בעידן הטכנולוגיה של היום אפשר להציג בכל מדף את המחיר העכשווי של המוצר, על ידי קישור הצג הדיגיטלי למוצר שבמחשב הקופה.
למקרה של הוזלת מחיר, נחמד יהיה להציג את ההוזלה (באדום למשל), לשבור את המונוטוניות של שורת המדפים וגם להדגיש את דינמיות החנות.
היום, החנויות מציגים על המדפים צגי מחיר מנייר, סטאטיים ומציגים מחיר רגיל של המוצר ללא שום אינדיקציה נוספת. לרוב משעממת בשורת המדפים עם כל שאר המוצרים.
לרוב, למפעילי החנות יש את הסדר היומי הרגיל שלהם ומתפנים להדפסת הצגים מאוחר יותר. הם מאבדים את המומנטום והלקוחות לא רואים את ההוזלה ופוסחים על ההזדמנות הלאה.
כיום מלבד חנות מסודרת ויפה, חנות מצליחה היא חנות שתראה דינמיקה וחדשנות. ובמיוחד אם באפשרותה להראות הוזלות בימים כה רגישים שאנו חווים בתקופה הזאת של אינפלציה ועליות מסיביות של מחירים.
בנוסף, יש מוצרים כגון מאפים שפג התוקף שלהם מהר מאוד. אפשר לשנות את מחירם על המדפים בצורה אוטומטית כל סוף יום ולהחזירם למחיר הרגיל למחרת לפני פתיחת החנות. בל נשכח שחל כמובן איסור לעלות מחירים במהלך היום.
יש גם כמה רשתות בישראל שמקיימים בכל שבוע יום אחד או יותר וקוראים לו 'יום שוק' בו הם עושים מבצעים לכמה מוצרים. הדינמיקה הזאת מושכת לקוחות וכמובן מדרבנת קניות במיוחד אם עושים אותם בימים החלשים של השבוע.
זה מצריך בכל פעם הדפסות והצבת המחירים במקומות המיועדים. עם הצגים הדיגיטליים זה בלחיצת כפתור.
המטרה של צג מחיר דיגיטלי היא להציג את המחיר בזמן אמת וללא טעות.
מה יותר מתסכל מלראות מוצר עם כמה תגיות נייר במחירים שונים? זה קורה המון ובמיוחד במוצרים בעלי פג תוקף קצר כמו בפירות וירקות, מוצרי חלב, בשר או דגים.
התפקיד והעיקרון של צגי המחיר הדיגיטליים הוא להציג את המחיר כמו שהוא מופיע בקופה.
השימוש בצג דיגיטלי גם מוזיל לחנות עלויות כוח אדם, החישוב הוא די פשוט:
- בכל שבוע יש, לפחות פעם או יותר, שינוי במחירי מוצרים שונים. לצורך העניין נחשב 30 מוצרים. הכנת תגים מנייר ל-30 מוצרים במחשב (2 דקות לעיצוב הצג), הדפסתם והחלפתם במדפים. הנה עבודה של שעתיים בערך. עם חוק סימון המחירים הקיים בישראל, אין ספק שנשמח להשתמש בשעתיים אלה ביישום החוק להדבקת המדבקות על כל מוצר.
צגים דיגיטליים אלקטרוניים באים במגוון גדלים. מגודל של 1.8 אינטש ועד ל-7.5 אינטש.
המסכים הדיגיטליים משתמשים במסכים עם טכנולוגיית אי-אינק או EINK באנגלית. שמאפשר הצגת 'תמונה' בצריכת חשמל מאוד נמוכה ולכן הסוללות מחזיקות חמש שנים או יותר.
וכמובן, הצגים כוללים תוכנה שבענן המאפשרת לכל רשת לנהל את כלל החנויות שלה ממקום אחד ומכל מקום. הממשק גם מאפשר כמובן שליטה על כל חנות בפני עצמה ומכל מקום בעולם.
חשוב גם לציין שמשדר אחד מספיק לשטח גדול. הוא עובד בטכנולוגיית בלוטות' ו-WIFI.
עיצוב התבניות לצגים הדיגיטליים מאוד גמישות וקל לעצב אותן לפי תדמית החברה ((corporate image.
הן מאפשרות שילוט אחיד או שונה לכל סניף, לפי בחירת הלקוח. הממשק מאפשר הרשאות לפי רמות, אם למנהל הכללי, למנהל הסניף או למפעיל.
ריימונד כהן, מומחה לאוטומציות ובעל המותג TLV-Robotics המתמחה בתמחור דינמי לעסקים