דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכנות לבני נוער ברשת 

מאת    [ 31/01/2021 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 1436 פעמים ]

ילדים וצעירים נחשפים לתחום חדש לגמרי - האינטרנט. כיצד להגן עליהם מפני הסכנות האורבות בחדרי צ'ט ובאתרי היכרויות, ומה לעשות אם ילדכם עלול להתפתות לפיתוי הקשה ביותר איומים ברשת - מהם האיומים על בני נוער וילדים מקוונים?

פדופילים הם אחת הסכנות הגדולות האורבות לילדים ובני נוער ברשת. פדופילים הם מבוגרים, והתנהגותם המינית מושכת ילדים צעירים וקטינים, בין אם בנים ובין בנות.

פדופיליה אינה תופעה חדשה, אך האינטרנט מהווה קרקע פורייה להתרחבותה של תופעה זו, בזכות האנונימיות שמספק צ'אט מקוון, וכמובן שקל ליצור קשר ישיר עם זרים ברחבי העולם. לאתרים שמציגים פורנוגרפיית ילדים יש גישה לתופעה יותר מתמיד.

בנוסף לסיכון לחשיפה לפדופיליה, האינטרנט חושף גם ילדים ובני נוער למידע רב, שהוא בדרך כלל חיובי אך עם זאת, חוסר פיקוח יחשוף ילדים ובני נוער לתכנים שליליים מאוד, כולל מין, סמים ותוכן אשר עלול לשמש למידע אלים, כגון חומרי נפץ.

 

האם אתרים גדולים מנסים לחסל את התופעה?

כיום, המגמה בקרב אתרים פופולריים בהובלת Yahoo! ועוד, הולכת וגוברת.

 הם מנסים למנוע מילדים וצעירים מתחת לגיל 18 להשתתף בצ'אטים, ולעצור חדרי צ'ט המקדמים פעילות מינית עם קטינים. ביקור קצר בחדרי צ'ט תמימים לכאורה יחשוף תמונות מפחידות של החדרים.

שמות חדרים דוגמת  "סקס עם בנות", "אוהבים צעירים", וכן הלאה. האם זה מספיק להגביל את הגישה לצ'ט בעולם וירטואלי בו עדיין לא ידוע על גיל הגולשים?

אנשים רבים טוענים שזה לא תקף, וכשאין דרך לפקח על טענה זו, ילד בן 12 יכול להכריז בקלות שהוא בן 18. המתנגדים טוענים כי התנהגות זו נועדה בעיקר להגן על האתר מפני פעולות משפטיות בעתיד, ואינה מגנה בפועל על ילדים וצעירים הגולשים בחדר הצ'ט.

 

האם ניתן לסמוך על אתרים שיגנו על ילדינו הקטינים?

אתרים ישראלים הפתוחים לאלפי גולשים מדי יום, רובם צעירים. אתרים אלו מנסים להגן על הגולשים באמצעות בוטים המאתרים מילות מפתח מסוכנות, כמו גם מנהלי חדרי צ'ט ומארחי פורומים כדי להיות בטוחים, הם עוקבים אחרי השיחות בפורומים פתוחים ודואגים כי הגולשים ישמרו על הכללים, אך יחד עם זאת,  קשה לאתר פעילויות לא חוקיות כמו פדופיליה, בעיקר משום שגולשים עוברים לצ'ט בערוצי צ'אט פרטיים במהירות רבה.

 

אחת ההמלצות הקיימות כיום היא לאפשר לגולשים רשומים בלבד לגשת לצ'ט, והרישום יתבצע על ידי גורמי הרגולציה כמו משרד החינוך.

 אילו צעדים יכולים ההורים לנקוט כדי להגן על ילדים וצעירים מפני איום האינטרנט? ראשית, שים לב שחינוך חשוב לכל תחומי החיים, ולא רק לאינטרנט. וודאו שילדיכם מבינים שהשתתפות בפורומים ש"אינם תקינים" עלול להפוך למקום מסוכן, וגם בעידן התקשורת הווירטואלית עדיין הגיוני הביטוי המוכר "אל תדברו עם זרים". בנוסף קיימת תוכנת גלישה המאפשרת לסנן תוכן. תוכניות אלה אינן מסננות 100% מהתכנים המסוכנים, אך הן עוזרות במניעת חשיפת ילדים לתוכן מזיק.

 

מה במידה ואתם חוששים שמערכת יחסים מסוכנת תתפתח באינטרנט?

אמון בין הורים לילדים הוא אחד הערכים החשובים ביותר בכל מערכת יחסים. יחד עם זאת גיל ההתבגרות מאופיין בפריצת גבולות וניסיון למרוד. אם ילדכם אינו משתף אתכם פעולה, תוכלו לפנות לארגון מקצועי המתמחה בנוער ובמעקב אחר פעילויות אלקטרוניות.

אם אתם מודאגים מכך שילדכם מתמודד עם סכנות אלו ואחרות, חוקר פרטי עם הכלים והמיומנויות המתאימות לחקירת בני נוער וילדים יוכל לבטל ספקות ולבדוק האם יש סיבה לחשש.

 

כיצד חוקרים פרטיים מנהלים חקירות בתחום האינטרנט?

האינטרנט פתח תחום חדש בחקירות הפרטיות. יותר ויותר בלשים פרטיים מתמחים גם בניטור מחשבים אחר צעירים. לדוגמא, ערכנו מספר רב של חקירות מחשב בבני נוער וילדים שהוריהם מודאגים מאופן השיטוט שלהם ברחבי האינטרנט. בחלק מהמקרים ההורים חוששים שבנם או בתם מנהלים מערכת יחסים עם מבוגר או שישנם גורמים שליליים אחרים אליהם הוא חשוף אך הילד מסרב לשתף פעולה עם ההורה. מצב זה יכול לגרום לחרדה גבוהה אצל ההורים.

אם הילד מסרב להקשיב, כיצד להבטיח את שלומו של הילד? בשלב זה, חוקר פרטי במרכז נושאים אלו ועם כלים וידע המתאימים לעולם המחשבים והאינטרנט יכול לפעול תחילה כדי לדווח להורים על פעילויות הנער או הנערה במחשב - עם מי הם מדברים, אופי השיחה ועוד. אם יתגלה שהנער/ה נחשפו למישהו שעלול לפגוע בהם, מחלקת החקירות שלנו תנחה את ההורים באופן ספציפי על סמך המצב הייחודי, תנסה להבין מול מי ילדכם מתקשר ולנסות ולהוכיח להם כי מדובר בתרמית וכי כדאי לו להפסיק את הקשר המזיק.

דיטקט חקירות


https://www.detect.co.il/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב