ההתפתחות המאוחרת שעבר תאגיד השידור הציבורי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ההתפתחות המאוחרת שעבר תאגיד השידור הציבורי 

מאת    [ 26/11/2020 ]
מילים במאמר: 373   [ נצפה 695 פעמים ]

 
 

אחרי הסגר הראשון שהיה בחודשים מרץ-מאי הראה תאגיד השידור הציבורי "כאן" תשדיר שירות לפיו כשכל המדינה הייתה מושבתת התאגיד המשיך לייצר תכניות איכות וחלופה לשני הערוצים המסחריים.

אם בוחנים את זה לעומק מגלים שיש דברים בגו.

הטלוויזיה הפכה בחצי השנה האחרונה כמקור הבידור המרכזי של אזרחי ישראל בהיעדר חלופות תרבותיות אחרות .

לכן היה מצופה שלושת הערוצים המרכזיים ינצלו זאת להפקת לוח שידורים עשיר ומגוון ,אך לצערי הרב אין זה כך.

כך למשל, בעוד שני הערוצים המסחריים משדרים תכניות ריאליטי בוקר וערב, התאגיד משדר תכניות מגוונות בנושאים שונים כגון: אקטואליה, תרבות, ביקורת התקשורת , סדרות מתח, תכנית סאטירה ,ועוד.

החלטה נוספת של התאגיד היא לצאת מוועידת המדרוג הבוחנת שידורה של כל תכנית בנפרד לפי מספר הצופים שלה ,החליט התאגיד להשקיע בפלטפורמה הדיגיטלית.

דבר זה הוביל לכך שתכניות מסוימות נמדדו לפי שביעות הרצון של הצופים ולא כמה אנשים צופים לפי זמן נתון.

בחצי השנה האחרונה שודרו בתאגיד שלוש סדרות שנמכרו לגופי שידור בחו"ל כמו "מנאייכ","טהרן" ו"שעת נעילה".

בהיעדר נתונים מספריים עוקבים נמדדו שלוש הסדרות הללו לפי מדד שביעות הרצון של הצופים בהן.

כך ,למשל ,בפרק הכפול של הסדרה "שעת נעילה" שבה הושקע סכום חסר תקדים נרשמה צפייה של 255 אלף צופים תוך זמן קצר (מדובר בנתון שיא לסדרה שרק עלתה לשידור).

בעמוד הפייסבוק של "כאן" הזמינו ראשי התאגיד את הצופים להסביר את הטעויות שנעשו בעת הפקת הסדרה "טהרן" שצולמה במקור בעיר סלוניקי ביוון והופצה למדינות ברחבי העולם.

מדובר בצעד לא שגרתי של רשת שידור אשר בוחרת לשתף את קהל הצופים בהפקת סדרה מצליחה.

את הסדרה "שעת נעילה" מלווה תכנית בשם "אחרי נעילה אותה מנחה בכשרון רב קובי מידן אשר מפרקת את הנושאים שהופיעו בפרק ומספקת להן נקודת מבט עכשווית על מה שקרה בזירת הקרבות של מלחמת יום-כיפור.

בנוסף, קיימים היבטים ודוגמאות נוספות לכך שהתאגיד משקיע רבות בזירה הדיגיטלית (דבר שלא קרה שנים רבות בערהטלוויזיה בישראל).

למשל, ניתן לראות כי שורת ההסכתים של "כאן" והתכנים המשודרים בטלוויזיה החינוכית הם תכנים עשירים מגוונים הפונים לכל שכבות האוכלוסיה בישראל.

מהלכים אלו הפכו את התאגיד לקיים את המטרות שלשמן הוא הוקם שהם השקעה בהפקות מקור ,שידור תכניות מגוונות הפונות לקהל מיוחד אשר מקבל אותן באהבה גדולה (מה שמעיד על-כך שאנשים מחפשים חלופה הוגנת לתרבות הריאליטי), אבל כמו כל דבר צריך לקוות שתהיה המשכיות והיא לא תעצר במקום או לחלופין תדרוש מהערוצים המסחריים לעצב את הקונספציה מחדש.

 

 

 

אני בלוגר וכותב באתרים שונים כגון: "פרשן","NEWS1 ", "מקושרים" ועוד. וכן אני סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב