דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם הכסף שלכם שוכב בחשבונות אבודים. אל תוותרו עליו 

מאת    [ 02/04/2020 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 1320 פעמים ]

אילו סוגי כספים אבודים יכולים להיות לכם? חסכונות פנסיונים לא פעילים 
כספים שהפקדתם בעבר (כשכירים או כעצמאים) בקרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ביטוחי חיים או קופות גמל. רוצים לדעת עוד על חיסכון פנסיוני וההבדל בין המוצרים השונים? צפו בסרטון פנסיה – הסבר למען המחר.
חשבונות וחסכונות לא פעילים בבנק 
חשבונות עו"ש או פיקדון לא פעיל, במטבע ישראלי או במט"ח, שפתחתם בבנק שאינו הבנק הרגיל שלכם או חסכונות שחסכתם ושכחתם מקיומם. אילו חשבונות, שעברו 10 חודשים מהיום שנתקבלה ההוראה האחרונה מבעליו. פיקדונות לא פעילים כוללים גם חשבון עו"ש שחלפו 10 חודשים מהיום שבו נתקבלה ההוראה האחרונה מבעליו. קראו עוד על מה שבאמת צריך לדעת על ניהול חשבון בנק.

ביטוחים שרכשתם 
פוליסות שאינן בתוקף, מוצרי ביטוח המשמשים כחיסכון פנסיוני (לדוגמה ביטוח החיים שנלווה ל"ביטוח מנהלים"), ביטוחים שנערכו לתקופה של עד שלושה חודשים וביטוחים שרכשתם בעבר וכיום אינם מתאימים לצרכיכם. קראו עוד איך לאתר את כל סוגי הביטוחים שלכם?

כספים שירשתם מקרוב משפחה שנפטר 
חשבונות בנק, חסכונות, חסכונות פנסיוניים או ביטוחי חיים שהיו על שם הקרוב שנפטר.   מה חשוב לבחון בבחירת הגוף שמנהל את קופת הגמל?

בבואנו לבחור קופה, יש להתחשב במספר פרמטרים חשובים. לכל אחד מהם משקל שונה בהשפעתו בבואנו להצטרף לקרן. לכן, נפרוס בפניכם את אותם הפרמטרים הנפוצים ואף אציין את רמת חשיבותם.

תשואות: זהו פרמטר אשר מתבסס על תוצאות העבר ויכול במידה מסויימת לשקף ביצועים עתידיים אך בבואנו לבחור קרן, נתחשב בו כפרמטר חזק ביחס לפרמטרים אחרים שכן ישנם יצרנים המובילים בתשואות גם לאורך שנים.

 

דמי ניהול: זהו פרמטר קבוע ידוע מראש והוא בהחלט משפיע באופן ברור על בחירת הקרן. חשוב לציין כי דמי הניהול נגבים מהצבירה בלבד כאחוז מסך הכספים הצבורים בקופה. היצרנים המנהלים את קרנות ההשתלמות רשאים לגבות דמי ניהול מקסימאליים של עד 2% לשנה הנגבים מהצבירה (מסך הכספים הצבורים בקרן) והם מחושבים כשנתיים.

רמת סיכון: כל הכספים בקרן ההשתלמות מנוהלים בשוק ההון כאשר יש חשיבות עליונה להתאים את רמת הסיכון בקרן באופן פרטני בהתאם לגיל החוסך וההעדפה האישית שלו לסיכון. לעיתים בחירה שגויה של רמת הסיכון יכולה להוביל להפסדים בקרן או לחלופין לתשואה נמוכות יתר על המידה.

שירות: זהו מרכיב שבהחלט ניתן לייחס לו חשיבות. אמנם לא הוא זה שיעלה את ערך כספכם במישרין אך לעיתים בעת הצורך, כאשר נזדקק למידע מהיר ע"מ לקבל החלטה, התנהלות בפדיון כספים, בקשה לשינוי מסלול השקעות, שאלות טלפוניות ומוקד שירות בהחלט, זהו עוד נטבח בבחירת קרן השתלמות

קופות הגמל  ניתנות לניוד בין חברות הביטוח ובתי ההשקעות תוך שמירה על וותק הקרן וללא שום פגיעה בחוסך וזאת על מנת ליצור תחרות בתחום.

 

בקופת הגמל יש באפשרותנו לבחור את רמת הסיכון הרצויה על פי פרופיל אישי – וזאת כמובן בהתאם להיצע המסלולים הקיימים בחברה בה בחרנו, החל ממסלולים סולידיים ועד למסלולים מתמחים.

 

 בכל עת ניתן לעבור מאפיק אחד לאחר על פי בחירתך. המעבר מתבצע ללא פגיעה בוותק או בזכויות.

© כל הזכויות שמורות לקשרים סוכנות לביטוח (2017) בע"מ  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב