דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה סוג משכנתא הוא הכדאי עבורכם? 

מאת    [ 19/04/2022 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 459 פעמים ]

לאור הביקוש הגבוהה בהלוואות משכנתאות חישובים סטטיסטים מורכבים מתבצעים בכל יום מחדש ע"י בנק ישראל. עקב עליית אחוזי העסקאות אשר מתרחשות בשטח בין אנשים וגופים מסויימים, בנקים למשכנתאות מנתחים את המצב ונצמדים לסטטיסטיקות. כתוצאה מכך גופים כגון בנק לאומי למשכנתאות או פועלים למשכנתאות קובעים אצלהם את אחוזי הריבית במגוון מסלולי משכנתאות השונים שיש כיום.

 

מסלולי משכנתאות שונים  - בנקים למשכנתאות

לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל כגון בנק לאומי למשכנתאות או פועלים משכנתאות. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

 

סוג הריבית של הלוואת המשכנתא

סוג הריבית בהליכי הלוואת משכנתאות מאופיינת בסטטוס הריבית לאורך מסלול הפריסה. סוגי הריבית הקיימים הם:

 

ריבית פריים

ריבית הפריים כיום היא מצליחה להוכיח את עצמה כאחת הריביות הנמוכות והזולות ביחס לשאר המסלולים המוצגים במאמר זה. ריבית זו נחשבת למסלול הלוואה מבוקש מקהל הקונים אשר הפך את המסלול כאחת האטרקטיביות שיש כיום בנושא מסלולי משכנתאות אשר מוענקות על ידי בנקים למשכנתאות.

 

ריבית משתנה צמודה למדד

מסלול זה ניכר בעיקר בקרב משקיעים ויזמים בתחום הנדל"ן וזה לא מפתיע, אין במסלול זה דמי פרעון אם רוצים לפרוע את ההלוואה טרם גמר התשלומים. הזולות והגמישות שיש בריבית זו מעניקה חופש פעולה ליזמים ומשקיעים בישראל. הריבית במסלול זה משתנה כל 5 שנים ולאורך זמן היא בעיקר צמודה למדד המחירים לצרכן.

 

ריבית משתנה לא צמודה

מסלול הלוואה זה מותאם בעיקר ליזמים, קונים, משקיעים אשר לא מתכננים להשתקע לטווח הארוך. מסלול זה מאפשר לפרוע את המשכנתא כל חמש שנים ללא תשלום דמי פרעון. חשוב להכיר שאחוזי הריבית במסלול זה גבוהה יותר בדרך כלל מאשר מסלול ריבית משתנה צמודה למדד.

 

ריבית קבועה צמודה למדד

מסלול שפחות מתאים למשקיעים או יזמים מכיוון שיש תשלום דמי פרעון אם רוצים לפרוע את ההלוואה לפני גמר התשלומים הסופי אך הצד החיובי במסלול זה שהריבית קבועה לאורך כל חודשי החזר ההלוואה. חובה לציין שהקרן צמוד למדד כך שיחסית לשוק הישראלי המחירים כל הזמן עולים וזה יכול לייקר את התשלום החודשי השוטף של הלוואת המשכנתא.

 

ריבית קבועה לא צמודה

גם מסלול זה פחות מתאים לרוכשים אשר מעוניינים למכור תוך מספר שנים את הנכס, יש תשלום דמי פירעון מוקדם לפני הזמן אך מנגד תשלום הריבית לבנק קבועה ולתשלום הקרן אינו צמוד למדד כך הגובה התשלום נשאר קבוע לאורך כל המסלול. במסלול זה הריבית עצמה בדרך כלל גבוהה יותר מאשר בשאר המסלולים.

 

ריבית צמודה למטבע חוץ

מסלול שהוא מותאם אך ורק לבעלי ניסיון ויזמים אשר מעוניינים ליישם מטרה מסוימת ולכן בוחרים בסוג מסלול זה. יש עוד סיבות למה לבחור במסלול מסוג זה אך הוא לא מהמסלולים הפופולארים שיש כיום להציע מטעם בנקים למשכנתאות כגון בנק לאומי למשכנתאות או פועלים למשכנתאות. מסלול זה מאוד תנודתי ומשתנה בטווחים של אחת לחודש, הריבית במסלול זה מושפע משער החליפין של מטבעות החוץ.

 

ריבית בנק ישראל

הבסיס לכל המסלולים מתחיל בבנק ישראל. בנק ישראל עורך מחקרים ומבצע שיערוך סטטיסטי בכל הקשור ליחסי ביקוש והיצע. בכל שאר המסלולים הריבית מתבססת ובעזרתה בנקים למשכנתאות כגון בנק לאומי למשכנתאות או פועלים משכנתאות קובעים את אחוזי הריבית שלהם.

 

מסלול המשכנתא המתאים עבורי

לאחר שפרסנו בפניכם את המסלולים אשר קיימים כיום במדינת ישראל ומוכרים על ידי בנקים למשכנתאות כגון בנק לאומי למשכנתאות והמתחרה פועלים משכנתאות, כעת תוכלו לקבל את ההחלטה שהכי מתאימה עבורכם. כמובן שאנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע מוסמך אשר מכיר את השוק בסביבת הנכס אותו תרצו לקנות ויודע לתת לכם את העצה הטובה והיעילה ביותר. חשוב להכיר שהפזיזות לפעמים עולה גם אלפי שקלים כך שהסבלנות במקרה של לקיחת הלוואת משכנתא מהבנק יכולה להשתלם בסופו של תהליך או פרוייקט.

 

הבנקים שעומדים לרשותנו

במדינת ישראל כיום ניתן למצוא כ15 בנקים אשר יכולים להעניק ולתת הלוואת משכנתא באחד מן המסלולים הקיימים קיימות במדינה. בנקים למשכנתאות כגון בנק לאומי למשכנתאות והיריבה פועלים משכנתאות מובילים כיום את שוק המשכנתאות בישראל וכמובן שכל אחד מהבנקים נשען על ריבית של בנק ישראל אשר מעדכן מידי פעם את אחוזי הריבית בישראל.

 

סיכום

בנקים למשכנתאות במדינת ישראל שומרים על יציבות ומדווחים לרוב על רווחים בזכות שוק הנדל"ן הפעיל שיש כיום במדינה. לא מעט אנשים הדהדו בדעתם שאולי אחרי הסגרים ותקופת השנתיים מאז הקורונה אנחנו נתחיל לראות ירידה במחירי הדיור אך התוצאות שונות לחלוטין במציאות בשטח. המחירי ממשיכים לצבור אחוזי עליה גם לאחר הקורונה והביקוש להלוואת משכנתאות עולה וגדל עם יציבות רבה ותחזיות עתידיות חיוביות.

https://xn--4dbvij7bi.org.il/%d7%9e%d7%a1%d7%9c%d7%95%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%aa%d7%90%d7%95


https://xn--4dbvij7bi.org.il/%d7%91%d7%a0%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%aa/%d7%a4%d7%95%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%aa




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב