דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימולטור הכנה למיוני טיס בחיל האוויר, זימוני ירפא, עדכון על שינויים צפויים 

מאת    [ 28/11/2022 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 494 פעמים ]

שלום לכולם,

החלטתי לכתוב פוסט חדש ועדכני בנושא המיונים לקורס טיס, שלבי ירפ"א השונים, ובעיקר מה התחדש בנושא תוך התקדמות בשלבים הראשונים ובסימולטורים המסקרנים את כולם.

גילוי נאות, אני עוסק בהכנה לצה"ל ויש לי אינטרס כלכלי בנושא.

כפי שפורסם לאחרונה חיל האוויר החליט לצמצם את מספר המלש"בים שיגיעו למיוני טיס, המספר הזה גדל בשנים האחרונות, מתוך רצון לשלב בנות נפרצו הסכרים, אך זה לא תרם לשורה התחתונה, לא היתה כוונה לשנות את מספר המסיימים את קורס טיס ורק העומס על ירפ"א גדל. משום כך הוחלט במטה חל האוויר ממש לאחרונה לצמצם את מספר המועמדים ל-10,000 מלש"בים בשנה שיוזמנו לשלב המיונים הראשון בירפ"א, השלב בו עוברים מבחן פסיכומטרי ומבחן סימולטור ראשון.

חשוב לציין שבעתיד הקרוב התהליך יקבל פנים אחרות מבחינת סדר הדברים אך לא מבחינת מהותם, התוכנית היא שמבחני הסימולטור (יש שניים כאלה במסלול) יופרדו מהמבחנים הפסיכוטכנים וזאת כדי לשכלל את תהליך המיון ולזרזו כשמטרת העל היא לפנות למועמדים שלא ימשיכו הזדמנות להיבחן ביחידות אחרות, אך בסופו של דבר מי שיתקדם יפגוש בתהליך את התכנים הקיימים היום, אך כאמור בסדר שונה.

הסימולטורים, אלה המעוררים את החשש אצל כל מי שמגיע למיונים, הם חלק חשוב וקריטי בתהליך ורבות נאמר ונכתב על מטרותיהם האמיתיות ומה מסתתר מאחורי מבחנים שאורכים מספר שעות כאשר קורס טיס אורך שלוש שנים.

האם במיונים באמת בודקים את היכולת שלך להטיס מטוס?
האם טייס טוב הוא מי שנולד עם סטיק ביד?
האם יש עדיפות בקורס טיס למי ששיחק קודם בסימולטורים?
הייתי בחוג טיסנאות וקראתי את מגזין חיל האויר, זה יעזור לי במיונים?

התשובה לכל השאלות היא חד משמעית, לא. הסימולטורים בודקים תכונות חשובות מאוד למי שרוצה להיום טייס אבל לא את יכולת ההטסה. מטעמים אתיים לא אכנס כאן להסברים מה בדיוק בודקים ולמה משתמשים בסימולטור לשם כך, זה גם לא חשוב להצלחה במיונים, מה שחשוב הוא שצריך להצליח בשני הסימולטורים ואחד החידושים היותר מעניינים לטעמי הוא היכולת להתאמן לקראת מבחן הסימולטור שהוא לא שום דבר שאתם מתארים לעצמכם.

סימולטור ראשון
להבדיל מסימולטור טיסה של מיקרוסופט ואחרים, בסימולטור ירפ"א הראשון לא תראו מטוסים ושדות תעופה אלא רק מסך כחול ומטוס אוייב מצוייר שהוא נקודה במרחב שאתם צריכים להתייחס אליו כרפרנס לגובה, מהירות ומסלול הטיסה שלכם. זה מאוד מבלבל, תשאל את עצמך לא פעם האם אני יושב בקוקפיט וצופה במטוס אחר או מטיס את המטוס שבתמונה? במהלך האימון והמבחן בירפ"א שנמשך כמעט ארבע שעות אתם מקבלים הדרכה ומשימות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ללא מטרה או תגמול רגשי. זה מעייף, מתסכל, חוזר על עצמו ובאמת לא מאוד כיפי. הדרך היחידה לעבור את הסימולטור בהצלחה בלי לצאת מתוסכלים מידי היא להתאמן ואז להתאמן עוד. טיפ נוסף חשוב למי שלמד פיסיקה חמש יחידות, זכרו את השיעורים שעסקו בתאוצה, אם לא הברזתם זה יעזור לכם מאוד.

סימולטור שני

עולם אחר ושונה מהסימולטור הראשון, גם כאן נפגוש סטיק ומצערת ומולינו מסך אך הפעם הוא יהיה גרפי יותר והמשימות יהיו מחוברות יותר למציאות הטסה מאשר לפיסיקה טהורה. הסימולטור לא קל, אמנם יש הדרכה ותעברו את כל שלבי ההיכרות עם ההגאים והמכוונים השונים, יוסבר לכם מה אומר כל צליל ומה משמעות כל נורה וההנחיות יהיו ברורות, אבל השטף האודיו-ויזואלי יציף אתכם ותצטרכו להתמודד עם מגוון של התראות בזמן אמת. על כל סטיה מגובה, מסלול, מהירות יש התראה, על כל איום אווירי או קרקעי יש התראה, התחמושת מוגבלת, הזמן קצר, יש הרבה מטרות ורק בחלקן מותר לירות... בקיצור, גן עדן להפרעות קשב וריכוז.


באשר להכנה, אני מאוד ממליץ, מדובר באתר פרטי המאפשר להתאמן מהבית באמצעות גויסטיק ומצערת בסימולטור בדיוק כמו בירפא. שימו לב שאנחנו מדברים על הכנה אינטנסיבית התואמת את המבחן בירפ"א, זה לא משהו שכיף לעשות אלא דבר שצריך לעשות. מכיוון שאני קשור לאתר אני יכול להגיד לכם בוודאות שמדובר על אחוזי הצלחה אסטרונומים, מי שמתאמן עובר, נקודה.

ממליץ בחום לבחון את המסלולים באתר https://irpa.co.il

בהצלחה לכל המתמיינים.

עוסק בהכנה לצה"ל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב