דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בנייה - למה זה קורה ומה אפשר לעשות 

מאת    [ 25/01/2023 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 418 פעמים ]

ליקויי בנייה הם בעצם בעיות או תקלות בפרויקט בנייה. אלה עשויים לנבוע מבעיות קלות כמו פגמים קוסמטיים או גימורים גרועים ולהגיע עד לבעיות חמורות יותר כמו תקלות בתשתית המבנה או הצנרת. ללא קשר לחומרה, ליקויי בנייה עלולים להוביל לעיכובים משמעותיים לסיום הפרוייקט והמעבר לדירה, חריגות בעלויות, ואף לסכנות בטיחותיות. 

אחת הסיבות השכיחות ביותר להיווצרותם של ליקויי בנייה היא היעדר תכנון נכון. כאשר פרויקט בנייה אינו מתוכנן כהלכה, הדבר עלול להוביל לבעיות בשלב הבנייה. סיבה נוספת להיווצרותם ליקויי בנייה היא היעדר בקרה. כאשר פרויקט בנייה אינו מפוקח כראוי, זה יכול להוביל לבעיות בביצוע. זה יכול לכלול שימוש בחומרים באיכות נמוכה, התקנה לא נכונה של התשתיות, בעלי מקצוע לא מקצועיים ועוד.

ליקויי בנייה יכולים להיגרם גם מחוסר תקשורת בין הגורמים השונים המעורבים בפרויקט הבנייה. היזם הבטיח דבר אחד, האדריכל הבין משהו אחר ואילו הקבלן בשטח בכלל החליט שצריך לעשות את זה בדרך שלישית. זו בדיוק הסיבה שאנחנו עדים שוב ושוב לפרוייקטים חדשים של בניה הנמסרים לרוכשי הדירות עם לא מעט ליקויים.

פרט לגרימת עיכובים וחריגות עלויות, ליקויי בנייה עלולים להוביל גם לסכנות בטיחותיות. לדוגמה, אם לבניין יש בעיות בתשתית המבנית זה עלול לסכן את הדיירים. באופן דומה, עבודות אינסטלציה או חשמל פגומות עלולות להוות גם הן סכנה בטיחותית.

למניעת ליקויי בנייה, חשוב לכל הגורמים המעורבים בפרויקט בנייה לתכנן נכון את הפרויקט, להקפיד על שימוש בחומרים איכותיים ולשמור על רמת ביצוע גבוהה. בנוסף, חשוב שיהיה תהליך קבוע של פיקוח ובקרת איכות כדי לתפוס ולטפל בכל בעיה שעלולה להתעורר.

למרות כל אמצעי אמצעי הזהירות הללו, עדיין יכולים להיות ליקויי בנייה. לכן חשוב מאוד, בין אם אתם רוכשים דירה מיד שניה או עוברים לדירה חדשה מקבלן לבצע בדיקה עצמית מטעמכם לאיתור ליקויי הבניה.

בגדול ישנן 3 דרכים בהם אנשי מקצוע המבצעים מה שמכונה “בדק בית” משתמשים לזהות ליקויי בנייה. הראשונה הינה בדיקה חזותית. זה כרוך בחיפוש פיזי אחר ליקויים או בעיות בנכס. זה יכול לכלול חיפוש אחר סדקים או בעיות פיזיות אחרות במבנה. השניה היא בדיקה פיזית של התשתיות. בדיקות אלה יכולות לכלול דברים כמו בדיקת לחות לאיתור חדירת מים, בדיקת דליפת אוויר לזיהוי סדקים בצנרת או בדיקות מבניות כדי לוודא שהיסודות תקינים. השלישית היא בדיקת המסמכים הנוגעים לפרוייקט. זה כולל עיון במסמכי בנייה, כגון תוכניות ומפרטים, יכולה לסייע בזיהוי ליקויים בתהליך התכנון או הבנייה.

להזמנת בדיקה מקצועית לאיתור ליקויי בניה, צרו קשר עם חברת זה בדק בע"מ בהנהלת זכי גמליאל. הבדיקה יסודית ומקיפה ובסופה ניתן דו"ח מפורט עם כל הליקויים הקביל בבית משפט. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב