דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות הרושם הראשוני בראיון עבודה ואיך לייצר רושם ראשוני חיובי. 

מאת    [ 08/02/2022 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 729 פעמים ]

הקלישאה מלמדת שרושם ראשוני הוא הקובע. אם אנחנו לא מייצרים רושם ראשוני טוב, ייתכן מאוד שלא נקבל הזדמנות שנייה ולא תהיה אפשרות לשפר את הרושם שיצרנו בפעם הראשונה. 

זה נכון בהרבה מאוד מקרים ומצבים בחיים. זה נכון כשמדובר על דייט עם בחור או בחורה, זה נכון כשאנחנו מופיעים מול קהל, זה נכון כשאנחנו עומדים למבחן מסוים, וזה בוודאי נכון כשאנחנו מגיעים לראיון עבודה במקום מסוים. הרושם הראשוני שנייצר ישפיע על מקבלי ההחלטות, ויהיה זה שיעזור להם להחליט האם לתת לנו את התפקיד או לא. 

הרבה מועמדים, טובים, רציניים ואיכותיים, נכשלים ביכולת לייצר רושם ראשוני חיובי ולכן הם לא מצליחים להתקבל לעבודה, למרות שייתכן מאוד שהם הרבה יותר מתאימים מאלה שכן התקבלו. לפחות בכל מה שקשור לסט הכישורים, היכולות והניסיון שעומד לרשותם. לכן יש חשיבות עצומה לרושם הראשוני שמייצרים ולכך שהוא יהיה חיובי. 

מדוע רושם ראשוני חיובי הוא חשוב?

בשביל להבין מדוע רושם ראשוני חיובי הוא חשוב בראיון עבודה, צריך להבין איך המוח האנושי עובד בדרך כלל. כשאנחנו מגיעים למפגש עם בן אדם שאנחנו לא מכירים כלל ואפילו אם זה בן אדם ששמענו או קראנו עליו דברים חיובים, אז נקודת המוצא שלנו הרבה פעמים היא שהוא יתאים למה שאנחנו מחפשים, הוא האיש שיכול להתאים לתפקיד שלנו. אנחנו בוודאי נרצה למצוא כמה שיותר מהר את האדם המתאים, בתנאי כמובן שיש לו את הכישורים והיכולות לכך. חשוב לזכור שהרושם הראשוני מתחיל עוד בשלב שליחת קורותצ החיים. ייתכן כי קורות חיים באגלית יכולים לסייע להפקת רושם ראשוני טוב יותר במקצועות ההייטק.

אנחנו מגיעים לפגישה באחד משני המצבים, או כשהדעה שלנו עליו כבר חיובית או כשאין לנו דעה כלל, קרי לוח ריק. אם היינו מגיעים לפגישה כשהדעה שלנו שלילית, סביר להניח שכלל לא היינו עורכים אותה. 

אם הרושם הראשוני הוא לא טוב, זה ישפיע לאורך כל התהליך. ייתכן מאוד שזה יגרום לנו לראות את כל הדברים בצורה שלילית (זה בוודאי ייצור אצלנו חוסר אמון ביכולת שלו לבצע את התפקיד כפי שאנחנו מצפים ממנו) וכן סביר להניח שאנחנו בכלל לא נרצה להשקיע זמן בשביל לתת לו הזדמנות לתקן ולהוכיח לנו שהוא מתאים. זה הרי ידרוש מאיתנו השקעה, זה ייאלץ אותנו לפנות לו זמן, ואם הרושם הראשוני לא טוב, אז סביר מאוד שנחליט שזה לא משתלם לנו. 

איך יוצרים רושם ראשוני?

בשביל לייצר רושם ראשוני בראיון עבודה, אנחנו צריכים לשים לב למספר פרטים:

בראש ובראשונה, אנחנו צריכים לבוא לראיון לבושים ומאורגנים בצורה ייצוגית, בצורה מתאימה לראיון. נכון שהלבוש לא מלמד דבר על היכולות שלנו, והיו כבר מקרים של אנשי מקצוע שבאו עם בגדים מאוד לא מתאימים לראיון והתקבלו, אך בדרך כלל הציפייה היא שנבוא בבגדים מתאימים לסוג הראיון וסוג התפקיד. 

שנית, אנחנו צריכים לבוא מוכנים מבחינת החומר בו עוסק הראיון. כלומר, אנחנו צריכים להוכיח שיש לנו את הידע והניסיון, יש לנו את היכולות לענות על שאלות ולהבין מה רוצים מאיתנו. מעבר לזה, אנחנו צריכים גם להציג עבודות קודמות, המלצות וכל דבר אחר שיכול לבסס את ההתרשמות מאיתנו. כמובן שבמידה ומתבצע ראיון באנגלית, יש להתאמן קצת על הגייה נכונה ודקדוק.

שלישית, עלינו לשים לב להיבטים שקשורים להתנהגות שלנו. החל מזה שנגיע בזמן לראיון, נהיה מנומסים, נהיה קשובים לדבריו של המראיין, נענה על השאלות בצורה יפה ומנומסת,  לא נהיה יותר מדי "חברותיים" ולא יותר מדי "מרוחקים". 

ארבע, חשוב שנהיה מקצועניים, נתנהל כמו מקצועניים, גם אם ברור לנו שהתפקיד לא מתאים לנו או שהתנאים לא כפי שציפינו. אם הרושם שנשאיר יהיה טוב, ייתכן והצד השני יהיה פתוח לשינויים לטובתנו.

 

אדם - מומחה לגיוס ומשאבי אנוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב