דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיאור סדרות הכדורסל החדשות 

מאת    [ 05/03/2022 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 642 פעמים ]

זה לא סוד שלא נכתבים מספיק ספרים על ספורט בכלל ועל ספורטאים בפרט, וכן כמעט ולא נעשים סרטים תיעודיים על קבוצות ספורט בארץ ובעולם.

תמיד יש ביקוש גבוה ליצירת סרטי תעודה ספורטיביים כי מדובר בסיפורים מצויינים.

בשנים האחרונות עושה רושם שענף הכדורסל הופך להיות מקור לעשיית סרטים טובים.

כזכור, בשנת 2020 שדרה נטפליקס את הסדרה "הריקוד האחרון" שעסקה בקריירה המקצועית של מייקל ג'ורדן ב"שיקגו בולס" זוללת התארים ,ובחודש הקרוב צפויות לעלות עוד שתי מיני סדרות העוסקות בשתי קבוצות כדורסל עם עבר עשיר: הלוס אנג'לס לייקרס ומכבי תל-אביב.

בתחילת השבוע יעלה ערוץ HBO את מיני סדרה "לייקרס קבוצה מנצחת" .

מדובר בדרמת ספורט חדשה של HBO המבוססת על רב המכר של ג'ף פרלמן "Showtime: Magic, Kareem, Riley, and the Los "Angeles Lakers Dynasty of the 1980s.

הסדרה עובדה לטלוויזיה ונכתבה על ידי מקס בורנסטיין ("גודזילה") ומפיק אותה זוכה האוסקר אדם מקיי ("מכונת הכסף"), שגם מביים את פרק הפתיחה.

קאסט הסדרה כולל בין השאר את המועמד לאוסקר ג'ון סי. ריילי ("שיקגו", "בחורה טובה"), זוכה האוסקר אדריאן ברודי ("הפסנתרן"), קווינסי איסאיה, רייצ'ל הילסון ("החיים עצמם"), אוסטין ארון ("13 סיבות") וזוכת האוסקר, ה"אמי" ו"גלובוס הזהב" סאלי פילד ("סיביל", "נורמה ריי")

"לייקרס: קבוצה מנצחת" מתארת את חייהם המקצועיים והאישיים של שחקני ומנהלי קבוצת הכדורסל האגדית לוס אנג'לס "לייקרס" במהלך שנות ה-80 של המאה הקודמת.

חשוב לציין כי "הלייקרס" היא אחת מקבוצות הספורט הנערצות והדומיננטיות ביותר בהיסטוריה, שהייתה בית לכוכבים ענקיים כמו מג'יק ג'ונסון וכארים עבדול ג'באר,

מיותר לציין כי ה"לייקרס" שינו פניו של דור, על המגרש ומחוץ לו.

ניתן לראות כי מעקב אחר קבוצה בימי הזוהר שלה מראה לצופה את השינויים שעברה הליגה הטובה בעולם כמעט בכל קריטריון: מסגנון המשחק, ועד היחס של התקשורת לקבוצה, וההתנהגות של הכוכבים בינם לבין עצמם, ובינם לבין המאמן.

בסוף החודש יעלה בערוץ "Yes דוקו" הסדרה "האגרוף" שביים אבידע לבני אשר תתאר את סדרת הגמר הלוהטת בין מכבי תל-אביב להפועל תל-אביב שנערכה בשנת 1992 .

השם ניתן בזכות האירוע האיזוטרי שקרה במהלך סדרת הגמר כאשר הפורווד של מכבי לבן מרסר הנחית אגרוף לפניו של הסנטר תומר שטיינהאור מהפועל.

הסדרה חוזרת לשיא היריבות בת 100 השנים בין קבוצות הכדורסל הפועל ומכבי תל אביב - סדרת הגמר של 1992, אחרי שמכבי לקחה את האליפות במשך 22 שנה ברציפות.

בדומה לאופן שידורה של המיני סדרה "הריקוד האחרון" עושה רושם שגם כאן הנוסטלגיה משחקת תפקיד מרכזי לא פחות מהעלילה שמניעה את הסדרות עצמן.

וכן, כפי ששר אריק איינשטיין :"זה לא רק געגוע,זה סתם נעים להיזכר" האדם הפשוט נזכר בגדולתה של הלייקרס שהייתה הקבוצ המובילה במערב בשנות ה-80, ובעובדה שבשנות ה-90 מכבי תל-אביב הייתה הקבוצה הטובה בישראל אבל לפעמים היו קבוצות שאצגרו אותה לא-מעט כמו הפועל תל-אביב בתחילת שנות ה-90.

ניתן לראות כי ספורט הוא מראה של שינויים הקשורים בתחומים מסוימים כגון כלכלה, תרבות, פוליטיקה, ומבט אל העבר יכול להראות לצופה הסביר כמה אותה ליגה התקדמה מאז או לחילופין הלכה הרבה מאוד שלבים אחורה.

אני בלוגר וכותב באתרים שונים כגון: "פרשן","NEWS1 ", "מקושרים" ועוד. וכן אני סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב