דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין מיי מאסק ותומאס אדיסון לבין פלה ורומן גארי 

מאת    [ 06/09/2022 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 837 פעמים ]

בספרה הידוע "העוצמה הנשית" מיי מאסק, אמו של אילון מאסק, משתפת בהנחות היסוד, עליהן נבנתה ההורות שלה עם שלושת ילדיה הסופר-מוצלחים. אתייחס אל כל פרמטר.

 

- שולחים ילדים לעבוד מגיל צעיר.

היני בטוחה שעל מנת שהילד יגדל מוצלח מאוד ובעל ערך לחברה, עליו להתחיל לעבוד/לעזור בבית/לתרום מעצמו כמה שיותר מוקדם. אוסיף ואומר שהרבה אנשים מפורסמים ומצליחים בילדותם (כולל אילון מאסק) עבדו קשה. תצפו בסרט "פלה: אגדה ברזילאית". כדורגל ברזילאי...ג'ינגה...

לפני שפלה נהיה פלה הוא עבד שנים עבודת פרך יחד עם אביו כולל ניקוי בתי שימוש. בהפסקות פלה תרגל  כדרור פירות מנגו. אלו עצים שגדלו שם בסביבה. אביו היה המאמן הראשון שלו. רק כשילד עובד ומתאמץ לאורך זמן הוא לומד על בשרו את ערך החיים האמיתי, את מחיר המאמץ ומשמעות הדברים.

 

- מלמדים את הילדים להיות מנומסים ועצמאיים. ובכך גורמים לילד להרגיש שסומכים עליו. מאפשרים לו ליפול ולטעות, לתקן את טעויותיו ובכך לגדול ולהתעצם. מדוע חשוב שיהיה מנומס? כי כך הילד לומד לכבד את האחר ולרסן את האגו. שפה קובעת חשיבה והחשיבה מכריעה את דרך הפעולה.

 

- נותנים לילדים להחליט ולפגוש את התוצרים של ההחלטות שלהם. כך הילד לומד לבנות את אישיותו, את העולם סביבו ואת מושג האחריות.

 

- לא נלחצים. חשוב לדעת להיות קשוחים עם הילדים כשצריך. לא לפנק אותם יתר על המידה: "ברגע שאתן בטוחות שהילדים שלכן נמצאים במקום בטוח, תנו להם לדאוג לעצמם" ("העוצמה הנשית", מיי מאסק)

 

- אם ילדים מראים עניין, עודדו אותם.

אוי לנו לפספס את המומנטום הזה כשילדינו מתעניין במשהו לאורך זמן. יש להיאחז בכך בשתי ידיים ולהשקיע את מאמצינו בלאפשר לו להעמיק בכך עוד ועוד. לדאג ליצור לו את התנאים המתאימים.

 

אוסיף עוד סעיף. בעיניי החשוב ביותר:

- תאמינו בילד שלכם, תראו אותו במו עיניכם כמאושר, בריא ומוצלח (וכל טוב שאתם רוצים שיקרה לו). באחד מספריו רומן גארי הנודע בשם העט אמיל אז'אר, הסופר הצרפתי ממוצא יהודי - ליטאי, כותב על אמו שגידלה אותו לבד החל מגיל 11 אחרי שאביו נטש אותם. שני הוריו היו שחקנים.

הייתה באמו אמונה איתנה, בה דגלה עד סוף חייה במי שרומן יהיה: טייס, סופר, פוליטיקאי. כל מה שהיא האמינה שהוא יהיה ותקשרה לו זאת כל הזמן כדרך קבע. והוא נהיה: סופר ידוע, במאי קולנוע, דיפלומט, טייס קרב. איני מציינת את האמונה האמהית הזו כמשהו טוב או רע, אלא מתייחסת אך ורק לכח האמונה שלנו ההורים (במיוחד של האם) בילדים שלנו. זאת אמונה אמיתית שבאה מבפנים ואז משתקפת במילים. הילדים כמו גורי כלבים עם חיישנים מאוד מחודדים. והם חשים אותנו ויודעים עלינו הכול. גם מה שאנו חושבים שהוא מוסתר היטב....

מיי מאסק, הוריו של פלה ואמו של רומן גארי ותומאס אדיסון  (ועוד דוגמאות רבות אחרות) האמינו בכל רמ"ח אבריהם במסוגלות ילדיהם. אמו של אדיסון הוציאה את תומס מבית הספר לאחר שמנהל של אותו מוסד חינוכי טען שהילד שלה אינו מתאים לרמת בית הספר והתלמידים הלומדים בו. בכך הוא רמז ליכולותיו הקוגניטיביות הנמוכות. בתגובתה אמו של תומס טענה שבית הספר לא תואם את רמתו של תומס. תומס עבר לחינוך ביתי. הוא היה חירש חלקית מילדותו. ד"א הוא רשם מספר שיא של 1,093 פטנטים ברחבי העולם.

אצל הוריהם של כל הנ"ל היו גישות זהות בהורות. היה שם גם הרבה מאד אהבה.

אירינה גורביץ' גינזבורג
ייעוץ והנחיית הורים לילדי הגן כולל ילדים עם עיכוב התפתחותי.


27 שנות ניסיון מעשי של ניהול גן חינוך מיוחד, עבודה עם כ-300 משפחות והנחיית גננות בחינוך המיוחד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב