דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית על דירה מקבלן 

מאת    [ 02/09/2020 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1189 פעמים ]

רכישת דירה חדשה מקבלן שונה מרכישה של בית מיד שניה ויש לה יתרונות. רכישה של בית חדש מקבלן מחייבת את הקונים לבצע בדק בית לדירה ולמבנה כולו. זה בגלל היתרון המשמעותי ביותר שלה, הרי בניגוד לקנית בית מיד שניה, כשקונים בית מקבלן הוא חייב לתקן את הליקויים שגיליתם עוד לפני שהגיש את המפתחות. על כן, זה הזמן לבדוק היטב את הבית, את המבנה ואת התכולה, ורק לאחר מכן קחו את המפתחות וכנסו לגור בדירה בראש שקט.

אל תעשו את הבדיקה בעצמכם. המיומנות הנדרשת כאן לזיהוי ליקויים בפרטים הקטנים ביותר היא עצומה ולכן ישנן חברות שמתעסקות בזה. שכרו חברה מתאימה וגשו יחד עם הנציג המקצועי שלהם אל הדירה. איש מקצוע יודע בדיוק על מה להסתכל והוא יוביל אתכם למצוא את הליקויים, הבעיות והתקלות בדירה. לאחר הסיום בבית, איש המקצוע צריך לתת לכם דו"ח מלא ומפורט של כל התקלות והממצאים בבית. הדו"ח אמור להיות עם תמונות של הבעיות והסברים מפורטים על כל תקלה או ליקוי. דו"ח זה נכתב על ידי איש מקצוע וחתום על ידי מהנדס, זאת הסיבה שצריך לקחת חברה מקצועית בתחום ולא לעשות את בדק הבית בעצמנו.

מה עושים עם הבדיקה?

את הבדיקה מהחברה יש להגיש לקבלן שאליו מצורפת דרישה לתיקון הליקויים או להוזיל את מחיר הדירה בהתאמה לליקויים. רצוי לבקש מהחברה שעושה עבורכם את הדו"ח לציין גם את אופן הטיפול בכל תקלה ואת הזמן הנדרש לכך. כך הקבלן ידע שאתם 'יודעים על מה אתם מדברים' ויהיה לו קשה להוליך אתכם שולל. מה גם, שתוכלו לוודא ולעקוב אחרי ביצוע העבודה והתיקונים. במידה והקבלן בוחר לתקן את הליקויים שימו לב שאחרי שהוא מדווח שהוא ביצע אותם עליכם לעשות בדיקה נוספת ולוודא שהכל אכן בוצע.

ישנם מקרים שהקבלן מסרב להתחשב ולהוריד במחיר או לתקן את הליקויים. במקרה כזה הוא ידחה את הדו"ח או לא יגיב אליו. זה הזמן לצרף עורך דין לתמונה. פנו לעורך דין ובקשו ממנו ראשית לשלוח מכתב התראה לפני הליכים לקבלן. בדרך כלל הקבלן יבין שאתם רציניים כבר בשלב זה ויתחייב לתקן את הליקויים. שימו לב שהוא מתחייב בכתב על דד ליין. במידה והקבלן לא מגיב או מגיב בצורה שלא מספקת אתכם, אפשר לקחת את התיק לבית המשפט. במקרה כזה בית המשפט ישלח מומחה מטעמו לבדוק את הנכס. יידעו את חברת בדק הבית שלכם, אולי יהיה לה חומר נוסף לתרום לתביעה.

לסיכום, אי אפשר לדחות את בדיקת בדק הבית החשובה לאחרי שנכנסים לנכס. חשוב להתייחס לזה כעוד שלב לפני שנכנסים לדירה, שחייבים לבצע. נכון, לשכור חברה חיצונית נוספת זה לא זול וזאת עוד הוצאה, אבל היא חד משמעית שווה את זה. בדק בית על דירה מקבלן - אל תוותרו ואל תבצעו אותו לבד, כך תוכלו להכנס בראש באמת שקט לבית החדש שלכם. תתחדשו.

שירות בדק בית מקצועי - רם ביקורת מבנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב