מאמרים - על טכנולוגיה והמצאת שוק הדפסה מאתר מאמרים

על טכנולוגיה והמצאת שוק

נכתב על ידי מיכאל קצנשטיין

[ הדפסת המאמר ]




היום, יותר מבעבר, יש לבעלי עסקים אפשרות לקחת טכנולוגיות הקיימות בשוק ולבנות מהן מוצרים שיוצרים חווית לקוח משמעותית.


אחת מהטכנולוגיות החמות ביותר בעולם הטכנולוגי בתחילת שנת 2020 היא EDA או Event Driven Architecture .


מה זה EDA?


EDA היא אותה ארכיטקטורה טכנולוגית המאפשרת בין השאר ליישומון של Gett לבדוק בזמן אמיתי היכן נמצא הנוסע, אילו מוניות קרובות אל הנוסע ואיזה נהג לוקח את הנסיעה, ולהפנות את המונית אל הלקוח.


כל שרשרת הפעולות הנדרשות על מנת לענות לבקשת לקוח נעשית בצורה אוטומטית לחלוטין, ללא התערבות ידנית ובזמן אמיתי. מבלי להיכנס לעומק של הארכיטקטורה, די להבין כי מדובר בסביבה שהיא מאוד מבוזרת ובאירועים היוצרים תהליכים שעובדים בצורה אוטונומית. כמובן, כמו לכל ארכיטקטורה יש ל-EDA יתרונות וחסרונות, אבל אם מאמצים אותה לצורך שיפור משמעותי בחווית הלקוח יש לה יתרונות מהותיים בתחום של ביצוע פעולות בזמן אמיתי. בהסתכלות על עסקי המוניות, Gett  לא המציאה את שוק המוניות ולא שינתה מהותית את המוצר. מה ש-Gett עשתה בחוכמה הוא שינוי חוויית הלקוח. החוויה השתנתה בכמה פרמטרים:




    • הנוסע יכול באמצעות האפליקציה להזמין ולראות מי המונית הקרובה אליו.

    • הנוסע משלם מראש על הנסיעה, אין הפתעות מבחינת המחיר.

    • הנוסע מדרג את הנסיעה, כך שנותן השירות העצמי (הנהג) הוא בעל אינטרס לוודא שהנוסע מרוצה.

    • כל הדברים האלה קורים יותר מהר מאשר חיפוש מונית בעזרת הרמת יד.

כלומר,  Gett לא המציאו את הטכנולוגיה ולא המציאו את המוצר. אלא המציאו מודל עסקי שיוצר שוק חדש. מכאן שליכולת של עסק לבנות מודל עסקי מנצח ולהגיב בזמן אמת יש השפעה קריטית על חווית הלקוח ועל ההצלחה העסקית שנובעת מחוויה חיובית זו.


מה יקרה אם לקוח של Gett יזמין מונית, יצפה לחוויה אולם לא יקבל את אחד היתרונות החוויתיים שציינו בגלל כשל כלשהו? לדוגמה, הוא יזמין מונית אבל היא לא תגיע. האם הלקוח ימשיך להשתמש באפליקציה? סביר להניח שלא, במיוחד אם תהיה לו אלטרנטיבה טובה יותר








" Gett לא המציאו את הטכנולוגיה ולא המציאו את המוצר. אלא המציאו מודל עסקי שיוצר שוק חדש. מכאן שליכולת של עסק לבנות מודל עסקי מנצח ולהגיב בזמן אמת יש השפעה קריטית על חווית הלקוח ועל ההצלחה העסקית שנובעת מחוויה חיובית זו."








לסיכום, EDA  אינה מיועדת לעסקים מסוג מסוים, אלא פותחת אפשרויות טכנולוגיות ליותר ויותר  עסקים ובפרט עסקים קטנים יותר. עסקים שישכילו להשתמש בטכנולוגיות כמו EDA יחדירו לשוק מוצרים חדשים או ייצרו  שווקים חדשים, תוך מתן הצעת ערך ללקוחות שלהם שלא ניתן לסרב לה. בעלי עסקים שלא יאמצו  בצורה נכונה את הטכנולוגיה  או לחילופין יוותרו על ההזדמנות לעשות בטכנולוגיה שימוש חוויתי משמעותי עבור הלקוחות שלהם, לרבות שינוי של התהליכים העסקיים והאוטומציה העסקית שתתמוך באותם תהליכים, ימצאו את עצמם בשלב מסוים ללא לקוחות.


הלקוח פשוט לא ייתן להם את ההזדמנות השנייה.


מה זה אומר לגביך? אלו פעולות נדרשות בעסק שלך לשיפור משמעותי של חווית הלקוח? 


פנה אלי לשיחה ראשונית חינם.




אודות הכותב:

מיכאל קצנשטיין
www.catomation.com

[ הדפסת המאמר ]

מתוך אתר מאמרים, ספריית מאמרים לשימוש חופשי.
http://www.articles.co.il