דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצבאות הריון ולידה במוסד לביטוח לאומי 

מאת    [ 18/12/2022 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 411 פעמים ]

קצבאות - הריון ולידה


אישה שנכנסת להריון או יולדת חווה לא מעט שינויים שמתרחשים בה ובחיי היומיום שלה. באופן כללי ובדרך כלל אפשר לומר שההיריון עובר בצורה חלקה ותקינה ומסתיים בלידה של תינוק בריא ומעבר של האישה מסטטוס של אזרחית עובדת לסטטוס של אישה בחופשת לידה. המעברים הבירוקרטיים האלה חשובים מאד ומהווים אבני דרך במסלול החיים של האישה מבחינת המוסד לביטוח לאומי וחשוב להקדיש לעניין זה תשומת לב, גם אם מינימלית רק כדי לוודא שכל הדיווחים מבוצעים כמו שצריך. בדיוק לשם כך יש את ביטוח לאומי אזור אישי. 

לשינוי הסטטוס יש חשיבות רבה על התשלום לביטוח הלאומי ובעיקר על העברת הקצבאות הנכונות והמתאימות לאותה אישה. ברוב המקרים המסמכים הנדרשים ימולאו ויועברו למוסד לביטוח לאומי על ידי מקום העבודה של אותה אישה אך חשוב שהיא תדע למה לצפות ומה אמור להופיע בחלונות השונים של אזור אישי ביטוח לאומי וכך היא תוכל לוודא שלא קורות תקלות.

 

המשמעות של הריון ולידה מבחינת ביטוח לאומי
הרבה מאד מידע אישי צריך להתעדכן בזמן שאישה זו או אחרת בהריון ולאחר הלידה. ראשית, במידה ומדובר בהריון בסיכון או בקבלת המלצה מהרופא הצמוד לשמירת הריון הרי שהאישה לא תגיע יותר למקום העבודה שלה והמוסד לביטוח לאומי הוא שישלם לה תמורת תקופה זו. 

לאחר הלידה צריכים להתבצע כמה שינויים ברישום - רישום היילוד הן עבור אימו והן עבור אביו, עם שמו ומספר תעודת הזהות שלו, וידוא שהוא בריא ואין עדכונים רפואיים לדווח אודותיו וכמובן הדיווח החשוב של יציאתה של האישה לחופשת לידה. דרך ביטוח לאומי אתר אישי אפשר לוודא שהסטטוס מעודכן ובמידת הצורך גם להעלות טפסים רלוונטיים, למרות שכאמור - בדרך כלל מקום העבודה יעשה את זה עבור אותה אישה. במהלך חופשת הלידה האישה תקבל את הכסף מהמוסד לביטוח לאומי ולא ממקום העבודה כשכר רגיל ולכן חשוב מאד לא רק להעביר את המסמכים כשהם תקינים ומעודכנים אלא גם לוודא שכל התאריכים שמופיעים בהם נכונים, שכן על בסיס מידע זה יחושבו דמי הלידה וחופשת הלידה שלה.

 

הליווי של ביטוח לאומי בזמן חופשת הלידה
בשנים האחרונות יותר ויותר גברים שנולדים להם תינוקות מתחלקים עם הנשים שלהם בחופשת הלידה וכך עוזבים את מקום העבודה שלהם באופן זמני על מנת להיות בחופשת לידה. דרך האזור של ביטוח לאומי אישי אפשר לוודא שכל המידע אודות אותו גבר מעודכן ברישום שלו, שכן בדומה לאישה - גם עבור הגבר ישולם השכר דרך הביטוח הלאומי ולא דרך מי שמעסיק אותו. אם הכלל הוא שלאורך חופשת הלידה לאישה עצמה אסור לעבוד, הרי שאם היא מתחלקת בתקופת חופשת הלידה עם בן זוגה הרי שהיא בהחלט תוכל לחזור למקום העבודה וכל הפעולות האלה צריכות להתבצע בצורה מסודרת, נכונה ועל בסיס עדכונים של כל המידע החשוב. 

למרות שמקומות העבודה הם שיעשו את כל הסידורים הבירוקרטיים חשוב שבני הזוג יעקבו אחרי שינויי הסטטוס שלהם דרך אתר אישי ביטוח לאומי ויוודאו שאין טעויות ושהדיווחים אכן מעודכנים. כך חופשת הלידה תהיה שקטה, רגועה ושלווה בלי דאגות שקשורות לנושאים בירוקרטיים.

 

האפשרות לדעת לבד את המידע הדרוש
אתר ביטוח לאומי נחשב לפורץ דרך בנוחות השימוש בו ובמגוון אפשרויות המידע והפעולות שהוא מציג ושניתן לבצע בו. חשוב מאד שכל אזרח בוגר יירשם לשירות וכך יוכל לבדוק מדי פעם שכל המידע שלו מעודכן ונכון, בעיקר כאשר מדובר בנושאים חשובים כמו הריון ולידה. דרך הכפתור של שירות אישי ביטוח לאומי אפשר לקבל את הקוד והסיסמה או להבין את דרך ההתחברות הנוחה והקלה ולא אחת אתר זה פוטר אזרחים מהגעה פיזית אל לשכות המוסד או אפילו משיחת טלפון. 

 

רשת האינטרנט והטכנולוגיה המתקדמת לא משאירות מאחור גם את הגוף שנחשב למיושן במדינה ומאפשרות גם לו להישאר מעודכן ככל האפשר וכך להציע לאזרחים מידע חשוב שהם יכולים להשיג בעצמם. בדרך זו אפשר להקל בצורה משמעותית על נציגי השירות של המוסד שלעיתים קרובות לא עומדים בעומס של הפניות אליהם וברגע שהאזרחים המבוטחים במוסד יכולים לברר במידע בעצמם או אפילו לבצע פעולות - הרבה עומס יורד ממוקדי השירות שיכולים להתפנות ולהציע שירותים ליותר אנשים שמתקשים להתנהל דרך רשת האינטרנט.
 

רז גימפל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב