דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כדאי לשווק דווקא בתקופת הקורונה ואיך לעשות את זה 

מאת    [ 02/08/2020 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 1582 פעמים ]

מחכים לישועה מהממשלה? מחכים עד שיהיה חיסון ושנחזור לשגרה?

לשבת בחיבוק ידיים לא יעזור.

בתקופה הנוכחית בעלי עסקים רבים וחברות רבות עומדות לפני פשיטת רגל ומחסום מחשבתי, בהרגשה כי מפעל חייהם הולך לשווא.

במאמר הנוכחי, תקבלו השראה וכמה טיפים שירימו את העסק שלכם למעלה.

 

ראשית, השראה ומוטיבציה זה כל מה שצריך. מגפת הקורונה הביאה עימה אתגרים רבים, אולם עלינו לדעת ולזכור כי מכל אתגר אנחנו מתחשלים ומתחזקים. לעיתים נפילה קטנה מביאה עימה הצלחה מסחררת, כתוצאה משינוי מחשבתי ותפיסתי. נצלו את התקופה לחשיבה מחדש, חפשו רעיונות חדשים וזכרו להיות אופטימיים.

 

אז מה הרעיונות הגדולים? מה אפשר לעשות, ואיך שיווק קשור לכל העניין?

 

שימו לב לדוגמא הבאה:

 

 נניח לצורך העניין שאני בעלים של חנות למוצרי כושר, ושלאור ההנחיות החנות שלי סגורה ללא לקוחות כבר זמן רב.

החנות שלי מוכרת בעיקר ציוד לחדרי כושר, ולעיתים גם לאנשים מהשוק הפרטי שמעוניינים להתאמן עם עצמם בבית.

את המכירות אני מבצע בתוך החנות בלבד, ללא אתר אינטרנט או נוכחות דיגיטלית מבוססת.

 

אז מה אני יכול לעשות על-מנת להתמודד עם המצב?

 

כאשר אני מוכר את השירותים המוצרים שלי ללקוחות עליי להבין את צרכי הלקוחות בכל רגע נתון, ולהתאים את המוצרים השירותים שאני מציע להם לצורך המיידי שלהם נכון לתקופת הזמן.

בדוגמה הנוכחית לצורך העניין, חדרי הכושר סגורים, ולכן מכירות לשוק הפרטי יהיו מהלך מוצלח, שכן אנשים רבים מחפשים דרכים לא לוותר על אימון למרות שחדר הכושר סגור.

כמו-כן, את המכירות אני אבצע ככל הנראה דרך חברת שליחויות, ובהזדמנות זו גם אצור קשרים עסקיים חדשים שיכולים להועיל לי בעתיד.

בנוסף לכך, את המוצרים אני אמכור באינטרנט ולכן יהיה עליי גם לשפר את הנוכחות שלי במדיה וברשת.

 

שימו לב שבדוגמא פשוטה ניצלתי את המצב הנוכחי ושיפרתי את העסק והמכירות שלי:

-           יצרתי לעצמי נוכחות במדיה הדיגיטלית וברשת + יצרתי דרך מכירה חדשה שבה אוכל להשתמש גם בתום תקופת הקורונה

-           מכרתי להמון אנשים בשוק הפרטי, שככל הנראה ללא הקורונה היו מתאמנים בחדר כושר ולא זקוקים לשירותיי

-           יצרתי קשר עסקי עם חברת שליחויות שיכולה ללוות אותי גם מעבר לתקופת הקורונה

 

הרחבה מעטה על נושא השיווק והפרסום ברשת בתקופה הנוכחית – למה דווקא בתקופה הזאת?

 

שיווק OFFLINE , כלומר שיווק שמתנהל דרך אירועי מכירות, כנסים וכד' היה חשוב מאז ומתמיד וממשיך להיות חשוב גם היום. תמיד כדאי וחשוב לשלב אותו בתוכנית השיווקית שלכם, אולם במאמר הנוכחי נדבר בעיקר על שיווק דיגיטלי, שבסגר הראשון מצא את עצמו חשוב מאי פעם.

המצב הנוכחי רק מבליט את העובדות שקיימות בשטח כבר שנים רבות, לפיהן עסק חייב שתהיה לו נוכחות ברשת ובמדיה הדיגיטלית – בין אם זה לצורך מכירות או לצרכים אחרים.

אפילו פוסט בשבוע יכול לעשות הבדל משמעותי במכירות שלכם לאורך זמן, שכן ע"י פרסום ושיווק נכון ברשת אתם למעשה נצרבים בתת המודע של הלקוח, כך שבפעם הבאה שהוא יזדקק לשירות מוצר שאתם מציעים, הוא ייזכר דווקא בכם.

 

אז למה במיוחד עכשיו?

 

שימו לב שלאור חוסר העשייה והשעמום שתוקף אנשים בתקופה הנוכחית, זמן השהייה במדיות החברתיות ובאינטרנט גדול מזה שנים רבות.

כמו-כן, היבט נוסף שיש לשים אליו לב הוא דווקא חוסר הפעילות של המתחרים שלנו: על כל פרסום, אתר ופוסט יש תחרות, ולכן בפרסום תמיד אנחנו נמצאים בתחרות. דווקא עכשיו בעלי עסקים רבים לא מפרסמים את העסק שלהם, מה שמפחית את התחרות על פרסומת בצורה משמעותית.

יתר על כן, בניית אתר או מערך מכירות או שירותים דיגיטליים יכול להיות מה שיחזק את העסק שלכם משמעותית, ויביא לכם אפיק הכנסה נוסף בתקופה המאתגרת הזו.

חשבו על זאת כך: אם אתם תתנו ללקוחות שלכם אפשרויות להמשיך את הפעילות אתכם גם בתקופה המאתגרת הזו, הם יעריכו אתכם יזכרו אתכם לטובה וככל הנראה ימשיכו את הפעילות אתכם גם בתום מגפת הקורונה.

ולבסוף, כמו שכבר צוין, נוכחות דיגיטלית היא הכרחית מאד, ויכול להיות שהקורונה הביאה עימה בדיוק את הזמן הפנוי שהיה חסר לכם על מנת להתחיל את הפרסום והשיווק שלכם.

 

 

 

 

אז איך עושים את זה? איך נכנסים לתודעה של הלקוח הפוטנציאלי? ואיך משפרים את המכירות והעסק?

 

הנה כמה טיפים, שתוכלו להתחיל ולעשות בעצמכם ממש בסיום המאמר:

 

-           במידה ואין לכם, פתחו במיידי חשבון פייסבוק ואינסטגרם לעסק שלכם.

 

-           דאגו לעלות פוסט או עדכון לפחות פעם בשבוע. בפוסטים ובעדכונים תוכלו לשמור על קשר עם הלקוחות, להציע מוצרים חדשים שירותים חדשים לאור התקופה הנוכחית, או סתם לתת לעוקבים שלכם טיפים ועצות.

-           במידה וסרטונים כלולים בעסק שלכם, הייתי ממליץ לפתוח ערוץ ביוטיוב ולהעלות לשם סרטונים שקשורים לעסק או למוצר שלכם. (  למי שלא מעודכן, יוטיוב נהפכה למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל)

 

-           נסו לבנות אתר לעסק, ובמידה ואתם גם מציעים מוצרים שניתן למכור ולשלוח ללקוח, לשים אותם באתר יכול לתת בוסט עצום למכירות שלכם!

 

-           חפשו רעיונות חדשים לעסק ברחבי האינטרנט ( פורומים יכולים להיות כלי עזר מצוין). אין לדעת איזו תובנה תוכלו לקבל.

 

-           נצלו את הזמן ובנו קשרים עם הלקוחות שלכם. תראו להם שאתם חושבים עליהם, ונסו לתת להם ערך רב ככל האפשר בתקופה הלא ברורה הזו.

 

-           בנו צוות אשר עימו תוכלו לחשוב ולפתח מוצרים חדשים. עם כל כך הרבה זמן בידיים, לא להתחדש זה פשע. נסו בצוות החשיבה שלכם לבנות מערך מכירות שיתאים את עצמו לשינויים הנוכחיים בשוק.

 

 

 

לסיכום, זכרו להוציא את הטוב בכל דבר. למרות אתגרי הקורונה נסו לחשוב יצירתי ומחוץ לקופסא, ואני מבטיח לכם שבבוא היום זה ישתלם.

 

30.7.2020


ניב רון – משווק בחברת סינרגיה ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב