דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על טכנולוגיה והמצאת שוק 

מאת    [ 20/03/2020 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1532 פעמים ]

היום, יותר מבעבר, יש לבעלי עסקים אפשרות לקחת טכנולוגיות הקיימות בשוק ולבנות מהן מוצרים שיוצרים חווית לקוח משמעותית.

אחת מהטכנולוגיות החמות ביותר בעולם הטכנולוגי בתחילת שנת 2020 היא EDA או Event Driven Architecture .

מה זה EDA?

EDA היא אותה ארכיטקטורה טכנולוגית המאפשרת בין השאר ליישומון של Gett לבדוק בזמן אמיתי היכן נמצא הנוסע, אילו מוניות קרובות אל הנוסע ואיזה נהג לוקח את הנסיעה, ולהפנות את המונית אל הלקוח.

כל שרשרת הפעולות הנדרשות על מנת לענות לבקשת לקוח נעשית בצורה אוטומטית לחלוטין, ללא התערבות ידנית ובזמן אמיתי. מבלי להיכנס לעומק של הארכיטקטורה, די להבין כי מדובר בסביבה שהיא מאוד מבוזרת ובאירועים היוצרים תהליכים שעובדים בצורה אוטונומית. כמובן, כמו לכל ארכיטקטורה יש ל-EDA יתרונות וחסרונות, אבל אם מאמצים אותה לצורך שיפור משמעותי בחווית הלקוח יש לה יתרונות מהותיים בתחום של ביצוע פעולות בזמן אמיתי. בהסתכלות על עסקי המוניות, Gett  לא המציאה את שוק המוניות ולא שינתה מהותית את המוצר. מה ש-Gett עשתה בחוכמה הוא שינוי חוויית הלקוח. החוויה השתנתה בכמה פרמטרים:


    • הנוסע יכול באמצעות האפליקציה להזמין ולראות מי המונית הקרובה אליו.
    • הנוסע משלם מראש על הנסיעה, אין הפתעות מבחינת המחיר.
    • הנוסע מדרג את הנסיעה, כך שנותן השירות העצמי (הנהג) הוא בעל אינטרס לוודא שהנוסע מרוצה.
    • כל הדברים האלה קורים יותר מהר מאשר חיפוש מונית בעזרת הרמת יד.

כלומר,  Gett לא המציאו את הטכנולוגיה ולא המציאו את המוצר. אלא המציאו מודל עסקי שיוצר שוק חדש. מכאן שליכולת של עסק לבנות מודל עסקי מנצח ולהגיב בזמן אמת יש השפעה קריטית על חווית הלקוח ועל ההצלחה העסקית שנובעת מחוויה חיובית זו.

מה יקרה אם לקוח של Gett יזמין מונית, יצפה לחוויה אולם לא יקבל את אחד היתרונות החוויתיים שציינו בגלל כשל כלשהו? לדוגמה, הוא יזמין מונית אבל היא לא תגיע. האם הלקוח ימשיך להשתמש באפליקציה? סביר להניח שלא, במיוחד אם תהיה לו אלטרנטיבה טובה יותר

" Gett לא המציאו את הטכנולוגיה ולא המציאו את המוצר. אלא המציאו מודל עסקי שיוצר שוק חדש. מכאן שליכולת של עסק לבנות מודל עסקי מנצח ולהגיב בזמן אמת יש השפעה קריטית על חווית הלקוח ועל ההצלחה העסקית שנובעת מחוויה חיובית זו."

לסיכום, EDA  אינה מיועדת לעסקים מסוג מסוים, אלא פותחת אפשרויות טכנולוגיות ליותר ויותר  עסקים ובפרט עסקים קטנים יותר. עסקים שישכילו להשתמש בטכנולוגיות כמו EDA יחדירו לשוק מוצרים חדשים או ייצרו  שווקים חדשים, תוך מתן הצעת ערך ללקוחות שלהם שלא ניתן לסרב לה. בעלי עסקים שלא יאמצו  בצורה נכונה את הטכנולוגיה  או לחילופין יוותרו על ההזדמנות לעשות בטכנולוגיה שימוש חוויתי משמעותי עבור הלקוחות שלהם, לרבות שינוי של התהליכים העסקיים והאוטומציה העסקית שתתמוך באותם תהליכים, ימצאו את עצמם בשלב מסוים ללא לקוחות.

הלקוח פשוט לא ייתן להם את ההזדמנות השנייה.

מה זה אומר לגביך? אלו פעולות נדרשות בעסק שלך לשיפור משמעותי של חווית הלקוח? 

פנה אלי לשיחה ראשונית חינם.

מיכאל קצנשטיין
www.catomation.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב