דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשת טפסים און ליין באתר ביטוח לאומי 

מאת    [ 31/12/2022 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 578 פעמים ]

הגשת טפסים און ליין
בזכות רשת האינטרנט אפשר כיום לבצע אינספור פעולות חשובות שעד כה היה צורך לצאת מהבית בשבילן. גם המוסדות שנחשבים למיושנים או אלה שלקח להם הרבה זמן להתאים את עצמם לצו השעה כבר מזמן מאפשרים לבצע פעולות בצורה מקוונת בלי לצאת מהבית. לשמחתם של הרבה מאד אנשים - יש כיום אפילו אזור של שירות אישי ביטוח לאומי, מה שבעבר כלל לא היה במחשבה שזה אפשרי. למרות הרגישות של המידע באתר המוסד וגם אם חשוב לשים לב לפרטים אישיים או להעביר טפסים שיש בהם מידע רגיש - אפילו שלא דרך אתר אישי ביטוח לאומי זה אפשרי וכאשר הגשת הטפסים און ליין מלווה בהגשת בקשה או תביעה לגמלה או תשלום - הרי שמדובר במכלול הדרוש לפקידים של המוסד כדי לבחון לעומק את הבקשה של אותו אזרח ועל בסיס הטפסים והבקשה המקוונת אפשר לקבל החלטות ולאשר או לדחות את הבקשה שהוא הגיש.

 

איך מגישים טפסים און ליין: הלכה למעשה
כאמור, לא חייבים אזור של ביטוח לאומי אישי על מנת להגיש טפסים או מסמכים בצורה מקוונת לטיפולם של פקידי המוסד. מספיק להיכנס לאתר הראשי של המוסד ובחלק התחתון ללחוץ על הגשת טפסים און ליין. מי שמחזיק בתעודת זהות ביומטרית יצטרך לבצע תהליך של הפעלתה קודם להגשת הטפסים, פעולה שאורכת מספר ימים ולאחר מכן אפשר למלא את הטפסים ולהגיש מסמכים שתומכים במידע שממלאים בצורה מקוונת. 

 

איזה מידע אפשר לעדכן בצורה מקוונת? 

פרטים רבים שבאמת לא צריך בשבילם להגיע פיזית אל סניפי המוסד לביטוח לאומי - עדכון של פרטי חשבון בנק במידה ואלה לא נמצאים (אפשר לבדוק את זה דרך האתר של ביטוח לאומי אזור אישי), אפשר להגיש תביעה לקבלת דמי אבטלה, אזרחים ותיקים שעומדים בקריטריונים יכולים להגיש תביעה לתשלום קצבת זקנה ויש עוד נושאים נוספים שניתנים להגשת בקשה מקוונות ומילוי טפסים און ליין - דמי לידה, דו"ח שנתי של תשלומים או שינוי פרטים אישיים, גמלת הבטחת הכנסה ועוד.

 

הגשת בקשות וטפסים און ליין - צו השעה!
עד לא מזממן המוסד לביטוח לאומי היה נחשב לגוף מיושן שבו תהליכים קורות לאט מאד והפעולות הנדרשות לביצוע אורכות לא מעט זמן. בסניפים הפזורים בפריסה ארצית היו שעות קבלה מצומצמות והיה קשה מאד למצוא את הזמן האישי לקבלת מענה פרטי בנושאים אישיים ורגישים. יש מי שסבור שהמצב עדיין כזה גם לאחר שיש כבר אזור של ביטוח לאומי מידע אישי.

בפועל המצב שונה בצורה משמעותית מזה שהיה בעבר. המזל הוא שחלק גדול מאד מהטפסים שייתכן ואזרחים שונים יצטרכו להגיש בצורה מקוונת אפשר להגיש דרך העמוד הראשי של האתר של המוסד לביטוח לאומי ולא בהכרח צריך להתעסק עם קוד או סיסמה אישיים בשביל אתר אישי ביטוח לאומי - מה שעלול להקשות על לא מעט אזרחים. חשוב להבין שלמרות הקדמה ומתן האפשרות להגיש טפסים בצורה מקוונת ישירות לאתר הרי שצריך בכל זאת להיות בגישה טכנולוגית שדורשת לבצע אתת הסריקה של המסמכים והעלאה שלהם במקומות הדרושים באתר. עם קצת סבלנות סביר להניח שאפשר יהיה לראות יותר ויותר אפשרויות שהנהלת המוסד לביטוח לאומי מאפשרת לביצוע בלי הגעה פיזית אל הסניפים, מה שגם מקל על הפקידים שנמצאים שם ומאפשר להם לתת שירותים למי שלא מסתדר בכלל עם רשת האינטרנט וימשיך להגיע לסניפים לצורך קבלת שירותים חיוניים עבורו.
 

עוד מידע על ביטוח לאומי, באתר החדש יוצא הדופן - מרכז הידע.

רז גימפל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב