דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחבת הפעילות שלנו 

מאת    [ 09/06/2022 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 584 פעמים ]

איך אנחנו משפיעים על הכסף שלנו? כבר כמה שנים שאני עוסק בנושא הזה, אבל כל פעם אני לומד משהו חדש וזאת הסיבה למאמר הזה. אם הייתי מתחיל לכתוב על כל סעיף וסעיף בהוצאות שלנו, אני בטוח שאולי זה היה מאוד מדויק, אבל נראה לי שהייתם נרדמים אחרי כמה שורות במאמר הזה. מה הסיבה שבמקום לדבר על סעיפי הוצאות ותתי סעיפים, החלטתי לראות את הנושא דווקא מכיוון הפעילות שלנו? למה צריך לדבר על פעילות ולא על סעיפי הוצאה? אולי כי קשה להבין את הדברים מהפרטים הקטנים, ואולי יותר פשוט ומובן כשמדברים על העיקר. אני רואה את הנושא משלוש נקודות עיקריות: הנקודה הראשונה היא איך הרחבת הפעילות משפיעה על כמות הכסף, הנקודה השנייה היא איך הורדת פעילות משפיעה על הכסף שלנו, והנקודה השלישית היא, הקושי לדעת האם יש לנו יותר או פחות.

הכסף שיש לנו תלוי בעיקר בפעילות שלנו. ככל שאנחנו מגבירים את הפעילות ההוצאות שלנו גדלות בהתאם. אנחנו אוהבים פעילות וזאת הסיבה שאנחנו מגבירים אותה, ההגברה נותנת לנו תחושה של סיפוק, תחושה שאנחנו מנצלים טוב את הזמן, תחושה שזה הכי טוב עבורנו. אנחנו רואים סביבנו כל הזמן פעילות של אחרים ואנחנו רוצים גם. אנחנו יוצאים לראות את הפריחה של החצבים, לאחר מכן אנחנו יוצאים לראות את הפריחה של הנרקיסים, לאחר מכן אנחנו רוצים לצאת לפריחה של הכלניות, לאחר מכן הפריחה של האירוסים, וכך כל פריחה ופריחה. אנחנו רוצים לצאת לראות את הזרימה בנחלים כי מה יותר יפה מהנחלים האלה בחורף, אנחנו רוצים לצאת לראות את השלג בחרמון, זה כל כך יפה. וכשהקיץ מתחיל אנחנו רוצים לצאת למעיין קריר, אין כמו עמק המעיינות. לאחר מכן אם מתאפשר שייט קיאקים בירדן וכך ממקום למקום, עוד פריחה ועוד זרימה בנחלים ולאחר מכן קצת שלג ואם אפשר עוד קצת. אנחנו מרגישים עייפים אבל מרוצים. בזמן שהרחבנו את הפעילות, גם ההוצאות שלנו גדלות בהתאמה.

אנחנו גם אוהבים להתחדש. היה לנו קשה אבל החלטנו לעשות שיפוץ קטן בבית, גם את הבית צריך לפעמים לתחזק. אז מה אנחנו רוצים לעשות? למשל לחדש את הצבע בחדרי הילדים ובהזדמנות הזאת אולי גם נחדש את הצבע במקלחות, יש גם רטיבות אולי נחדש רובה במרפסות. בהזדמנות הזאת אולי נחליף גם כמה דלתות שבקושי נסגרות, את הברז במטבח צריך להחליף וזאת הזדמנות טובה. בנוסף אנחנו גם חושבים לחדש את הצבע החיצוני, כי עברו הרבה שנים מהצביעה הקודמת, והבית נראה די מוזנח. ההתרחבות בפעילות גורמת גם לשינוי בכמות הכסף שיש לנו.

את כמות הכסף שיש לנו קשה למדוד בצורה מדויקת. אנחנו מרחיבים את הפעילות, התשלומים יורדים בזמנים שונים, ולכן קשה לדעת בכל רגע ורגע כמה כסף נשאר. אנחנו לפעמים צריכים ממש לנחש מה המצב המדויק שלנו וזה לא פשוט. איך ניתן לעבור מהרחבת פעילות והגדלת הוצאות, להורדה בפעילות והגדלת הכנסות. האמת שזה לא פשוט. הרחבת פעילות זה דבר שאנחנו אוהבים, קל לנו להחליט לצאת לפעילות, הורדת פעילות היא תהליך יותר קשה, אבל הורדת פעילות מגדילה את ההכנסה שלנו.

הורדת פעילות טובה מהרבה סיבות. זה מגדיל לנו את ההכנסה, זה מאפשר לנו לעשות את הפעילות שלנו בצורה יותר מאוזנת. למשל אפשר לצאת לראות חלק מהפריחה ולדחות את הנסיעה לפריחת האירוסים לשנה אחרת, אפשר לצאת לשלג בחרמון ולדחות את הנסיעה לשיטפונות בדרום. אפשר לצאת לחופשה בחו"ל ולדחות נסיעה נוספת לשנה אחרת. ההרגשה שלנו ש"צריך" פשוט שולטת בנו ובכסף שלנו. לא כל דבר שנמצא סביבנו צריך להפוך אותו לכל כך הכרחי. אני יכול להמשיך להשתמש במחשב הישן שלי, אני יכול להמשיך לצלם עם המצלמה שלי עוד כמה שנים, אני יכול להמשיך עם הרכב שלי עוד שנתיים. אפשר למתן את כל מה שבוער בנו ויוצר לנו הרחבת פעילות והרחבת הוצאות. ל"צריך" הזה יש מחיר. אנחנו מורידים לאט לאט חלק מהפעולות ש"צריך". ההכנסות שלנו גדלות בהדרגה, קשה לראות במיידי את ההשפעה של הורדת הפעילות על המפלס, הוא עולה לאט לאט, הבטחון שלנו מתייצב והשקט והרוגע חוזרים לחיים שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב