דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק דיגיטלי לעומת שיווק מסורתי 

מאת    [ 23/09/2022 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 595 פעמים ]

לפני שהאינטרנט פרץ לחיינו ולפני שלכל אחד היה טלפון בכיס שעוקב אחרינו לכל מקום היתה תפיסת שיווק מסורתית. תפיסת השיווק המסורתית התבססה על פרסומים ברדיו, טלוויזיה, ועיתונים פופולאריים, שלטי חוצות כשמדובר על חברות ועסקים גדולים. ואילו עסקים קטנים ובינוניים  (SMBs) התבססו על פרסומים בפלאיירים, עיתונים מקומיים, כרטיסי ביקור, מגנטים. 

בעיני שיווק דיגיטלי הוא שיווק הכרחי לכל עסק קטן כגדול ואת השיווק המסורתי ניתן לשלב כתוספת. יתרונות השיווק הדיגיטלי בעיניים של מנהל שיווק:

1. ניתן לראות את המעורבות של הקהל יעד באופן מיידי. יתרה מזאת, אפשר לעשות בהתאם שינויים בקריאייטיב, בקופירייטינג בטרגוט, במטרת הפרסום שמשפיעה על האלגוריתם ועוד. כל זה בזמן אמת - בלי לחכות חודשים ולבזבז כסף על פרסום לא אפקטיבי.

2. בשיווק הדיגיטלי אין חסם לעסקים קטנים ובינוניים כמו שהיה בעבר במובן הפרסומי. בעבר היה צורך בתקציבי פרסום ענקיים בשביל לפרסם לכל המדינה או לאיזור גאוגרפי גדול. היום פרסום מסוג זה יהיה זול משמעותית וגם יותר אפקטיבי בזכות אפשרויות טרגוט שאמצעים דיגיטליים מאפשרים.

3. אין חשש מלעשות ניסיונות, ההיפך - ניסיונות זה מבורך. בעבר לפני יציאה לקמפיין שיווק היה צורך בקבוצות מיקוד גדולות, חשיבה אנליטית, הזמנת סקרים, מידע פנים ארגוני וחוץ ארגוני. היום פשוט אין צורך - הקבוצות מיקוד הם הקמפיינים עצמם. עושים A/B ובודקים איזה קמפיינים עובדים ואיזה לא. 

4. משפכי שיווק נהיו משוכללים! בעבר בשביל להעביר קהל מסוים משפך שיווק, היה צורך תקופה מסוימת לפרסם לקהל פרסום היכרות עם ה-Brand. ואז לאחר חודש לפרסם פרסום חדש  על מנת להעביר אותו לשלב ה considaration (remarketing אם תרצו). היום, המשתמש עובר שלב במשפך מיד אחרי שצפה בסרטון, או ביצע איזשהי אינטרקציה עם הדף או האתר וכדומה.

5. לפרסם בכל מקום בעולם. חשבו כמה קשה היה למי שרצה לפרסם בחו"ל בעבר. למי פנו כשרצו לפרסם בחו"ל לפני 15 שנה? היו סוכנויות שעסקו בזה ותיווכו בין מדיות מסורתיות שונות לעסקים - אבל זה כמובן מייקר את כל השיווק וכך גם את המוצר או השירות. זה גם מהווה חסם משמעותי לעסקים קטנים ובינוניים להיות רווחיים במכירות במדינות יעד שונות.

6. את הדבר הכי מעניין בעיני שמרתי לסוף. האפשרות להיות ויראלי. היום כשצופים בסרטון ברשת והוא מרגש מצחיק מסקרן אז הוא יכול להיות מאוד ויראלי. הוא מקדם את עצמו רק באמצעות התוכן. בעבר, לא היתה שום אפשרות כזו שלפרסום יהיה מנוע שבעזרתו הוא יכול לקדם את עצמו בלי התערבות ממומנת. 

 

אז אם לסכם, אין ספק שפרסום באמצעות שיווק דיגיטלי זה הדבר הנכון לכל עסק קטן כגדול. ואת הפרסום המסורתי ניתן לשלב כתוספת צדדית או כחלק מקמפיין רחב שמתקיים בכל המדיות בו זמנית. 

 

אנו מקווים שהצלחנו לתת מעט השראה בכם לקידום העסק!


ירדן מתן-בוסט "שיווק דיגיטלי לעסקים"




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב