עסק מצליח? הכירו את המתחרים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

עסק מצליח? הכירו את המתחרים 

מאת    [ 20/04/2021 ]
מילים במאמר: 477   [ נצפה 321 פעמים ]

 
 

בעלי עסקים מתמודדים עם אתגרים גדולים מתמיד, אך במיוחד בשנה האחרונה. וירוס הקורונה, טעמו המשתנה של הקהל הצעיר, שינויים באקלים, שינויים פוליטיים, צמיחת זירות מסחר דיגיטליות ושינויים טכנולוגיים המשפיעים על סלי המוצרים והדרישה לכוח אדם.

הסטטיסטיקה מראה ש-94% מהעסקים משתמשים במודיעין תחרותי ( Crayon 2020 State of Competitive Intelligence Report). נתון מעניין נוסף מתוך הדוח הוא שהתחרות רק גוברת. כ-90% מהעסקים דיווחו שהסביבה שלהם נעשתה תחרותית הרבה יותר בשלוש השנים האחרונות. מגמה זו צפויה להמשיך ואף תתגבר במקביל לשינויים התכופים בשוק ובסביבה הגלובלית.

אף על פי שתחרות היא דבר בלתי נמנע, היא אינה חייבת להשפיע על ההצלחה ואף יכולה להזניק אותנו קדימה. ככל שנהיה קשובים למתרחש ונתאים את העסק בהתאם, נוכל להמשיך להיות רלוונטיים ללקוחות שלנו.

אך איך נהיה בטוחים שאנחנו מנהלים נכון את העסק ומובילים אותה להצלחה שקיוונו לה?

עסק שאינו פתוח לשינויים המתרחשים סביבו חשוף לסיכונים. גורמים רבים יש להצלחה ואחד החשובים שבהם הוא ניהול המותאם לתנאים הכלכליים והסביבתיים.

מהם התנאים הללו? אילו נקודות עיקריות נצטרך לחקור כדי שנכיר את האיומים? איך נדע לחזות את עתיד השוק שבה העסק פועל ולהביא אותו לצמיחה, פיתוח ובתקווה להרחבה?

איסוף וניתוח מודיעין תחרותי עסקי הוא הכלי שבאמצעותו נקבל תשובות: באמצעות המודיעין שנאסוף נוכל ללמוד הכול על המתחרים: שירותים חדשים, שינויים פרסונליים או עדכון מחירים, פנייה לקהל לקוחות שונה, מהי אסטרטגיית השיווק והאם הם חשופים פיננסית?

מודיעין תחרותי הוא תחום שבו אנשים שהוכשרו באחזור מידע (מידענים) ואיסוף נתונים המתייחסים למגמות שוק ומחירים, מכרזים חדשים, שינויים במבנה בעלויות במשק, שינויים חוקתיים צפויים, סקרי חברות המתחרות, חשיפה לטכנולוגיות חדשות וכל נתון אחר שיכול להשפיע על תפעול העסק. אחרי ניתוח הנתונים המתקבלים נוכל להגיע לתובנות הנדרשות כדי שנוכל לפעול ולשמור על רלוונטיות.

ישנן חמש קטגוריות חיוניות מתוך רשימה ארוכה של נתונים שיש לבחון (לעתים תכופות ככל שמתאפשר) בסביבת התחרות כדי מנת להבטיח את המשך הצלחת העסק:


    • שינויים במשאבי אנוש – גיוס או צמצום כוח האדם עם התייחסות מיוחדת לתחומים המקצועיים של המגויסים החדשים
    • שינויים בסלי המוצרים של המתחרים או תוספת מוצר חדשני או הרחבה לתחום חדש
    • מיתוג – מסעות פרסום חדשים, פלטפורמות או מיתוג מחדש
    • אסטרטגיית שיווק - נוכחות גבוהה ברשתות, חנות מקוונת או ערוץ יוטיוב פופולרי
    • שינויים בהנהלה ובמבנה הבעלות
    • מצב פיננסי – גיוס הלוואות, תוצאות עסקיות, הוצאות שכר ועוד

נגישות המידע – במקרה שמדובר בחברות ציבוריות החייבות בדיווח בבורסה, קל יותר להשיגו. אך איך נגיע למידע חיוני בנוגע לעסקים קטנים ופרטיים? במקרה כזה, מלאכת איסוף המידע הופכת למסובכת יותר ונדרשת מומחיות חיפוש והכרה של מאגרי מידע ברמה גבוהה יותר. בנוסף להיכרות של מקורות המידע יש צורך במיומנות ברמה גבוהה לצורך איסוף, עיבוד והפקת מסקנות שניתן על פיהן להמשיך ולפעול.

אין ספק שהמידע והידע שנקבל מתוך המידע הוא כוח משמעותי אשר יסייע בהובלת העסק להצלחה וליתרון משמעותי על התחרות.

מידענים שהוכשרו בדיוק למשימה זו, כאלה בעלי תכונות, יכולות וכישורים מתאימים יכולים להביא תועלת משמעותית לעסק בדרך להצלחה ויש לשקול אף להעסיק מידענים באופן קבוע בדיוק למטרות אלו.

דינה מהרשק מידענית. מנהלת חברת Dinfo אשר מתמחה באיתור, איסוף ועיבוד מידע אקדמי, עסקי, מסחרי ועוד. מספקת שירותי תרגום מאמרים וכתיבת תוכן תדמיתי באנגלית
טל: 0526942404
/>dina.info13@gmail.com


 


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב