דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור נוזל קירור לרכב 

מאת    [ 12/12/2021 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1674 פעמים ]

בכל כלי רכב ישנם כמה סוגים של נוזלים ולכל נוזל יש תפקיד ייעודי כמו שמן מנוע, שמן גיר, נוזל בלמים וכמובן נוזל קירור. בכל רכב ישנה מערכת שתפקידה לווסת את הטמפרטורה וחשוב מאוד לשים לב לתכונות הנוזל הנדרשות על ידי יצרן הרכב הנדרש ולתדירות ההחלפה. בימינו עם התפתחות הטכנולוגיה, נוזל הקירור עבר שינויים רבים ולכן יש לשים תשומת לב באיזה נוזל משתמשים.

 

נוזל הקירור הוא למעשה נוזל בעל מינימום מרכיבים באופן יחסי לנוזלים אחרים ומורכב ממים, אלכוהול, פיגמנט צבע ותוספים. למעשה מים לכשעצמם הם נוזל קירור מצוין, אך ללא תוספים מתאימים הם יגרמו לנזק בטווח הארוך בדמות חלודה, קורוזיה, קוויטציה וחסרון נוסף בא בדמות קפיאה בטמפרטורות הנמוכות מ- 0 ורתיחה ב 100 מעלות בלבד. בכדי לשפר את נקודות הקיפאון והרתיחה של המים נהוג למהול את נוזל הקירור בחומר אלכוהולי אשר משפר את נקודות הקפיאה והרתיחה (אנטי פריז). לא כל נוזלי הקירור בשוק הם מסוג אנטי-פריז אם כי בהחלט ניתן לומר שרובם המכריע אכן כוללים תכונות כאלה.

 

צבע נוזל הקירור אינו בהכרח מעיד על תכונותיו. ישנם נוזלי קירור ירוקים שהינם בעלי תכונות מאריכות חיים בדיוק כמו שיש נוזלים אדומים קונבנציונלים שמיועדים להחלפה כל שנתיים. מה שקובע הוא רק מה שרשום על הבקבוק והתקנים בהם הנוזל עומד. הבחירה הטובה ביותר תהיה נוזל קירור מיצרן גדול ומוכר העומד במפרט שדורש יצרן הרכב.

 

אנו מספקים נוזל קירור לרדיאטורים של כלי רכב המסופק בגלון של 5 ליטר, מגיע לטווח טמפרטורות של מינוס 10 עד 108 וכולל אנטי פריז, אנטי בקטריאלי, וצבע פלורסנטי המיועד לזהות נזילה בקווים. נוזל הקירור מכיל בערך 75% מים ו 25% אלכוהול. 0.2% הנוספים הינם הפיגמנט המוסף לנוזל על מנת לתת לו את צבעו ע"מ שאפשר יהיה לאתר נזילות בקווים והשאר מיועדים למניעת היווצרות חומצות במערכת הקירור והחצי השני כולל תוספים נוגדי הקצפה ותוספים למניעת קורוזייה והגנה על המתכת. המים המוסיפים הינם מים המזוקקים בשיטת אוסמוזה הפוכה, ולא מי ברז רגילים מכיוון שהם מכילים כמויות גדולות של יוני מגנזיום וסידן התורמים להיווצרות משקעים וסתימות במעברי הרדיאטור ובנוסף הכלור שבמים הוא חומר מאכל (קורוזיבי).

 

יש לשים דגש על תדירות ההחלפה ופרוצדורת ההחלפה. לא מומלץ להאריך את מרווח ההחלפה מעבר לזה שקבעו יצרן הרכב או יצרן נוזל הקירור ומומלץ אפילו לקצר את מרווחי החלפת הנוזל. את נוזל הקירור הישן יש לאסוף ולשפוך במתקן שמועבר למחזור, יש כאלה בכל מוסך כיוון שנוזל הקירור הוא נוזל רעיל ואסור לשפוך אותו על הקרקע או לביוב. תרמוסטט תפוס או סתימה חלקית / מלאה ברדיאטור החימום יכולים להעיד על שימוש בנוזל קירור שאינו מתאים, גם ברכב שעבר החלפות סדירות של נוזל הקירור בחייו. אם רכשתם רכב משומש שווה להשקיע עוד כמה עשרות שקלים בהחלפת נוזל הקירור לאחד שמתאים לדרישות היצרן ומגדיל משמעותית את הסיכוי לשקט תעשייתי מכיוון מערכת הקירור.

 

 

חברת משולם אבני ובנו בע"מ| ציוד למעבדות וייצור נוזלי קירור| למפרט הטכני של נוזלי הקירור 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב