דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עסק - כל מה שצריך לדעת, צעד אחר צעד 

מאת    [ 13/10/2022 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 529 פעמים ]

חושבים על לפתוח עסק חדש? תכנון מוקדם מראש יכול לחסוך לכם המון כאבי ראש וטעויות בעתיד! כאן במאמר זה נעלה כמה נקודות שיסייעו לכם לבנות את העסק שלכם שלב אחר שלב ולהוביל את העסק שלכם להצלחה.

עוד לפני פתיחת עסק חדש, אתם רוצים לוודא שהכל יתנהל בצורה חלקה ומושלמת, אך המציאות מראה אחרת, כאשר מן הסתם דברים יכולים להסתבך ולהשתבש בדרך. כדי לנהל עסק מוצלח, עליכם לחדש את כל הטעויות, הבעיות והאתגרים שיתעוררו בדרך המובילה להצלחה ולהסתגל למצבים משתנים. להלן כמה טיפים ונקודות המהוות שלבים של פתיחת עסק עם פוטנציאל צמיחה גדול יותר

חדדו את הנושא והרעיון של העסק שלכם

לפני הכל, עסק הוא רעיון שאתם רוצים להגשים ולממש. עסקים קטנים הם לא רק חנויות או בעלי מקצוע שמספקים שירות ותו לא. מה אתם בדיוק רוצים להשיג פה – מוצר? שירות? זה אמור להיות מענה למשהו או לכמה דברים שציבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בסביבה צריכים. לפני שאתם בכלל חושבים על פתיחת עסק, חשוב שתהיו מחוברים לרעיון ומבינים בו. קראו קצת על התחום ולמדו את האוכלוסייה המקומית, כדי לייעל את העסק שלכם ולהפנות אותו במיוחד לקהל הלקוחות המקומי.

כתבו תוכנית עסקית

אז אחרי שיש לכם רעיון מוחשי לעסק, אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלות הבסיסיות שכל עסק חייב לשאול את עצמו - מהי מטרת העסק? למי אתם מוכרים או מציעים את השירות? מהם היעדים הסופיים? כיצד תממנו אותם? כיצד תמנפו ותייעלו את העסק? כיצד עסקים קטנים הופכים להיות סיפור הצלחה גדול? תשובות לשאלות אלו בסופו של דבר יבנו לכם את התוכנית העסקית, שהיא בעצם עמוד השדרה של העסק וקווים מנחים לדמותו.

למדו להכיר היטב את קהל הלקוחות שלכם

לא כל אוכלוסייה שנראית דומה מבחינת מאפיינים משותפים באמת מתנהגת אותו הדבר. אם אתם מייעדים את המוצר או השירות של העסק שלכם לקהל הצעיר, הרי שיש הבדל בין צעירי עיר אחת לאחרת, ובכלל לעומת צעירי קיבוץ או ישוב. גם בין שכונה לשכונה קהל היעד יכול להתנהג אחרת, לצרוך מוצרים אחרים ממתחרים למשל. לכן חשוב מאוד ללמוד ולהכיר מקרוב את השטח, מה אנשים מרגישים, חשים וחושבים, מה מניע אותם, מה יגרום להם לפנות דווקא אליכם ולא לאחרים.

האם זה רווחי?

שאלת השאלות, אליה כוסף כל בעל עסק, היא האם העסק שלו באמת עושה את העבודה. זה גם משהו שצריך להיערך אליו מראש ולקחת את הסיכון המחושב. יכול להיות שיש לכם רעיון מצוין לעסק, אבל העיתוי, המיקום או העלות שלו אינה מאפשרת שגשוג לאורך זמן. חשוב מאוד להישאר ריאליים ולפעול מתוך הקיים.

בסופו של דבר, עסקים קטנים מוצלחים הם כאלו שהיזמים והבעליהם שלהם חשבו על כל הפרטים הקטנים מראש. גם אם יהיו תקלות בהמשך הדרך, הרי אתם ערוכים יותר מתמיד להתמודד איתן.

 

רונה בן ציון - יועצת עסקית ומלווה עסקים קטנים


מזמינה אתכם להתייעץ איתנו באתר: https://www.bizness.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב