דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


6 שאלות ותשובות על מה זה הומאופתיה ואיך היא עובדת? 

מאת    [ 16/02/2020 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1713 פעמים ]

יותר ויותר אנשים פונים לקבל טיפול הומאופתי ומרוצים מהתוצאות. אלו ששמעו על הטיפול ועוד לא התנסו מתלבטים ומתקשים להחליט. על מנת לעזור למתלבטים ריכזנו 6 שאלות נפוצות ביותר על הטיפול ואנחנו מקווים שהתשובות יאפשרו לעוד אנשים להבריא בעזרת טיפול הומאופתי.

ההומאופתיה היא שיטת ריפוי טבעית שהתגלתה מחדש לפני כ-200 שנה אך קיימים תיעודים של השימוש בה כבר לפני אלפי שנים. גם אם סובלים ממספר בעיות, ההומאופת מזהה את הסיבה המשותפת שלהן ונותן טיפול שמכוון לכל הבעיות יחד. לכן אפשר לפתור הרבה בעיות בעזרת אותו הטיפול.

לפי שיטה זו, מחלה היא ביטוי של חוסר איזון אצל החולה. כשמתאימים לחולה את ה"רמדי" (התרופה) שלו, היא מעוררת את מנגנוני הריפוי הטבעיים שלו, באופן שהחולה מתמודד עם הסיבה של המחלה, מבריא וחוזר למצב מאוזן.

האם יש שיטה אחת או יותר?

בהומאופתיה קיימות כמה שיטות ואסכולות. המוכרות ביותר אלו ההומאופתיה הקלאסית וההומאופתיה המודרנית. ההבדל העיקרי בין השתיים הוא שהקלאסית נותנת רמדי אחת אשר ניגשת לשורש הבעיה ופותרת מכלול של בעיות רפואיות, ואילו המודרנית גורסת שיש לשלב מספר חומרים עבור הבעיות השונות.

מהו עיקרון הטיפול ההומאופתי?

העיקרון ההומאופתי הוא חוק הדמיון שאומר "דומה בדומה מרפא", שלפיו אותו חומר שגורם למכלול של סימפטומים אצל אדם בריא, מרפא את המכלול הזה כאשר הוא קיים אצל אדם חולה. בהתחלה זה נשמע מוזר, אך כחושבים על זה היטב, מבינים שזה הדבר ההגיוני ביותר: צריך להכניס את הגירוי המתאים כדי לעורר את מנגנון הריפוי המדויק שיוביל להבראה.

 

כיצד רמדי אחת מסוגלת לרפא מספר מחלות?

היות שעדיין חסר למדע ידע כיצד הנפש והגוף מחוברים, מה הסיבה העמוקה למחלות וכיצד הגוף מנהל את עצמו, אז אין למדע כלים כדי להסביר כיצד רמדי אחת מסוגלת לרפא מספר מחלות.

למעשה קיימים סוג של אנרגיה ומידע שעוברים בין תאי הגוף והם משפיעים על מצב של בריאות או של חולי. הרמדי מסוגלת לאזן את האנרגיה ואת המידע הזורמים בגוף ובכך לרפא את האדם כמכלול אחד.

 

באילו תחומים ההומאופתיה יעילה במיוחד?

היות והומאופתיה רואה את האדם כמכלול אחד, אז בניגוד לרפואה הקונבנציונלית, ברפואה ההומאופתית אין התמחויות שונות כגון מומחה עצבים, מומחה לב, מומחה ‏עור, מומחה ריאות, מומחה ‏אף-אוזן גרון וכו'. ההומאופת הוא מומחה של האדם כולו, הוא ניגש לסיבה שגורמת לאוסף של הסימפטומים אצלו. לכן ההומאופתיה היא מאוד יעילה מול אוסף גדול מאוד של סימפטומים. ‏הניסיון בשטח מראה שההומאופתיה נותנת מענה יעיל במיוחד למגוון מצבי אלרגיה, חרדה, הפרעות קשב וריכוז, מיגרנות, אסתמה, בעיות עור, הפרעות שינה, דלקות, כעסים, מחלות ילדים, הרטבת לילה ועוד.

 

מה נחשבת החלמה בשיטה זו?

ההחלמה לפי הרפואה ההומאופתית כוללת היעלמותם של הסימפטומים ובמקביל, חזרה של הגוף והנפש למצב של איזון הרמוני.

 

מה קורה במהלך הטיפול?

בהתחלת תהליך ההבראה, המתרפא נפגש עם ההומאופת לפגישת אבחון מקצועית, שבה הוא מתאר את אוסף הסימפטומים שהוא רוצה לרפא. בעקבות פגישה זאת, ההומאופת מזהה את שורש הבעיה אשר גורם לאוסף הסימפטומים ונותן את הרמדי המתאימה. ההומאופת מלווה את המתרפא לאורך כל תהליך ההבראה וביחד הם בוחנים את ההתקדמות עד להבראה.

 

מעיין החיים - המרכז להומאופתיה קלאסית ולאורח חיים בריא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב