דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מקטינים הוצאות בעסק? 

מאת    [ 23/08/2021 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 706 פעמים ]

 הגדלת רווחים והקטנת הוצאות, בדרך כלל כך נראית משוואת ההצלחה של עסקים. יש לא מעט דרכים כדאי לנסות להגדיל את הרווחים ובאותה מידה יש גם מספר דרכים להקטין הוצאות. בניגוד להחלטות הקשורות לאסטרטגיה ומרקטינג, שדורשות יותר זמן בכדי לקבל תוצאות, החלטות הקשורות לאופטימיזציה של הוצאות ניתן ליישם כמעט באופן מיידי.  

כידוע, תשלומי המיסים הם בדרך כלל מהווים ההוצאה הכי גדולה באופן כללי ותשלומי ארנונה בפרט. אבל לא כולם יודעים שבמקרים מסוימים ניתן לקבל הנחה בארנונה לעסקים במידה והם עומדים בקריטריונים. לפני הכל תעריף ארנונה עסקית משתנה מרשות מקומית אחת לרשות מקומית אחרת. יש עיריות שנוהגות לחשב שטח של הנכס לפי קירות חוץ ופנים, יש אחרות שמחשבות ללא קירות, זאת אומרת שטח נטו. אז כפי שכבר הבנתם מרכיב הראשון בתעריף ארנונה זה – שטח. לכן חשוב לבדוק ששטח של הנכס עסקי אכן תואם לאותו שטח שמופיע בארנונה. מומלץ להיעזר במודד מוסמך.

המרכיב השני שמשפיע על תשלום הארנונה הוא סיווג הנכס. ישנם נכסים כמו בתי תוכנה, עמותות ואחרים שזכאים להנחה מסיבות שונות. בנוסף, אם ברשותכם מרתף, מחסן אז גם עבורם ניתן לקבל הנחה מסוימת בארנונה.

כמו כן ישנם נכסים שעבורם ניתן לקבל פטור מתשלומי ארנונה לתקופה מוגבלת. אם יש ברשותכם נכס שאינו ראוי לשימוש, יכול להיות שהוא נמצא כרגע בתהליך שיפוצים יסודיים אז מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בנושא ולבדוק אם מגיע לכם הנחנה. גם עבור נכס ריק ניתן לבקש הנחה במידה והוא אכן ריק מאדם או חפץ.

כאשר מדובר על נכס ריק אז תקופה שעבורה ניתן לקבל פטור לא תעלה על חצי שנה. אבל אם מדברים על פטור עבור נכס לא ראי לשימוש, אז תקופה מקסימלית שבעל הנכס יכול להיות זכאי לפטור היא עד 3 שנים מקסימום.

יש גם רשימה של ארגונים, שעבור נכסים שלהם ניתן לקבל הנחה בארנונה. למשל מדובר על בתי הספר וגני ילדים, בתי הכנסת, בתי החולים, סטודיו של אומן, מפעלים ועוד.

לסיכום נזכיר שיש גם שוני גדול בין העיריות וזה אומר, שאם אתם שמעתם שלחבר או מכיר שלכם תעריף ארנונה הוא A , זה לא אומר שגם אתם תהיו זכאים לאותם תנאים. כל עניין לגופו.

לסיכום אפשר להגיד, שיש לא מעט מקרים שבהם ניתן להגיש בקשה לקבלת פטור או הנחנה בארנונה, לכן חשוב להתייעץ עם אדם שמעודכן ומתמצא בנושא.

 

אלירן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב