דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרהורים: מה צופן העתיד למדינתנו? 

מאת    [ 09/01/2023 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 519 פעמים ]

הרהורים: מה צופן העתיד למדינתנו?

 בהתקדש עם ?ביום הבוחר? נרחם על עצמינו כדור שני לשואה, ולאחר 74 שנות ?מלכות בן גוריון?, אני צופה פני עתיד באופן מפוכח יותר ופחות אופטימי . 

מדוע ? 120 שנות מאבק עם ישות פלסטינית מדומה (אין כזה דבר שנקרא עם פלשתיני כפי שפרסמתי אמת זו), ואחרי הקזת דם של עשרות אלפי הרוגים ופצועים, ואחרי שאחת עשרה ערים מעורבות בקרבנו והנגב לא בידינו, ואחרי שמכל כיווני שושנת הרוחות רוצים לכלותינו , ואחרי שרק 5% מהחיילים מתנדבים להיות קרביים בקרבנו, ואחרי ששישים אחוז מבתי אב בישראל נמצאים במינוס כל 10 לחודש, ואחרי ש- 400 מיליון מוסלמים מקיפים אותנו מ-22 מדינות, ואחרי ששיעור הלבנת ההון המוערך בישראל הינו בין 100-200 מיליון ש?ח בשנה - אנחנו לא עם סגולה. במשך 74 שנים הוקמו 36 ממשלות! הסיבה המרכזית היא המרכיב החשוב ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל והוא המצב הפנימי בישראל. קיים השסע בעם. ומי הסלים אותו? אדם שמתיימר להיות ראש ממשלה מדבר כאחרון האנשים הנורמטיביים. אנחנו בישראל קיבוץ של מעל 100 גלויות. הקוטביות בתוך עמינו חצתה את הקו האדום מזמן. קוטביות זו היא הסיבה לחמש מערכות בחירות רצופות בזמן קצר. 

 בגרתי ולמדתי בעיסוקיי את הרוע האנושי. מלחמות פיזיות שברובן פרצו מקדמת דנא בגלל דת ואגו ויצר הרע. מהיבט חברתי ממשלות ישראל לדורותיהן לא תרמו לשיפור הקיטוב בעם. נכון לעכשיו זו מדינה סכיזופרנית.  ומה אנחנו רואים לאחרונה? שאוסף של מפלגות קיצוניות חסרות פשר מנהלות את המדינה. אינני שמאלני וטוב אולי שמפלגת המערך ומרץ יסיימו את תפקידם הפוליטי. ברור שרוב המצביעים לא משקללים את פעילויות הממשלות או הרשות המחוקקת, בגלל חוסר ידע! וכך הצבעה ?ביום הבוחר? הינה למי שמעביר מסרים רדודים , שקריים ורעים. 

לילד הזה פיללנו? הורנו ואנחנו יצקנו את התשתית למדינה. וראו את הנבחרים שלנו. הרגשת קבס. נושאים דתיים יכולים להגיע ליד פתרון. אבל יש ?דו שיח של חרשים?. מה צופן העתיד? לדוגמא: היום החרדים מהווים 14% מהאוכלוסייה ובשנת 2050 יהוו 38%. מי ישרת בצבא? הם והערבים יהיו רוב מוחץ. לחיות בעולמה של תורה בלבד- זה סוף הישות הציונית. לחיות במדינה שממשלה לא מקבלת את עקרון הפרדת הרשויות ולא מאמינה בחוק ומשפט- זה הרס הדמוקרטיה.  

מלכות בית דוד שרדה 70 שנה ומלכות עזרא ונחמיה 78 שנים כמדומני. בית המקדש חרב משנאת חינם.

במצב הנוכחי אין שום סיכוי לשינוי בתוך עמנו אלא רק להקצנה והסלמה. 

למרות כי אני אדם אופטימי, הרשו לי לפקפק בעתידנו לטווח הבינוני והארוך. קיים סיכוי לא קטן למלחמת אחים. מהרסינו ומשחיתנו מאתנו יצאו. מתוך 255 רשויות מקומיות כ-90 נחקרו וחלקם הועמדו לדין. ישראל במקום ה-36 בעולם במדד השחיתות העולמי. ומושחתים ברמה השלטונית לא חסר אצלנו; מש?ס, ליכוד, והמערך בעבר, ועוד ועוד. 

ואסיים בלשון המשפט העברי: ?זה נהנה וזה חסר?. אני אוהב את המדינה שלי, אבל לא כ"כ אוהב את מה שקורה עם העם שלי. חושש לעתיד נכדיי ודרומה.

מקווה שעוד לא אבדה תקוותנו

 

 

יעקב רוב

חוקר

Scientist




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב