמו שהיא יכולה להיות גם הפוכה מזה תוכלו לקבל הדרכה מקיפה איך לבחור מפעיל והפעלה באתר שלי. חלק מתפקידנו ההורים הוא לדאוג לבחור מפעיל שיוכל לנהל את ההפעלה  אז בהנחה שכבר בחרנו מפעיל, איך אנחנו דואגים שההפעלה תעבוד כמו שצריך. 

גבולות בחיים

גבולות זו לא מילה גסה, גבולות הן צורת תקשורת, הן הבסיס לכל קשר שהוא. גבולות עוזרים לנו להגדיר מה נכון עבורנו ומה לא. לדוגמה בזוגיות שלנו, כל אחד מבני הזוג מגיע עם ה-?חבילה? שלו, בקשר שנרקם כל אחד מבני הזוג לומד לתקשר מה מתאים ומה לא, גם לצד השני. ניתן לקחת וליישם את זה על כל מערכת יחסים בחיינו. בחיי, אני מחזיק בשני כובעים, מטפל רגשי ומפעיל ימי הולדת וכמו בטיפול כך גם בהפעלה, צריך גבולות. אלה מכם שמדמיינים אותי כדמות נוקשה בחיי או בהפעלה, אני יכול להבטיח לכם כמו גם מאות הלקוחות שלי לאורך השנים, אני רך עם הילדים כמו מרגרינה על טוסט לוהט. גבולות לא שווה נוקשות.

למה צריך גבולות בהפעלה

הפעלת יום הולדת היא אתגר. הגבולות מאפשרים לנו לנשום לאורך ההפעלה ולתת לילדים מאה אחוז מעצמנו לאורך כל ההפעלה. הגבולות גם עוזרים לילדים להתמקד בדברים החשובים בהפעלה שזה - ליהנות. ילדים הם בודקי גבולות מטבעם וטוב שההפעלה לא תהיה מרחב עם פער משמעותי מהחיים עצמם. פערים גדולים משאירים אותם מבולבלים ומחזקים אצלם את הרצון לבדוק שוב ושוב את הגבול, על מנת להבנות אותו בתוכם.

חיזוק חיובי

ראשית אני מאמין בכוח של חיזוק חיוב יותר מאשר על כל שיטת מקל וגזר. אז הנה כמה טיפים עבור מפעילים או הורים הבוחרים להפעיל את ימי ההולדת של ילדיהם. חיזוק חיובי הוא אמצעי לעידוד הילדים להקשיב ולהיענות לבקשתכם. כשאנו מסבים את תשומת ליבנו לאחד הילדים שעושה משהו שאנו רוצים לחזק, אנו מראים לילדים באיזה אופן הם יכולים להרוויח את תשומת הלב שלנו. 

דמיינו את סרגל התגובה שלכם לסיטואציות. בצד אחד הוא שימוש בפניה אסרטיבית. רק במידה ואחד הילדים עושה משהו קיצוני אני מגיב ביציאה מ"הדמות" ועובר לאינטונציה אסרטיבית וחדה.

דברו עם הילדים בגובה העיניים בכל גיל. ילדים חכמים, יותר מכפי שנדמה לנו לפעמים. אני מוצא שגם כשאני מדבר עם ילד בן 4 אני מסביר לו ממש כמו שהייתי מסביר לאדם בוגר. פעמים רבות הפניה באופן הזה תורמת לקשב ומשוב טוב מצד הילד.

תיחום. האחריות היא שלנו לספק לילדים את הרמזים והסימנים שהם זקוקים להם כדי להבין את הסביבה ואיך לפעול בה. הרבה פעמים באופן הזה אנו יכולים למנוע בזבוז אנרגיה מיותר. אני יוצר תיחום של כל דבר שחשוב לי להגדיר. את התיחום אני משיג בשימוש בקונוסים במקומות שאני רוצה לסמן גבול. לדוגמה במקום שבו תתקיים סדנה מסוימת אני גם תוחם פיזית בעזרת הקונוסים וגם בעזרת הסבר קצר מבעוד מועד. לעיתים אני מוסיף שלטים מסוימים וגם נעזר בהורים.  

יוסי קובי, MA בעבודה סוציאלית קלינית, אמן במה בתחום הקרקס. לתוכן נוסף מוזמני להיכנס לאתר שלי www.kirkasyosi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב