בגלל הצורך ההולך וגובר לאתרי אינטרנט ובגלל ההבנה של בעלי עסקים שללא אתר מקצועי העסק שלהם לא יוכל להמריא, המקצוע הפך מבוקש מאוד בשנים האחרונות ועוד ועוד בוני אתרים נכנסו לשוק.
כיום יותר ויותר קשה למצוא חברות אמינות לבניית אתרי אינטרנט ובניית אתרי תדמית בפרט. הסיבה הראשונה לכך היא שתנאי הסף הם נמוכים מאוד וכל מי שלמד לבנות אתר מכריז על עצמו כחברה לבניית אתרים אפילו אם אין לו צוות מספיק גדול ובעיקר את הניסיון לבנות אתרים בצורה מקצועית. הסיבה השנייה והלא פחות חשובה היא שיש לפחות 3-4 מערכות פופולאריות לבניית אתרים וכל חברה טוענת שהמערכת בה היא משתמשת היא הטובה ביותר. על מנת שיהי ניתן לסנן את החברות השונות ולבחור רק בכאלו שעומדות בסף מקצועי מסוים, יש כמה שאלות שחשוב לענות עליהן:
מי המועסקים בחברות הללו?
מלבד השאלה אם החברה היא באמת חברה או פרילנסר שהחליט למתג את עצמו, חשוב לא פחות להבין מהי ההתמחות הספציפית של כל איש צוות. לדוגמה, בחברות רבות מועסקים זה לצד זה מתכנתים, מעצבי אתרים (מעצבים עם הכשרה ספציפית בבניית אתרי אינטרנט) ומקדמי אתרים שתפקידם להתאים את האתר לגוגל.
תיק עבודות ורשימת לקוחות
גם אם חברת בניית האתרים טוענת שאתרי תדמית הם אתרים פשוטים יחסית ואדם אחד יכול לבנות את כל האתר בעצמו, מומלץ מאוד לבקש לראות דוגמאות ספציפיות של אתרי תדמית מתיק העבודות של החברה. אם בשלב זה החברה מתחילה לגמגם, יכול מאוד להיות שאתרי תדמית הם לא בדיוק תחום ההתמקצעות שלה ואולי כדאי לשקול לעבוד עם חברה אחרת.
כמו כן, לא יזיק לבקש לראות גם רשימת המלצות או לקוחות. חברה שיודעת כיצד להעניק ללקוחות שלה שירות טוב ונותנת להם תמיכה ועזרה גם לטווח הארוך, תשמח לקפוץ על ההזדמנות ולהתפאר בהישגיה. לעומת זאת, חברה שבה יש אחוז גבוה יחסית של לקוחות לא מרוצים כנראה תתחיל לגמגם גם כאן...
אמנם בניית אתרים תדמיתיים הם אכן אתרים פשוטים יחסית מבחינה טכנית, ההיקף שלהם עדיין יכול להיות גדול למדי אם החברה אותה האתר מייצג היא חברה או קבוצה גדולה במשק. לפיכך, חשוב להבין האם החברה מסוגלת להתמודד עם בניית אתר בסדר גודל כזה.
מערכת ניהול תוכן
כמו שאפשר להבין, אתרי תדמית יכולים להיות אתרים דינאמיים שהתוכן שלהם משתנה ומתעדכן כל הזמן. מסיבה זו, חשוב לעבוד עם חברה שיודעת לספק מערכת ניהול תוכן מתקדמת לצורך ניהול אתרים בצורה מקצועית. מערכת ניהול תוכן שכזו מספקת ממשק דרכו ניתן להוסיף דפים חדשים למערכת, לעדכן דפים קיימים ולהוסיף להם תמונות ומדיה כגון קטעי וידאו מ - Youtube או מצגות. חשוב מאוד לבדוק את יכולות המערכת ולקבל מפרט מלא אודותיה כבר בשלב הצעת המחיר.
שיווק תוכן במיקור חוץ