דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תסמינים לסרטן השד - מידע על סימנים ראשונים 

מאת    [ 07/03/2022 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 268 פעמים ]

קבלת מידע אמין על סימנים ראשונים יכולה לעזור לבסס החלטה לגבי התפתחות הסרטן באזורים שונים בגוף. במאמר זה נתמקד בסרטן השד ונבין איזה סימנים מחייבים פניה לרופא והתייעצות עם בעלי מקצוע

זיהוי מוקדם ככל האפשר של תסמינים לסרטן השד מגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה להתמודדות עם המחלה. ברוב המקרים, ניתן לזהות חלק מהסימנים בצורה עצמאית ובבדיקה ביתית פשוטה מול המראה. בנוסף, נשים מגיל מסוים נדרשות להגיע גם ככה למעקב תקופתי אצל הרופא שלהן. אז בנסיבות כאלה, מאוד חשוב לקבל מידע על סימנים ראשונים ולהשתמש בו.

איפה מקבלים מידע אמין לגביי תסמינים לסרטן השד?

הבעיה היחידה היא שקיימים סוגי מקורות מידע שונים ולא לכולם יש את אותה רמת אמינות. בשביל לקבל מידע אמין על התסמינים הרלוונטיים לסרטן השד, צריך להתייעץ עם הרופא המטפל ולקבל ממנו הנחיות. במקביל, יש להפריד בין תסמינים כלליים שמעידים על מחלה חמורה ועל גוש ממאיר לעומת שפיר - לבין תסמינים ספציפיים של סרטן השד בלבד.

הסימנים שקשורים לשינויים בשדיים

החלק העיקרי ברשימת תסמינים לסרטן השד מתייחס לשינויים שאפשר לזהות בצורה עצמאית. ראשית, צריך לבדוק האם חלים שינויים בגודל השד. בין אם מדובר בשינויים בגודל אחד השדיים או שניהם, פניה אל הרופא תהיה הפעולה המומלצת והטובה ביותר. כמו כן, רצוי להמשיך לעקוב אחרי כל סוג תהליך שבו מופיע גוש או התעבות על השד או בבית השחי. 

האם יש משמעות לגומות העור באזור השד?

רשימת התסמינים לסרטן השד כוללת את נושא הגומות. זהו נושא מורכב יחסית, כי באופן עקרוני גומת חן לא בהכרח מעידה על מחלה. מנגד, כן צריך לשים לב לנורות אזהרה מסוימות - כמו למשל כיווץ או היווצרות גומות על העור באזור השד. במילים אחרות, הדגש הוא בשינוי הגומות הקיימות.

גם הפטמה עוזרת לדעת האם מדובר במחלה

סוגים אחרים של תסמינים לסרטן השד קשורים אל הפטמה. אלו סימנים שכיחים ובהם קילוף העור על הפטמה או מסביב לפטמה, נסיגה, התעבות ואפילו הפרשה. יתרה מזאת, סימנים אלו פחות שכיחים בסוגים אחרים של מחלות ולכן הופעה שלהם מחייבת פניה אל רופא כמה שיותר מוקדם וללא עיכובים מיותרים.

איך יודעים שמדובר בבצקת?

עוד סימן שעלול להעיד שמדובר במחלה מסוג סרטן השד הוא של היווצרות כיבים על פני השד. אם הכיבים נוצרים על השד ללא הסבר אחר, אפשר לשלול או לאושש את סרטן השד באמצעות שאר הסימנים: החל מהופעת נפיחות כגון בצקת, דרך התנפחות ורידים בשד בצורה שאינה אחידה ועד כאב מתמשך בשדיים או בבית השחי. מעבר לכך, בעלי מקצוע ממליצים לשים לב להפרשה דמית מהפטמה ולבדוק אותה ביסודיות.

הבדלים בין סוגי סרטן השד

לשם השוואה, קיימים גם סימנים המעידים כי מדובר בסרטן שד דלקתי מסוג נדיר יותר. במקרי סרטן שד דלקתי, ישנם תסמינים שחוזרים על עצמם אצל נשים בכל הגילאים הם שינוי מהיר במראה שד אחד, התעבות, כובד או הגדלה של שד אחד וגם שינוי בצבע שלו. במקרים אלו, צריך לבדוק האם קיימת תחושת חום לא רגיל של השד. אחרי שמגיעים לבעלי מקצוע, הבדיקה היסודית יותר תכלול מגע לזיהוי גבשושיות על העור או סדקים ונפיחות באזור הפטמה בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב