דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשים של בפנים ואנשים של בחוץ 

מאת    [ 20/04/2022 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 665 פעמים ]

 

"אנשים של בפנים ואנשים של בחוץ" -  איך מתחילים את המאמר הזה? הרבה פעמים יש לנו נושא שאנחנו חושבים עליו תקופה ארוכה, אבל בין זה שהנושא מאוד ברור לנו, ואנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים להגיד לבין הכתיבה של המאמר עצמו על הנושא, יש קצת מרחק. זה בדיוק מה שעובר עלי עכשיו. "אנשים של בפנים ואנשים של בחוץ" - אתם בטח יודעים מה הכוונה שלי: לקחת בימים האלה את המגבת ואת הכפכפים ופשוט ללכת לים, להרגיש את הגלים הקטנים שמגיעים אל החוף, את הרוח הקלה הנושבת, המים הכחולים שמזמינים אותנו לקפוץ לתוכם, המרחבים הגדולים. לפרוש את המגבת על החול בין קבוצה קטנה של חברים צעירים, לכמה כיסאות של יותר מבוגרים שמעדיפים בגיל הזה לשבת קצת יותר נוח במקומות האלה, לחוש את החול הרך חודר בין האצבעות, המים עדיין קרירים בתקופה הזאת, אבל למי אכפת. אנשים רבים מגיעים אל החוף, גם שחקני המטקות מתחילים להתחמם לאורך החוף, מוכר הארטיקים עובר בין המתרחצים. איזה כיף. זה אמנם כיף אבל הפעילות הזאת לרוב שמורה לאנשים שבחוץ. האנשים שבחוץ מגיעים כדי להתחבר לדברים שאותם הם כל כך אוהבים.

אנחנו יוצאים לקמפינג על חוף הכנרת, אתם בטח מכירים את החוף הזה, החוף הסודי שרק קומץ מכירים אותו, ההודעה עוברת בווטסאפ הקבוצתי: "צריך להכין את המנגל", "צריך לארגן את כל האוכל", מכניסים את המחצלות ואת המגבר בשביל המוזיקה לתא המטען, איזה כיף הולך להיות. הנסיעה לחוף הסודי עוברת ממש בסבבה, עוצרים בדרך כדי לשתות קפה ביחד לפני שמגיעים לחוף. השהות בחוף פשוט פסטורלית, מרגישים את החופש, המנגל עובד, זה מה שאנחנו אוהבים, המקלחת שלנו היא פשוט במים, אפשר להתייבש אין צורך תמיד במגבת, המגבר מלהיט את הרוחות וההרגשה. אנחנו נזרקים ממש לפני שהשמש זורחת, אנחנו שרועים מעייפות על המחצלות, אפשר להרגיש משוחררים מהשגרה, האנשים של בחוץ משאירים את כל מה שמטריד אותם במרחקים.

אנחנו מתארגנים לקמפוס בשטח, אתם מכירים את הקמפוסים האלה, מכינים את התרמיל, נעלי ההליכה, האוהל ללינה, לא בטוח שיהיה בו צורך, אבל לוקחים ליתר ביטחון, השק"ש, ואוכל שמותאם למקומות האלה, אנחנו רוצים שיהיה טעים אבל גם לא ישקול יותר מידי. הנתיב נבחר בקפידה, מתחילים בטיפוס לכיוון הר ארדון, הלינה בלילה בחניון לילה של נחל גוונים, המדורה דולקת, אנחנו אוכלים ארוחה משותפת. הכוכבים ברקיע, לא בטוח שצריך לפתוח את האוהל, אבל מה שבטוח, פותחים. אנחנו מחלקים את המים מההטמנה שביקשנו כמה ימים לפני, המדורה דועכת, אנחנו הולכים לישון, מחר השכמה מוקדמת, יש לנו דרך ארוכה, דרך פרסת נקרות לכיוון גב חולית. האנשים של בחוץ מרגישים שכל מה שעושה להם טוב נמצא ממש במרחק נגיעה. האנשים של בפנים חולמים על המדורה מהמיטה המסודרת בחדר הממוזג שלהם.

"אנשים של בפנים ואנשים של בחוץ" -  האנשים של בחוץ אוהבים את כל הפעילויות של בחוץ, גם קמפינג במזג אוויר לא הכי טוב, יכול להתאים להם,  האנשים של בפנים יכולים אמנם להשתתף בפעילויות האלה, אבל הרבה פעמים הם יירתעו מהפעילות הזאת גם אם היא חשובה מאוד עבורם.

האנשים של בפנים ספונים בחדרים שלהם, עם כל העיסוקים שאותם הם כל כך אוהבים, המחשב שלהם, הכתיבה שלהם, המזגן שלהם, המקלחת המסודרת בכל שעות היום, המיטה שאותה הם לא מוכנים להחליף בשק"ש במרחבים הפתוחים של חניון גב חולית, את הבגדים הנקיים. אלו  האנשים של בפנים. אבל גם להם יש לפעמים חלומות להיות קצת האנשים של בחוץ.  איך אפשר לעזור להם להיות האנשים ההם? האם זה אפשרי?  זאת בדיוק הסיבה לכתיבת המאמר הזה.  להפתעתי אני שם לב שתוך כדי כתיבה, הכתף פחות כואבת לי, כנראה אני האיש של בפנים, אני מרוכז במה שאני אוהב, ואז אני פחות מרגיש את הכאב.  איך ניתן להוציא את האנשים שבפנים לחוף הים, לקמפינג בפארק, לשינת הלילה הרחק מהבית? זאת משימה לא פשוטה.

הכי חשוב זה להוציא את האנשים של בפנים החוצה עם משהו שהם מאוד אוהבים.  אולי עם המצלמה שלהם, אולי עם חבר או חברה שאותם הם מאוד אוהבים, אולי בשביל לטעום משהו מיוחד, אולי עם הספר שלהם, אולי עם כלי הנגינה שלהם, אולי לבקש מהם לאור המדורה לספר לכולם סיפור מרתק. זה הדבר הכי חשוב שיכול לעזור לאנשים של בפנים לצאת החוצה, לקחת איתם החוצה את הדבר שאותו הם הכי אוהבים.

אבל זה לא ניגמר בזה. האנשים של בפנים צריכים עזרה בתחומים נוספים כדי לממש את החלום לצאת החוצה. הם צריכים להתאים את הבגדים שהם לובשים  למקום שאליו הם יוצאים, הם צריכים לבדוק שיש להם את כל האביזרים שהם צריכים לשטח הפתוח: משחות ההגנה השונות, האוכל שאותו הם צריכים כולל כל התוספים השונים, המכשירים האלקטרונים וכל הציוד הנלווה למכשירים האלה. האנשים של בפנים יראו בחוץ שונה מהאנשים של בחוץ. הנשים של בחוץ מותאמים טוב יותר לשטחים האלה, ואילו האנשים של בפנים מותאמים טוב פחות, והם צריכים להתאים את כל מה שיש לידם כדי להגשים את החלום, להיות פשוט כמו כולם בחוץ. 

  

כותב מאמרים באתר מאמרים, חובב טבע ושמירה על הטבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב