דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להוריד לחץ דם באופן טבעי? - קובי עזרא 

מאת    [ 15/01/2023 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 522 פעמים ]

שלום היום אספר לכם איך להוריד את לחץ הדם? ובצורה טבעית, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. על חומצת האמינו ארגינין כבר שמעתם? אם לא אז תדעו שחוץ מאשר נחוצה לאיזון הפרשת האינסולין, וכך גם מסייעת למניעת סוכרת, מסייעת להפרשת הורמון הגדילה ותורמת לשיפור תפקודה של המערכת החיסונית. יש לה גם השפעה על הפחתת לחץ דם גבוה. אז להלן מחקר של מטה-אנליזה שהראה זאת!!! 

 

אז ניגש לעניין איך מורידים לחץ דם? השפעת תוסף ארגינין על לחץ הדם היה ידוע אך להלן מטה-אנליזה שהוכיחה זאת. השפעת תוסף ארגינין על לחץ הדם: מטה-אנליזה של ניסויים אקראיים, כפול סמיות, מבוקרי פלצבו.


מחקרים קודמים מצביעים על כך שארגינין, חומצת אמינו שמקדמת לסינתזת תחמוצת חנקן (nitric oxide), עשויה לגרום להורדת לחץ הדם. 

מכיוון שמספר מחקרים שבוצעו עם מספר מוגבל של חולים עם לחץ דם גבוה, ולכן כוח סטטיסטי מוגבל עם תוצאות לפעמים לא עקביות, מטרתנו לבחון את ההשפעה של תוסף L-ארגינין על הורדת לחץ הדם דרך הפה על הורדת לחץ הדם ע"י ביצוע מטה-אנליזה של פלצבו אקראית, כפול סמיות - ניסויים מבוקרים. 

מקורות תזונתיים לחומצת האמינו ארגינין, הם: שוקולד, אגוזים ובוטנים, מוצרי סויה, ובכמות נמוכות יותר הארגינין מצויה בשיבולת שועל, קמח חיטה, נבט חיטה, בשר ומוצרי חלב.  


שיטות: PubMed, Cochrane Central Register of Controlled Trials, ומאגרי הנתונים של ClinicalTrials.gov נבדקו עד יוני 2011 כדי לזהות ניסויים אקראיים, כפול סמיות, מבוקרי פלצבו של תוספת L-ארגינין פומית על לחץ הדם בבני אדם. סקרנו גם רשימות הפניות של מאמרים שהושגו. או השפעות קבועות או, בנוכחות הטרוגניות, נעשה שימוש במודל השפעות אקראיות כדי לחשב את השפעת הטיפול המשולבת. 

 

תוצאות: כללו 11 מחקרים אקראיים, כפול סמיות, מבוקרי פלצבו, שכללו 387 משתתפים עם התערבות פומית של L-ארגינין שנעה בין 4 ל-24 גרם ליום. בהשוואה לפלצבו, התערבות L-ארגינין הורידה משמעותית את לחץ הדם הסיסטולי ב-5.39 מ"מ כספית (95% CI -8.54 ל-2.25, P = .001) ואת לחץ הדם הדיאסטולי ב-2.66 מ"מ כספית (95% CI -3.77 ל-1.54, P < .001).


ניתוחי רגישות מוגבלים לניסויים שנמשכו 4 שבועות או יותר ולניסויים שבהם המשתתפים לא השתמשו בתרופות להורדת לחץ דם, הניבו תוצאות דומות. ניתוח מטה-רגרסיה הציע קשר הפוך, אם כי לא מובהק (P=0.13), בין לחץ דם סיסטולי בסיסי ושינוי נטו בלחץ הדם הסיסטולי.


מסקנות המחקר היו: מטה-אנליזה זו מספקת עדות נוספת לכך שתוסף אוראלי של L-ארגינין מוריד באופן משמעותי את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי.

 

מקור: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22137067

יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לייעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב