דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי רכזת גילוי אש? 

מאת    [ 13/12/2022 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 455 פעמים ]

רכזת גילוי אש היא המתקן החשוב ביותר במערכת גילוי אש. למעשה מדובר על חלק אחד יחסית קטן שנמצא במקום אחד אך הוא זה שמקשר בין המידע שהגלאים מספקים לבין המשך הפעולה בהתאם לאפשרויות שלה. גלאי העשן הם אלו שקולטים את המידע מהסביבה והם מעבירים אותו אל הרכזת. הרכזת מצליבה בין המידע וכך היא מצליחה להבין האם מדובר בשריפה או שמדובר בקריאת שווא. עיבוד המידע יכול להיות יעיל למרות שהרכזת קטנה מאוד וזה בדיוק הזמן להבין האם הגודל באמת משפיע על הפעולה שלה או שהוא עניין של נוחות ואסתטיקה בלבד.

מה הגודל של רכזת גילוי אש?

רכזת גילוי אש בגודל קופסה כאשר הממדים שלה לרוב יהיה כמה עשרות סנטימטרים. יש רכזות גדולות יותר ויש קטנות יותר ולמעשה הגודל הוא לא מה שקובע. הרכזת הקטנה יכולה להתאים לכמות קטנה יותר של גלאים ולהיפך וכך למעשה מבינים שבמקומות גדולים יותר הרכזות יהיו גדולים יותר כאשר היחס הזה לא תמיד יהיה ישר לחלוטין, אך הוא הקו המנחה לגודל שלה. לרכזות גילוי אש הגודל משפיע בעיקר על המיקום שלה כאשר ככל שהיא קטנה יותר כך אפשר להתקין אותה במקומות רבים. הגודל של רכזת גילוי אש מושפע ממספר גורמים כמו למשל סוג הרכזת וכמובן גם חדישות הדגם.

מה משפיע על הגודל שלה?

יש כמה פרמטרים שקובעים את הגודל שלה ועוד לפני שנדבר על סוגי הרכזות צריך לזכור שהרכזת קולטת מידע מגלאי עשן רבים. יש רכזות שיכולות לקלוט מידע מ-4 גלאי עשן שונים בלבד בעוד יש רכזות שיכולות לקלוט מידע שמגיע מ-16 גלאים. לא צריך להיות מבין גדול ברכזות כדי להבין שרכזת שצריכה להצליב מידע מכמות גדולה יותר של גלאים צריכה גם להיות מחולקת ליותר חלקים וזה אומר שהיא תהיה בעלת ממדים גדולים יותר. זה לא משנה אם מדובר ברכזת כתובתית או אנלוגית, היחס בין הגודל שלה לבין כמות גלאי העשן נשמר. מה עוד משפיע על הגודל שלה?

מה ההבדל בין אנלוגית לכתובתית?

רכזת כתובתית מסמנת מה הכתובת של גלאי העשן שגילה את השריפה. כך למעשה היא יכולה להיות קטנה יותר כי הכתובת של כל גלאי יכולה להיות כתובה בשטח קטן יותר. לעומת זאת רכזת גילוי אש אזורית צריכה להיות גדולה יותר כי היא מראה את החלק במבנה בו פרצה השריפה. ההבדל הזה אולי נשמע משמעותי מאוד אך למעשה כיום יש רכזות גדולות וקטנות יותר לכל אחד מהסוגים ומה שמשפיע באמת הוא דווקא דגם הרכזת. רכזת קטנה יותר תעלה בדרך כלל יותר כי היא תהיה מבוקשת יותר. על הנוחות צריך לשלם אך יחד עם זאת יש לשקול היטב את המחיר שיכול להיות גדול הרבה יותר.

האם הגודל משפיע על המחיר?

הגודל של הרכזת משפיע על המחיר אך יש צורך לציין הסתייגות חשובה כבר מההתחלה. הגודל אמנם מייקר את המחיר וככל שהרכזת תהיה קטנה יותר אך גם מתקדמת יותר, כל הוא יעלה. יש לשים לב שהרכזת צריכה להיות אמינה ולא רק הגודל צריך לעניין אתכם בסופו של דבר אפשר למצוא מקום להתקין אותה כך שהשימוש בה יהיה נוח ומעוצב. כמו כן חשוב לזכור כי מתוך ההתקנה של המערכת כולה לא מדובר על הבדל גדול מאוד. מערכת גילוי אש יכולה לעלות יותר מ-10 אלף שקלים כך שהבדל של כמה מאות שקלים בין הרכזת זה לא מה שצריך לעניין אתכם לפחות לא בראש סדר העדיפויות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב