דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד גרפיקה - מה עדיף? תואר או תעודה? 

מאת    [ 13/10/2022 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 320 פעמים ]

מחפשים קריירה ומבטיחה בתחום הגרפיקה הממוחשבת? צעירים וצעירות רבים שהוקסמו מעולם הגרפיקה והעיצוב, כמו המון סטודנטים רבים ומבולבלים, מתלבטים האם זה נכון לבחור בתואר בגרפיקה או ללכת על תעודה המקנה להם הסמכה ברמה מסוימת. אנשים שמעוניינים להתחיל את הקריירה החדשה שלהם בתור גרפיקאים בתעשייה הציבורית או העסקית הפרטית צריכים לשקול היטב האם תואר אקדמי או תעודה ממוסד קטן יותר הוא דבר כדאי ששווה את ההשקעה בזמן וכסף.

 

איך אתם רואים את עצמכם

ראשית, כדאי לדמיין את עצמכם בעוד מספר שנים, אחרי שתסיימו את המסלול שתסיימו. איך המעסיקים הפוטנציאלים יסתכלו עליכם? כיצד תציגו את עצמכם? מה אתם מתכוונים להשיג? אם אתם הייתם המעסיקים, איך אתם הייתם מסתכלים עליכם ועל הדרך שעברתם? מעסיקים רבים רואים בתואר או תעודה ממוסד מוסמך עדות ממשית לכשירות וליכולת של המועמד. אם אדם השלים תוכנית לימודיו של לימוד גרפיקה, בין תואר ובין תעודה, הוא כבר נמצא במקום טוב יותר ובסיכוי גבוה יותר להתקבל ממי שלא עבר מסלול כלל ולמד לבד.

 

ההבדלים הכלליים בין תעודה לתואר

אז מהם ההבדלים בין תואר בגרפיקה לבין תעודה? בכללי, ניתן לומר שבעוד המסלול לתעודה ממקד את הסטודנטים לתחום מאוד ספציפי בתחום, תוכניות ללימודי תואר של לימודי גרפיקה בדרך כלל דורשות מהסטודנטים להשלים מגוון רחב יותר של קורסים בנושאים שונים. לימודי תעודה מטרתם להכשיר אנשים בשטח, להקנות את הכישורים והידע בזמן קצר יחסית ובמיקוד של נושאים רלוונטיים, בעוד שבלימודי תואר מתפרסים על מגוון רחב של נושאים, תחומים הקשורים לתחום הגרפיקה, גם כאלה שאינם מעשיים או לא רלוונטיים לתעשייה בשוק כיום.

בדרך כלל התוכניות לתואר אקדמי דורשות תנאי סף כניסה גבוהות יותר, בעוד תוכניות תעודה לרוב אינן נוטות לכלול דרישות השכלה גבוהות כלשהן. במקומות מסוימים ידרשו לראות פרויקט שהסטודנט המועמד הכין בכוחות עצמו, ובמקומות אחרים לא.

היתרונות של לימודי תואר בגרפיקה

תואר אקדמי אינו מתאים לכל אחד. מלבד תנאי הסף הגבוהים יחסית והדרישות השונות, הסטודנט חייב לעמוד בלוח זמנים נוקשה שמכיל תכנים רבים ומגוונים, חלק מעניינים יותר וחלקם פחות. הזמן, המאמץ וההשקעה הם רבים, ומי שמעוניין להיכנס לפן האקדמי של גרפיקה, להרחיב את הידע שלו בשלל נושאים הקשורים לגרפיקה או להכיר בצורה נרחבת את השיטות השונות בצורה שיטתית ומסודרת, תואר יכול להיות האופציה המושלמת עבורו.

היתרונות של לימודי תעודה בגרפיקה

לעומת זאת, מי שמעוניין לרכוש ידע מעשי בתחום לימוד גרפיקה, כלים ושיטות פרקטיות ומעשיות בזמן קצר יחסית, להתמקד בתחום אחד או כמה בודדים ולהיות בהם הכי טוב שאפשר, להיות ממוקד לתעשייה ולשיטות העדכניות ביותר בשטח, להכיר את הטכנולוגיות החדשניות איתם משתמשים והתוכנות הכי מומלצות ופופולריות בתעשייה – ישקול לבחור לימודי הכשרה לתעודה. ישנן מכללות מוכרות המעניקות תעודה עם מוניטין מצוין, ומתאימות למי שבאמת מוכוון מטרה פרקטית בשטח.

רון אליפז - בעל ניסיון רב בגרפיקה ממוחשבת ובעיצוב גרפי. מצוות כותבי אתר flashy


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב