דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלו הסיבות שאתם חייבים לעשות ביטוח לאופניים חשמליים 

מאת    [ 06/12/2019 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 1584 פעמים ]

תבדקו אותנו, כל אדם חמישי במדינת ישראל מתנייד באמצעות קורקינט או אופניים חשמליים. לכלים הללו יש כל כך הרבה יתרונות, שאין סיכוי שאתם או אדם אחר שקרוב אליכם לא משתמש בהם על בסיס יומיומי. חסכון משמעותי בכסף, קיצור בזמני הנסיעה לעבודה או לבילוי עם חברים וגם סביבה ירוקה ונקיה יותר, הופכים את האופניים לפתרון יעיל ונוח, אבל מסוכן.

אם הייתי שואל אתכם לפני עשר שנים מה הסבירות שכל הכבישים יהיו מלאים באופניים, מה הייתם עונים? סביר להניח שזה היה משהו כמו; "על מה אתה מדבר, אין כמו רכב פרטי". וזה באמת נכון. עד שהופיע פתרון חשמלי שאיפשר לכל אופניים או קורקינט להפוך לחשמליים ומהירים, כמעט אף אחד לא חשב על האופציה של לרכב על האופניים שלו לעבודה. 

ההגחה המהירה של האופניים החשמליים תפסה את רוב המדינות ברחבי העולם "עם המכנסיים למטה" (למעט מדינות באירופה כמו אמסטרדם בהן רכבו על אופניים גם לפני שצצו האופניים החשמליים) ובהעדר תשתיות ייעודיות, חוקים והנחיות מסודרת לרוכבים, רכיבה במהירות שמאפשרות האופניים החדשניות עלולה (וגורמת) לפציעות חמורות באחד מכל שלושה רוכבים. כן, הסיכוי שתיפצעו מרכיבה על אופניים חשמליים במהלך החיים שלכם הוא שליש.

 

ביטוח לאופניים חשמליים נועד להגן על הרוכבים

נכון לכתיבת שורות אלו, אין חוק בספר החוקים של מדינת ישראל שמכריח את הרוכבים על האפוניים לעשות ביטוח בטרם הם מתיישבים על הכיסא ומתחילים לשייט בהנאה ברחיבי העיר ולהמנע מפקקים אבל כבר יש לא מעט חברות ביטוח שזיהו את הפוטנציאל והחלו לשווק ביטוחים ייעודיים לרוכבים אשר ביקשו להגן על עצמם. 

תהיתם לעצמכם מתישהו מה הסיבה שבגללה גם נהגי רכב וגם נהגי אופנוע חייבים ביטוח? הסיבה פשוטה, הסיכוי שיקרה לכם משהו רציני תוך כדי נסיעה וחלילה תאונה שנגרמה הוא גבוה והמדינה לא מוכנה לשאת בעלויות של טיפולים רפואיים על הסיכון שאתם לקחתם. ובואו נשאל עוד שאלה, אם רוכבי אופנוע מחויבים ברכישת ביטוח, למה רוכבים לא מחויבים לעשות ביטוח לאופניים חשמליים? הידעתם שיש אופנועים על בטריות שמחויבים לעשות ביטוח? זה לא אותו דבר? התשובה היא כן.

ה"בעיה" היא שחקיקת חוקים במדינה היא תהליך. ולמרות ששופט בבית משפט כבר קבע שהכלים האלו חייבים לעשות ביטוח, עדיין רוב הרוכבים מתניידים ללא ביטוח כלל.

 

אל תטעו - ביטוח לאופניים חשמליים הוא בשבליכם, לא בשביל המדינה.

האם בעבר התאשפזתם כתוצאה מתאונה? אני מקווה שלא. אבל אם כן הייתם מאושפזים, אני יודע שאתם מבינים שמדובר בזמן רב בו אתם לא יכולים לעשות דבר (כולל להתפרנס) ואם אין לכם ביטוח טוב גם טיפולים רפואיים מסוימים עשויים לעלות לא מעט כסף. אם יש לכם לט מעט ממון ואתם יכולים "לספוג" כמה חודשים בלי עבודה ומקור הכנסה מסודר, אולי אתם לא צריכים ביטוח אבל אם תשאלו אותנו, בכמה עשרות שקלים בחודש שיכסה אתכם כלכלית במידה ולא תוכלו לעבוד, זה משהו ששוה לשקול.

אם לעצמכם אתם לא דואגים, מה יקרה אם תפגעו במישהו אחר? הסיבה שבגללה שופט בית המשפט אותו הזכרנו לעיל קבע שרוכי אופניים חשמליים מחויבים בביטוח היא שעובר אורח (אדם מבוגר) נפגע אנושות כתוצאה מפגיעה ישירה של אופניים חשמליים. ולא היה מי שמוכן לשלם עבור הטיפולים הרפואיים שלו. 

אם תרכשו ביטוח לאופניים חשמליים שמכסה אתכם וגם צד שלישי (צד ג') במקרה תאונה, תוכלו לרכב ביתר בטחה לכל מקום ולא תצטרכו לדאוג (כמובן המשיכו לרכב בזהירות). כמו שאתם מוודאים כי יש לכם ביטוח לפני שאתם עולים על ההגב ברכב פרטי, כך בדיוק אתם צריכים לנהוג כאשר אתם עולים על אופניים או קורקינט חשמליים.

 

 

המאמר נכתב ע"י צוות אתר בטוח, ככה עושים ביטוח


 


03-5124000


href="mailto:%3Cp%3Einfo@batuch.co.il" info@batuch.co.il">rel="nofollow">info@batuch.co.il


www.batuch.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב