zoom מבטל את יתרון הביתיות בעסקים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

zoom מבטל את יתרון הביתיות בעסקים 

מאת    [ 30/05/2020 ]
מילים במאמר: 858   [ נצפה 545 פעמים ]

 
 

ה zoom  מבטל את  יתרון "המגרש הביתי" בעסקים

------------------------------------------------------------

אתה במחלקה ראשונה מתעופף לסין.

מחכה לך הסוויטה , הלימוזינה וארוחות הגורמה.   

הכול על חשבון החברה המארחת, בדרך לדיון נוסף במשא ומתן לקראת  

חתימה על הסכם הפצה גלובלי.

"אז מה רע? "שואל  ועונה סטיב בשיחת הייעוץ שלנו. "רע מאוד".  

 

ואנחנו מגיעים לניתוח מעניין וחדש , עם תובנות מעשיות ביותר להמשך.

הראייה החדשה שהציפה נקודות מקובלות כל כך בחייו של כול עסקים .

סוף סוף נקבעה הפגישה העסקית ,תתקיים במשרדי החברה המזמינה,

בבייג'ין, מנהטן, או פתח תקווה.

המוזמן, צד לעיסקה שעל הפרק, מתכנן את ההגעה אל המזמין.

בין אם זה בשעה של פקקים ועצבים, גם אם אתה רכוב בריינג -רובר החדש  

שלך, אפילו עם נהג פרטי ובר משקאות מעודכן, או בטיסה טרנסאטלנטית,  

מחלקה ראשונה.  

שעות בטלה ארוכות של הדרך. אפילו אם אתה מכין עצמך בנסיעה ,עובר שוב  

על כול הפרטים ומנתח שוב את אסטרטגית המשא ומתן עם העובד הבכיר  

שהבאת אתך. אובדן זמן כפול.

זו כבר הנסיעה החמישית בנושא החשוב הזה.

 

הגעת, בשעה טובה. האירוח , כיד המלך. מזכירה יפה ועניינית, חדר ישיבות  

גדול ומרשים, מציעים לך באדיבות את מקום משובח לצד השולחן הענק.

מושבים מעור, כמובן, תאורה מעוצבת. אין מה להגיד. יפה.

משהו חם או קר לשתות? איך אתה אוהב את הקפה שלך? חליטה? וויסקי,

סינגל מאלט בן עשרים? כריכונים בעשרה טעמים...הכול הטיפ שבטופ.

אז בכול זאת, מה רע בזה?

ובכן, עד שלא התנסיתי בהיפוך הגמור והמוחלט, מעולם לא חשבתי על זה,

איש לא דבר על זה ,ולא שמעתי על כך במנהל עסקים של הרווארד, או  

בהרצאה של אף גורו עולמי תורן.

תבורך הקורונה ובנגיף הzoom  שהביאה אתה .

בעל כורחנו, נאלצנו לוותר על כול נסיעות העסקים, רחוקות או וקרובות, ועדיין  

להמשיך ולנהל.

כמובן, הzoom  הפך להיות מלך עולם העסקים [ בלי קשר לתרומתו בעולם  

החברתי] .פתאום התברר, שאפשר להמשיך בעבודה כמעט כרגיל, אכן באופן

הכי גלובלי, שגלובלי יכול להיות. [גם אם כבר קודם התנסינו בוועידות וידאו, לא

דומה, בקלות, בזמינות, בנגישות].

והפתאום הזה הבהיר נקודה משמעותית ביותר, שלא שם אליה לב קודם

[במידה רבה, גם מחוסר אלטרנטיבות אחרות.]

אף פעם לא חשבנו איזו משמעות ענקית יש ליתרון הביתיות [ולא רק בכדורגל].

כשאתה מוזמן לפגישה עסקית, המזמין שולט באג'נדה. באירוח, בחדר  

הישיבות ,בסדר הישיבה, בתאורה, בקול.  במסעדה שאחרי ...בהכול.

נכון, כי בכול למידה של תורת המשא ומתן הפקטור הזה מצוין, אך קשה לשלוט  

בו , כאשר אתה המוזמן, ובוודאי ,כשהמדובר ,במרבית העסקים היום, בקשרים  

בינלאומיים.

ומה עושה הממזר התמים הזה הzoom ירום הודו? מפרק לחלוטין את  

הסיטואציה העסקית כפוייתה הנסיבות הזו. מתבטל לחלוטין יתרון הביתיות של  

 המזמין. אתה כבר לו אצלו והוא לא אצלך. שני הצדדים נמצאים על פלטפורמה

שטוחה אחת. אין יותר, אצלי או אצלך, מי יושב בראש השולחן, למי הכורסה  

הגבוהה יותר, למי אפשר להפריע באמצע ישיבה, בלחישה על אוזן כי משהו  

דחוף, ויש הפסקה קטנה ומעצבנת...וכיוצא באלה  יחסי מעלה ומטה. ובלי

משים  יש כאן יתרון מובהק, גלוי מאוד, אך כאילו סמוי, יתרון המגרש הביתי של  

המארח. זה אזור הנוחות שלו, הטריטוריה המוכרת והנשלטת על ידו. ההשקעה

שלו היא נטו בפגישה ובהכנתה, ללא איבוד אנרגיה בדרכים.

ובzom? כל אחד מהצדדים נמצא אצלו בבית. בדיוק במקום שנוח לו. הכורסה  

הנוחה, הפינה במשרד[ או אפילו בשירותים, במחילה], האור הנוח והמתאים,

עוצמת הקול [וההשתק], גמישות לזמן כול איש רלוונטי בעניין של רגע ולברר  

כך כול פרט חסר.  אתה בחדר הישיבות שלך, עם כול מי שצריך להשתתף,  

מצדך, וכך גם הגורם שממול. אתה מחליט תה, קפה, סודה או וויסקי, ולא  

מחכה לאדיבות ולבחירה של המארח האינטרסנטי. כך גם עם מתוק או מלוח,

פירות וירקות....  ואם יש ענין דחוף שאיננו סובל דיחוי, אז מפסיקים לקצת  

וחוזרים, או קובעים מיד למחר או לעוד שעה. גמישות מרבית, זמינות כול הזמן,

זה הממד החדש והמהפכני : אין יותר יתרון ביתי לאף צד. כל אחד בביתו  

ומביתו.

החיסכון העצום במשאבי כסף וזמן הוא ברור מאליו. המהפכה היא בממד  

הנפשי ובמאמץ האינטלקטואלי ,שמושקעים בכול פגישה עסקית.   

יתרון הביתיות, שהוא יתרון גדול מאוד בכול שלבי המשא ומתן, משנה את אופיו

באופן מוחלט והוא עכשיו פקטור משני לחלוטין בתמונה.

תרבות הzoom  ודומיה, תשתכלל ותתקבע כמהלך הנכון והכמעט בלעדי  

בקהילת העסקים. האפליקציות ידעו להפיק אוטומטית סכום פגישה, לספק  

שרותי תרגום, לספק און ליין לינקים מתאימים, מצגות ועזרים ויזואליים, לשתף

בעלי עניין בכול פינה בעולם, בעת ובעונה אחת ועוד..

ואגב, הדברים נכונים גם למרחב הביתי והחברתי, אשר כבר מנהל כך את חייו  

ברשתות החברתיות. כל אחד פועל עם האחרים מתוך המגרש הביתי שלו.  

אמתי , או ממוצא ווירטואלי, אבל תמיד, מהעמדה שלו אל האחר. אין יותר צורך

להגיע אל "מבצרו" של בן השיח כדי לתקשר אצלו, בבית שלו, שאיננו המקום  

המוכר והנוח שלך.  

עולם העסקים יתנהג מעתה כמו כולם, מבית לבית.

 

 

 

 

 

 

זאב ליכטנזון. אסטרטג  מומחה לעסקים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב