דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצאנו ממסלול ההתפתחות 

מאת    [ 01/04/2021 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 552 פעמים ]

קיימת בזמננו תחושה שאנחנו נכנסים לשלב חדש, שבו בפעם הראשונה מתחילים להרגיש כי חוק אחד פועל על כולנו, והוא כונס את כולנו יחד תחת "מטרייה" אחת. כאגודה אחת, כולנו מובלים לכיוון אחד. מעולם לא קרה באנושות שמדינות כה רבות וכה שונות, נמצאות במצב דומה. צפון אמריקה ודרום אמריקה, אירופה ואפריקה, אסיה ויפן, אפילו אוסטרליה וניו-זילנד - בכל רחבי הגלובוס מתרחש תהליך של דעיכה כללית, מעין דפרסיה כללית נופלת על כולם. ואין הבדל באיזה סוג של חברה חיים האנשים, באיזו תרבות, דת או סביבה. גם האופן שבו החברה מאורגנת, אינו משנה הרבה. פתאום, ענן גדול יורד על כל העולם והוא מתחיל לעטוף את כולנו יחד.

המשבר הגלובלי מסמן לנו שאין התאמה בין התנהגותנו כבני אדם לבין מסלול ההתפתחות שבו אנו אמורים להיות. אנו פועלים כל אחד לעצמו, ואילו הטבע שואף לפתח מערכת בעלת קשר ושיתוף פעולה בין כל חלקיה. חוסר ההתאמה שלנו לחוק טבע זה, גורם לחוסר איזון במערכת הכללית. וכמו בכל מערכת סגורה, חוסר איזון גורם ללחץ שמבקש להשיב את האיזון. במציאות חיינו מתבטא לחץ זה בהופעתן של בעיות שונות בעולם, כמו מלחמות, מאבקים, מחלות, מגיפות, מכות אקלים ועוד.

נראה שאם אנחנו שואפים לחיים טובים יותר, עלינו לחשוב איך לפעול בהתאם לחוק ההתפתחות ולא בניגוד לו. כמו בשאר מקרים, גם כאן עדיף ללכת יחד עם חוקי הטבע ולא נגדם. אם כל החוקים שלו, כמו לדוגמה חוקי הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה, הם מוחלטים ובלתי ניתנים לשינוי, סביר מאוד להניח שגם חוק ההתפתחות לקראת האחוד אינו ניתן לשינוי. משום כך, מוטב לנו להכיר אותו טוב יותר ולפעול על פיו.

נשאלת אם כן השאלה: מה עלינו בדיוק לשנות בתוכנו, כדי להיות מותאמים יותר לחוק הטבע הכללי? שכן אם נמצא באיזון עם הטבע, נהיה במצב נוח יותר, מאוזן וטוב יותר, ולא נרגיש עוד לחץ.

כאן אנו מגיעים לחקירת טבע האדם.

 האדם הוא כמו פרי שגדל על עץ וזקוק לחום ולקור, ללחות ולקצת יובש, לאיזון במינרלים ולרכיבים רבים נוספים. כידוע עלינו להשקיע רבות בטיפוח של עץ עד שיצמיח פרי, וכך יש לנהוג גם באדם. לא רק בכיוון אחד צריך להשקיע בו ולהשפיע עליו אלא בדרכים שונות ומגוונות, עד שיוציא גם הוא פרי טוב ומתוק, היינו ערכים נכונים,

הסביבה היא אם כן הגורם היחיד שבאמצעותו אפשר לתקן הכול, צריך רק "לקחת את הכלי הזה בידיים". יש לארגן את הסביבה באופנים שונים בהתאם לתרבות, לחינוך ולהרגלים של כל אומה, עם וחברה, ובהתאם לכל אדם ואדם. כדאי ליצור חוגים חברתיים מסוגים שונים, ולחשוף בכך כל אחד מאיתנו להשפעות חברתיות מגוונות, כדי לקבל את מרב האפשרויות להתפתח.

יהיה עלינו לנהוג בעצמנו, כמו שאנחנו נוהגים בגידול יבולים בתוך חממה שתניב פירות יפים ומתוקים. עיסוק זה צריך לתפוס את מקומו כעיסוקו העיקרי של האדם בעידן החדש. כאשר נעשה זאת, ניווכח כי המשבר של תקופתנו אינו מצב שלילי אלא חיובי למרות הכול, כי הוא יהפוך להיות הבסיס שממנו תיוולד האנושות החדשה.

ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב