דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחרי הניסוי הרשמי הזה של לינקדאין אפשר לומר בביטחון: זה כבר לא יהיה אותו הדבר. 

מאת    [ 03/12/2022 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 679 פעמים ]

בחודש האחרון פורסם שלינקדאין ערכה ניסוי מ2015 עד 2019 על 20 מיליון משתמשים כאשר במהלך הניסוי היא שיחקה והחליפה בפרופילים שמופיעים ב People Also Viewed בפרופילי הלינקדאין של המשתמשים בפלטפורמה ולמעשה על ידי כך פגעה בעקיפין במוניטין ובשם של מחפשי העבודה, בעלי העסקים ומנכלי"ם בכירים.

  

חשוב לומר שלינקדאין מצידה טוענת שזה מוזכר בתקנון המשתמש שלה ועדיין היא לא הודיעה כלום על הניסוי החברתי הזה לפני שהוא התחיל ורק אחרי שנתיים אנחנו שומעים על זה בפעם הראשונה, בנוסף לזה בעולמות הרשתות החברתיות ראינו ניסויים חברתיים וברור לכולם שזה קורה כל הזמן כי אנחנו בתור המשתמשים בפלטפורמה - אנחנו המוצר, רק שהפעם זה שונה.





 

אז מה היה לנו ולמה דווקא הפעם זה משמעותי יותר מאי פעם


 

כדי לבחון באמת את הסיטואציה חייבים לקחת בחשבון שמאז שהרשתות החברתיות נכנסו לחיינו אנחנו שומעים על ניסויים שעושים על המשתמשים, על הפרסומות המיוחדות, ההדלפות מידע בכל מיני צורות שונות ואפילו צינזור ממוקד לפי מילים ספציפיות ועוד. זה רק שמה שקרה הפעם שונה לגמרי כי התרגלנו שמי שעושה את זה בד"כ אלה פייסבוק, אינסטגרם ולפעמים טוויטר כאשר לינקדאין אף פעם לא שיחקה באמת את משחק ה"ניסויים החברתיים" ותמיד שמרה על הפאסון העסקי בעקביות.


 

השוני בין הפלטפורמות מגיע מעצם ההגדרה של לינקדאין כ"רשת חברתית-עסקית" ולא "רק" רשת-חברתית והטיימינג הזה שהניסוי הזה נחשף הוא קריטי עבור לינקדאין ובכלל עבור עולם הדיגיטל בצורה חסרת תקדים. זה קריטי עבור לינקדאין כי מספר המשתמשים שלה נמצא במגמת עלייה והמוניטין שלה עד 2022 היה כמעט ללא רבב וזה קריטי עבור עולם הדיגיטל כי לינקדאין הראתה שלא כולם משחקים במשחק הניסויים החברתיים שכל הרשתות החברתיות משחקות.



 

הדילמה של לינקדאין


 

אנחנו נמצאים כרגע לקראת סוף 2022 ופרסום הניסוי הזה מצטרף לעוד שורה של חדשות שליליות עבור לינקדאין השנה ואם היה מדובר בכל רשת חברתית אחרת לא היינו מופתעים בכלל. למעשה המיתוג והמוניטין של לינקדאין נפגעים כאן בפעם הראשונה מהצד של הפלטפורמה עצמה ולא דרך צד שלישי - בכל החדשות הקודמות תמיד היה צד שלישי, הפעם אין.


 

כרגע ללינקדאין יש שתי אפשרויות: אפשרות אחת היא לדאוג באמת לפרטיות של המשתמשים כך שמקרה כזה לא יפורסם שוב בעתיד הקרוב יחד עם עוד חדשות רעות בקשר לפרטיות ואבטחה בפלטפורמה ואפשרות שנייה זו האפשרות שכולנו צריכים לחשוש ממנה.


 

האפשרות השנייה היא שלינקדאין תמשיך בגישה של "זה לא הולך לשנות כלום" כי אין לנו באמת אלטרנטיבה בתחום הזה ולמשתמשים שלנו אין באמת מקום אחר ללכת אליו, אנחנו לינקדאין ואנחנו הרשת החברתית-עסקית היחידה. אומנם זה רק ניסוי אחד על 20 מיליון משתמשים, העניין הוא שזה יכול להיות ניסוי אחד מתוך סדרה של ניסויים ככה שזו יכולה להיות לכאורה רק ההתחלה.


 

למה אפשר לצפות מלינקדאין?


 

אם נעשה זום אאוט ונסתכל על לינקדאין בהסתכלות רחבה של ה5 שנים האחרונות, יש משהו אחד שאי אפשר להתעלם ממנו וזה הדברים החדשים והשיפורים שלינקדאין מכניסה כל הזמן הרבה יותר מכל פלטפורמה אחרת וזה משהו שאנחנו יכולים לצפות שימשיך. גם אם יגיעו עוד "חדשות רעות" לינקדאין יכולה להיות בטוחה שהם "ייעלמו" בין החדשות הטובות, אולי זה חלק מהאסטרגיה שלה ואולי זה במקרה, הדבר היחיד הבטוח הוא שלינקדאין הפכה להיות פתאום מילה הרבה יותר מעניינת, וזה בהחלט משהו שאנחנו יכולים לצפות מלינקדאין, שהיא תמשיך להיות מעניינת.

הכותב הינו אבי צדקה, מומחה לינקדאין מוביל, הבעלים של דוקטור לינקדאין - משרד שנותן שירותים לארגונים ולעסקים בכל מה שקשור ללינקדאין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב