דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו תהליך גיוס הדיירים לפני פרויקט פינוי בינוי? 

מאת    [ 07/12/2022 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 343 פעמים ]

פינוי בינוי - האינטרס המשותף 

 

בכל פרויקט פיניו בינוי, במסגרתו הורסים מן היסוד מבני מגורים ישנים ומקימים בשטח המפונה שכונת מגורים חדשה עם מספר גדול יותר של יחידות דיור, מעורבים מספר גורמים הכוללים בין היתר את בעלי הזכויות במבני המגורים (בעלי הדירות), יזם הפרויקט, הרשות המקומית והמנהלת הארצית להתחדשות עירונית. ריבוי הגורמים המעורבים בפרויקט, מחייב את בעלי הזכויות להגן על מלוא האינטרסים שלהם כיחידה אחת אל מול כלל הגורמים. 

האינטרס המשותף לכלל בעלי הזכויות במבני המגורים המיועדים לפרויקט מסוג פינוי בינוי תל אביב או בכל עיר אחרת, בא לידי ביטוי בשיפור איכות החיים באמצעות קבלתה של דירת מגורים חדשה במקום הדירה הישנה וזאת לצד שיפור כולל של התשתיות בשכונת המגורים, לרבות, תשתיות פיתוח סביבתי התורמים רבות לאיכות החיים. יחד עם זאת, לא כל בעלי הזכויות רואים בעין שווה את נושא התמורה המובטחת להם וחלק מהם מתנגדים לפרויקט. נכון להיום, הסכמת הדיירים לצורך החלת פרויקט פינוי בינוי, מחייבת הסכמה של 80% מבעלי הזכויות, וזאת בניגוד לפרויקטים מסוג תמא 38 הסכמת דיירים בהם עומדת על 60% מבעלי הזכויות.

אם כך, מהו תהליך גיוס הדיירים?

 

את תהליך גיוס הדיירים בפרויקט פינוי בינוי, נהוג לקיים בשני מסלולים מקבילים זה לזה, במסלול אחד, היזם המביע עניין הוא זה המנסה לגייס את הדיירים באמצעות קיום פגישות עבודה מקדימות והצגת היתרונות המרכזיים של הפרויקט, ואילו במסלול המקביל, הדיירים המביעים את רצונם לפרויקט הם אלו המנסים לקדם את תהליך הגיוס של הדיירים לצורך השגת הרוב הנדרש להחלת הפרויקט. אף על פי שמדובר בשני מסלולים עם מטרה משותפת אחת: גיוס דיירים והשגת רוב, במסלול של הדיירים, מושם דגש על התארגנות הדיירים כקבוצה אחת אשר תיוצג על ידי מספר נציגים מטעם הדיירים אל מול היזם ויתר הגורמים הרלוונטיים לאורך כל הדרך. 

התארגנות הדיירים הוא תהליך מורכב המחייב מעורבות גבוהה של כלל בעלי הזכויות, ולכן, ברוב המקרים, מומלץ לפנות לשירותיה של חברת יזמות נדלן מקצועית העוסקת ומתמחה בליווי בעלי זכויות בפרויקטים מסוג פינוי בינוי, וזאת גם לצרכי התארגנות כקבוצה אחת העובדת בשיתוף פעולה מלא אל מול הגורמים הרלוונטיים וגם לצרכי שמירה על מלוא האינטרסים של כל אחד ואחת מבעלי הזכויות בפרויקט. בשלבים בהם מתחיל תהליך קבלת היתר בניה תל אביב בכל עיר אחרת, ניתנת לדיירים האפשרות לתבוע באופן אישי את הדיירים הסרבנים המתנגדים לפרויקט וזאת לצורך קידום הפרויקט במסגרת קבלת היתר בנייה תל אביב או בכל רשות מקומית אחרת. 

ALMI




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב